Toon posts:

Videokaart in Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eens rond te kijken naar een laptop. Nu zie ik dat er veel verschillende videokaarten zijn voor laptops. Nu vraag ik mij af wat nou een goede videokaart is. Ik kan hier namelijk niks over vinden. Je ziet videokaarten met bijvoorbeeld shared memory, wat zijn hier de na/voordelen van? Wat is een echte aanrader?

Bas.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37

BCC

Nadeel -> Je werkgeheugen wordt gedeeld met je Videogeheugen
Voordeel-> Videogeheugen dynamisch aan te passen. Ruimtebesparing + geldbesparing voor de fabrikant van de laptop.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
GeForce 4 GO is goed >:)

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

ATi Radeon Moblile trekt de GF2Go er uit :)

http://www.tweakers.net/nieuws/20045

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 17:16
Ik denk dat als je ff nVidia's State of the Art voor laptops wil hebben dat je voor de GeForce IV Go 440 moet gaan!

Ik denk toch dat deze kaart één van de beste 3D Kaarten voor laptops is.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 18:07

MBV

Als je ook op de accu wilt spelen, heb ik begrepen dat je een laptop metde Ati mobile moet kopen. Als je een goedkopere laptop zoek, let dan of er videogeheugen aanwezig is, scheelt heel erg veel.

Verwijderd

Topicstarter
En wat kost deze Geforce 4 Go?? En zijn er al laptops die hiermee geleverd worden?

• Stuiterbal
  • Laatst online: 03-05 17:16
Op dinsdag 23 april 2002 17:42 schreef Basz2 het volgende:
En wat kost deze Geforce 4 Go?? En zijn er al laptops die hiermee geleverd worden?
...ik heb geen id |:(

• geforce5_guy
  • Niet online
dell heef er een de 8200 volgens mij. zit een GF4 GO op welke weet ik niet.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

JWO

sis 630 voor office :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 17:42 schreef Basz2 het volgende:
De nVidia GeForce4 440 moet al wel klaar zijn, nog geen laptop ermee gezien trouwens.

Dell's Inspiron 8200 is uitgerust met deze GPU zie ik net.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Dell verkoopt zo'n beetje alles. Wil je eigenlijk echt gamen op die laptop?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij laten vertellen dat een goede videokaart erg belangrijk is voor een goed lopende computer. Ik ben eigenlijk opzoek naar een betaalbare laptop met goede specificaties. Ik wil deze gebruiken voor oa programmeren, video/foto bewerking, office en internet. Het liefst voor onder de €2000. Wie weet heeft iemand een goede laptop gezien?

• geforce5_guy
  • Niet online
onder de 2000 euro en een goede kleurenkaart?

hmm mischien is het beter voor je om een desktop systeem te kopen. voor 2000 euro kan je een veel krachiger systeem neerzetten dan wanneer je een laptop van 2000euro koopt.

Verwijderd

je kan er een kopen hoor
alleen dan word het een packardbell
met een laptop van nec
"

ik heb er een

ati mobily m1 8mb deulhead en tv-oud
10g hardisk
128mb werkgeheugen
intel bx moederbord
firewire systeem
dolby digital koptelefoon
13,3 tft xga scherm (is toch vloeibaar)
56k modem
dvd speler

kosten waren toen 1360euro ongeveer (3000guldens)
ik heb hem al een half jaar

oja de spellen die ik er al op heb gespeeld zijn

black & white
mid town mathes
max payne
revolt

dit alles vloeiend op 1024\768
details normaal ingesteld door fabricant
en software van het spel

power of ati mobily m1

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Op dinsdag 23 april 2002 17:15 schreef Basz2 het volgende:
Ik zit eens rond te kijken naar een laptop. Nu zie ik dat er veel verschillende videokaarten zijn voor laptops. Nu vraag ik mij af wat nou een goede videokaart is. Ik kan hier namelijk niks over vinden. Je ziet videokaarten met bijvoorbeeld shared memory, wat zijn hier de na/voordelen van? Wat is een echte aanrader?

Bas.
Op dinsdag 23 april 2002 18:47 schreef Basz2 het volgende:
Ik heb mij laten vertellen dat een goede videokaart erg belangrijk is voor een goed lopende computer. Ik ben eigenlijk opzoek naar een betaalbare laptop met goede specificaties. Ik wil deze gebruiken voor oa programmeren, video/foto bewerking, office en internet. Het liefst voor onder de €2000. Wie weet heeft iemand een goede laptop gezien?
Kortom je hebt geen 3d-monster nodig. Voor je video-bewerking is een firewire-aansluiting aan te raden (indien nodig), maar voor de rest niet. De zwaarste processen die je wilt doen zijn dus die video/fotobewerking. Daarvoor is een berg geheugen ontbeerlijk. Het lijkt me dus geen goed plan om dan ook nog eens een videokaart met shared memory te nemen, aangezien die dus van je interne geheugen gaat snoepen.

Voor foto-bewerking is een 15" schermpje zeker aan te bevelen, anders blijf je aan het scrollen/zoomen. Persoonlijk zou ik voor een videokaartje met 16MB gaan. Een echte gamerskaart zoals de GeForce 4 Go of de Ati Radeon Mobile is en duur en overbodig. Met het geld dat je uitspaart koop je er nog even 128 MB bij.

Succes, :)

PS Je begrijpt natuurlijk wel dat je harde schijf de bottlenek gaat worden bij je videobewerkingen. Die blijven traag tov een desktop-systeem.

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Pagina: 1