[Delphi] Always On Top, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Nouja, de topictitle zegt eigenlijk al genoeg. Hoe krijg ik met Delphi een window always-on-top ? Met de Help kom ik echt NIETS verder, vindt helemaal niks :'(

Ik heb wel wat topics gevonden voor Visual Basic met de Search hier, maar ja, da's VB he :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 17:14 schreef TheLunatic het volgende:
Nouja, de topictitle zegt eigenlijk al genoeg. Hoe krijg ik met Delphi een window always-on-top ? Met de Help kom ik echt NIETS verder, vindt helemaal niks :'(

Ik heb wel wat topics gevonden voor Visual Basic met de Search hier, maar ja, da's VB he :)
Mmm geen id..omschrijf je vraag is....

kan je op deze manier niet helpen....

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
code:
1
TForm.FormStyle := fsStayOnTop

De help biedt dan toch uitkomst...

https://fgheysels.github.io/

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
de help is bij mij bij Delphi6 nogal gaar....op 3 van de 4 computers waar ie installed is, vind ie bijna nix in de help,....heel maf...
En dan kun je over de meest simpele dingen dus niets vinden...
Ik weet trouwens niet of dat hier het geval is, maar als je normaal in de help searcht op always on top, vind je het supersnel....

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Dat probleem heb ik ook ja, ik wilde bijvoorbeeld weten hoe ik het ASCII nr van een tekentje opvraag, kon in de help daar weinig over vinden :(

GoT biedt dan gelukkig een uitkomst :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Als je de help functie van Delphi leert kennen bevat hij uitstekende informatie imo. Over een aantal onderwerpen staan er nog te weinig dingen in vind ik, maar bijvoorbeeld over de components + hun props/funcs/events is er een zeer goede help.
Gewoon object selecteren/je cursor op een keyword in de code zetten en op F1 rammen werkt btw ook erg goed.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 17:18 schreef whoami het volgende:
code:
1
TForm.FormStyle := fsStayOnTop

De help biedt dan toch uitkomst...
StayOnTop, AlwaysOnTop ... het is maar net waar je op zoekt he ... thanks any way !

Mother, will they like this song?

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:09

Tomatoman

Fulltime prutser

de help is bij mij bij Delphi6 nogal gaar....op 3 van de 4 computers waar ie installed is, vind ie bijna nix in de help,....heel maf...
Dan werk je zeker met Windows 95/98/ME? Daarbij is het aantal referenties dat in een helpsysteem kan worden opgenomen beperkt. :(

Oplossing: in het helpsysteem niet te veel (grote) helpfiles opnemen. Start OpenHelp, op mijn systeem is dat C:\Program Files\Borland\Delphi6\Bin\oh.exe. Open in de map Delphi6\Help het bestand DELPHI6.OHP. Gooi er een zootje ongebruikte helpbestanden uit en sla de wijzigingen op. Als het een beetje meezit, werkt je helpsysteem nu weer. >:)

Windows 2000/XP kent dit probleem trouwens niet. :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 23 april 2002 19:13 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

StayOnTop, AlwaysOnTop ... het is maar net waar je op zoekt he ... thanks any way !
Och.. je form aanklikken en ff in de object inspector zoeken. Formstyle aanklikken.. en ziedaar.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1