Toon posts:

[Laptop] Compaq Presario 700EA-XP voor ¤ 1259

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
NU te koop bij de dixons;

Compaq presario 700EA-XP
AMD Mobile Duron 900Mhz
128 MB
14.1 TFT
20GB hd
VIA Prosavage 16-31 MB Video
Netwerk + 56k6 onboard
Levensduur accu =????

Een paar vragen; hoe lang gaat de accu mee bij normaal gebruik, dwz office, divx'je maar geen hardcore spellen. Ja okee, rct ofzo maar geen grafisch geweld.

De accu is best belangrijk daar ik de laptop wil gaan gebruiken om mijn tijd in de trein van huis naar school (2x een uur) nuttig te gebruiken.

In de search heb ik wel wat kunnen vinden maar niet echt een antwoord op mijn vragen.

Verder nog commentaren over de laptop; ervaringen goed en slecht. Eventueel zou een toshiba satellite 1800-214 ook kunnen maar veel duurder gaat niet; max=1350 euro.

Alvast bedankt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
de meeste accus halen bij licht gebruik de 2 uur wel, of anders net.

Maar ik weet niet zeker of een amd meer slurpt.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik weet het niet hoor, spellen zorgen voor een hoop cpu geweld -> ten koste van accu dus

ik heb hier op m'n werk diverse n115 staan, specs:

amd duron 1ghz/1,2ghz
128mb/384mb
20gb
14,1tft
cd-rom/dvd
modem/realtek ethernet

en die gaat zo'n anderhalf uur mee d8 ik, (=zonder PM(power managment) functies)

Verwijderd

Topicstarter
En pm-functies, scheelt dat veel of maar het niet echt veel uit? Heb echt zero verstand van laptops... (maar dat was inmiddels wel duidelijk... :o )

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
DivX je kijken is ook fiks zwaar voor een laptop hoor. Komt o.a. door het HD-gebruik, waardoor de koeler weer actief moet worden. I.c.m. met het rekenwerk kost dit ook wel wat. Maar 2 uur moet je wel kunnen redden.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In het algemeen kun je wel zeggen dat hoe meer geheugen je hebt, hoe langer je accu meegaat, dit omdat windows dan alles in het geheugen kan zetten en de harddisk niet constant hoeft te ratelen, zeker handig bij spelletjes, allen bij DIVX'jes zal het misschien iets minder werken.

Daarnaast zijn SO-dimm's tegenwoordig vrij goedkoop, in ieder geval stukken geodkoper dan bijv. een 2e accu en je hebt nog een stuk meer performance ook :)

Volgens deze test doet de compaq 149 minuten met een volle accu:

http://asia.cnet.com/reviews/hardware/notebooks/0,39001748,39000520p,00.htm

Verwijderd

Ik zit dus met exact de zelfde situatie ik zit te twijfelen tussen de compaq 700 ea-xp en die toshiba satalite 1800-214.

Voordeel compaq: jbl sound system , 20 gb hd 14 inch scherm
Nadeel compaq: geheugen maximaal maar 256 mb via kn133 shared videokaart die 16-32 mb jat

Voordeel Toshiba: 1 gig celly ipv duron 900 en geheugen tot maximaal 512 mb en een hardwarematige 16 mb ali/trident cyberblade videokaart met tv-out lange accuduur 3 uur
Nadeel toshiba: 13,3 ipv 14,1 inch scherm 10 gig ipv 20 gig hd , minder sound systeem.

beiden kan ik voor 1259 krijgen en ik kan maar niet beslissen dus help plz.

(oh ja als iemand een laptop weet die max 1300 pleuro kost die ook goed is laat het weten ) :)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de review kan er 384 mb in de compaq, er kan dus nog 256mB bij. Komt neer op 228 euro extra. Nou ja, kan later ook nog. Maar goed, als de accu het wat langer doet dan. Is wel logisch maar had er niet aan gedacht.

Silverbolt; ik vind de 20gig harde schijf een heel groot pluspunt, Met WinXP en Office XP Pro + frontpage ben je zo 3gb kwijt.

Maar goed, 149 minuten moet lang genoeg zijn. Kan em op school ook nog opladen.

Denk dat ik voor de compaq ga, als er iemand is die mij van gedachten wil laten veranderen of m'n beslissing toe wil juichen, heb m'n geld maandag pas... :+

Verwijderd

SilverBolt, ik zou altijd gaan voor de compaq, een scherm is imo het belangrijkste gedeelte van een computer. Dan zal je maar moeten leren leven met 10 GB en 256 mb. Maar ik denk dat je de 10 GB wel kunt omzetten in een 20 GB? Of wordt het dan te duur?

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 19:37 schreef Paveway het volgende:
Volgens de review kan er 384 mb in de compaq, er kan dus nog 256mB bij. Komt neer op 228 euro extra. Nou ja, kan later ook nog. Maar goed, als de accu het wat langer doet dan. Is wel logisch maar had er niet aan gedacht.

Silverbolt; ik vind de 20gig harde schijf een heel groot pluspunt, Met WinXP en Office XP Pro + frontpage ben je zo 3gb kwijt.

Maar goed, 149 minuten moet lang genoeg zijn. Kan em op school ook nog opladen.

Denk dat ik voor de compaq ga, als er iemand is die mij van gedachten wil laten veranderen of m'n beslissing toe wil juichen, heb m'n geld maandag pas... :+
die 149 minuten schint niet echt te kloppen als je beetje bezig bent met muziek ofoz aan haalt ie de 1,5 uur net.
En over het geheugen er gaat echt max maar 256 in ik heb de handleiding in handen gehad de 384 mb kan in de 710-ea xp versie die 150 euro duurder is. (die trouwens ook getest is in de pc active van deze maand waar de prijs fout staat op 1199 (i wish :P) )

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou de Toshiba nemen, die heeft ook infrarood. Verder vind ik de Compaqs gewoon lelijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
zucht...1,5 uur is niet lang genoeg... dat een compaq niet mooi is maakt me niet uit maar de accu... AGR... Hmm, misschien een aktie starten; help Paveway aan een Dell... :P

Heeft iemand ervaringen met de toshiba?

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb de Satellite 1800-314 sinds een week, die heeft een 1,1 GHz Celeron, 14,1" tft en 15 GB harddisk. Een van mijn eisen was een infraroodverbinding, daardoor vielen de Compaqs, Dells en Sony's in dezelfde prijsklasse af. Een netwerkkaart zit niet standaard in de Toshiba, maar die kunnen in het uitbreidingsslot. Hoe lang de accu meegaat weet ik nog niet, aangezien hij bij mij bijna altijd aan de voeding ligt als hij aanstaat. Maar ik ga het vanmiddag even op het balkon uittesten :).
Deze laptop is als je goed zoekt wel te koop voor 1450 euro. Ik wilde eigenlijk ook een goedkopere kopen, maar heb toch maar wat meer uitgegeven voor betere specificaties, je kunt hem achteraf namelijk moeilijk upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als je na een leuk middagje op het balkon, laptopje en pilsje erbij, nog ff wil vertellen hoe lang de doos is meegegaan...

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Om 14:30 uur de voeding eruit gehaald, batterij gaf toen 100% aan. Nu, om 15:55 uur geeft hij nog 28 minuten (24%) aan. Ik heb de hele tijd op internet gezeten met een Speed Touch USB, die gevoed wordt door de laptop. Verder geen zwaar processorwerk gedaan.
De accu gaat dus bij mij bijna 2 uur mee.

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Voordeel Toshiba: 1 gig celly ipv duron 900 en geheugen tot maximaal 512 mb en een hardwarematige 16 mb ali/trident cyberblade videokaart met tv-out lange accuduur 3 uur
Nadeel toshiba: 13,3 ipv 14,1 inch scherm 10 gig ipv 20 gig hd , minder sound systeem.
kheb dus tijd gelededn een Toshiba gekocht, de Toshiba Sattelite 1800 - 514:
specs:
1 gig celly
128 mb ram
15 gig hdd
dvd speler
Videkaart Trident(snoept 16 mb af van geheugen :r )
infrarood
2 x usb
tv out
2 x pcmcia

voor 1650 € in die tijd.

Batterij gaat als je wat office doet , dus wat excel en word en zo 3 uur en een kwartier mee, ga je programmeren moet je rekenen op 2,5 uur met vb en met c++ op 2 uur ongeveer. Voor gamen moet je het houden op 2 uur en divx ook.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zit juist met mijn conclusie dat de toshiba tussen de 2 en 3 uur meegaat? Kijk, daar kan ik mee leven.

Bij stafhorst is de 1800-214 nu 1199, nog goedkoper dan de compaq ook.

Heren, bedankt!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op woensdag 24 april 2002 17:00 schreef Paveway het volgende:
Heren, bedankt!
* Canaria is geen heer, maar toch graag gedaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Eh... :o Sorry...

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie geinteresseerd is; het is een tosiba 1800-214 geworden; celly 1ghz, 128, 10gb, cd, 13.3tft. Vanmiddag gekocht voor 1099,00 bij stafhorst nieuwegein.

Ben nu bezig al die goedbedoelde rotzooi eraf te halen en m'n eigen spul te installeren.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:39

MaNdM

1000-dingen-doekje

Een maat van me (partner in ons bedrijf) heeft ook een pressario geloof dat het een 1200 serie was, met JBL-Pro erin en alles, ding gaat ruim 2,5 uur mee!!!
En een geluidje om van te :9~

To be determined...

Pagina: 1