File Xfer NT->W98se, OK!; W98se->NT Sucks!

Pagina: 1
Acties:

• EarthStone
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

EarthStone

I love my son more than my Sun

Topicstarter
Als ik redelijke files van m'n win98se PC naar de NT server overzend gaat dat in een flits. Omgekeerd haalt 'ie misschien net 1Mb/min.

Mijn netwerk config:
- NT4 server met Planet 10/100 kaart (100 full.dup.)
- W98se met Realtec 10/100 kaart (100 half.dup)
- Ovislink 10/100 switch (Server poort full.dup, rest half dup.)
- NT4 workst. Laptop (3com 10/100 pc-card)

Kan het aan een verkeerde combinatie van B-NIC's liggen?
Ik heb in de W98se PC laatst een nieuwe moederplank (P_III 700) gezet, zit er misschien nog iets fout in de config van W89se wat dit probleem kan veroorzaken?
Hoe kan ik eventuele problemen van het netwerk goed in beeld krijgen (behalve systeemmonitor)?

B.v.d. and Greetingz.

Is de vraag te moeilijk of het antwoord?

Verwijderd

Wat is het voor een NT-server???

Ik heb zelf een 486DX-50 Mhz. Bestanden van mijn client naar NT gaat goed maar visa versa wil het nog wel eens op zich laten wachten. Wat hierbij ook van invloed is is dat mijn NT bak ook een proxy is voor Internet! Dus als ik aan het surfen ben en ik pomp bestanden van NT naar client dan duurt het allemaal ff...

L8R :)

• EarthStone

EarthStone

Topicstarter
De NT(4.0 SP6a) is een P_III 450MHz met 320Mb geh.
Naar mijn idee is de belasting op deze mach. niet bepalend maar eerder de belasting op de W98se P_III 700 (Alleen weet ik niet waar de f*ck 'ie mee bezig is)

Thanx voor je reaktie.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Zomaar wat vragen, niet per se een een bepaalde volgorde:

Van de laptop naar de server en vice versa gaat wel goed?

Staat de netwerkkaart van de 98SE machine op auto detect, of staat 'ie handmatig ingesteld? auto detect wil nog wel eens voor rare problemen zorgen, met name het full duplex/half duplex verhaal. Zet zowel de switchpoort als de NIC vast op de gewenste instelling.

Is de switch daadwerkelijk een echte switch, of een 10/100 switching hub? In het laatste geval kan full duplex niet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• EarthStone

EarthStone

Topicstarter
Ijdod > Hierbij wat antwoorden:
1. Van de laptop naar de server = supersnel (> 50% packet rate op de hub)
2. Van de server naar de laptop = snel (> 30% packetrate)
3. De switch is een switching hub met één full dup poort waar de server aan hangt.
4. Win98se NIC staat op auto, ik heb vaste instellingen ook al geprobeerd-> zonder result.
5. In de systeemmonitor piekt de bytes/sec. op 14000 (is < 3% packet rate)

Please Help.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Heb je al geprobeerd de netwerkkaart van de server (en bijbehorende switchpoort) handmatig te configgen, zowel Half duplex als Full? Ik weet dat dit op het eerste gezicht niet het probleem lijkt, maar in elk geval sluit de server verbinding er dan mee uit als oorzaak.

Heb je meerdere poorten geprobeerd voor de 98SE doos? Ruil de laptop en de 98SE eens om, wat poorten betreft

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• EarthStone

EarthStone

Topicstarter
ijdod,
Ik heb de bekabeling al op alle manieren geswitched en ook de server op een andere poort op half dup. gezet,-> Geen result.
Een vreemd fenomeen wat ik zojuist heb ontdekt: Als ik ping op de naam van de NT server gaat 'ie op de IP van de W98se machine(zichzelf) pingen!??
Zit er een DNS probleem in?

(any sugst. welcome)

• EarthStone

EarthStone

Topicstarter
Dat TCP/IP protocol is redelijk de weg kwijt, ik heb nu (tijdelijk?) IPX/SPX op de Win98se geinstalleerd en de speed zit er weer goed in. Ik had IPX/SPX al op de server staan i.v.m. een database app. die van novell af komt.
Zou de binding op de NT-bak het probleem kunnen zijn? Dat 'ie dus die IPX voorrang geeft (Ik heb de server wel aan de rechterkant staan dus...)
Moet ik de IPX/SPX helemaal wegknikkeren om het op TCP/IP lekker te kunnen laten draaien?

Greetz,

Pagina: 1