Toon posts:

na formatteren cd-rom station niet meer benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het formatteren van mijn harde schijf bleef mijn pc bij het herberekenen of herindelen van de schijf hangen. Na hem gereset te hebben kon ik mijn cd-rom station niet meer benaderen. Als ik opstart met een diskette wordt er een driver geladen voor de cd-romspeler maar dan geeft hij de melding "No device found". Aan de cd-rom speler ligt het niet, want die doet het in een andere pc wel.
Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Ik heb al opnieuw geformatteerd, maar niets lijkt te helpen. Kan het zijn dat er iets op de harde schijf kapot is?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:29

MartNL

Heb je je bios al gereset?
En weet je zeker dat je diskette goed is?

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Probeer eens zonder je HDD eraan te booten, misschien dat die (omdat ie misschien kapot is) je IDE kanaal blokkeert oid.

Weet je zeker dat er CDrom support op je bootdisk zit?
Wordt je CDrom in je BIOS gedetecteerd?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn harddisk wel bereiken. Dus die lijkt mij niet geheel kapot.
Diebootdisk is een standaard win 98 bootdisk en die vraagt of ik met cd-rom ondersteuning wil opstarten.
De cd-rom speler wordt ook door het bios gedetecteerd.
Ik ben dus bang dat de voorgaande suggesties niet helpen (toch bedankt!) Rest mij de vraag hoe mijn BIOS te resetten?

Verwijderd

Je bios ziet de cdrom gewoon.
Zet je Cdrom in de bios dan even als first boot.
Vervolgens een bootable windows cdtje erin en kijken of ie het dan wel doet.

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 10:32

Quicksilver

Catch these hands

Nou je bios ressetten doe je door de batterij uit je Moederbord te halen of een jumper onzetten(zie je handleiding van je MoBO) en als dat niet werkt moet je misschien je moederbord flashen...
Pagina: 1