Toon posts:

Waarom niet verder oveclocken? wat houd tegen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben dus bezig met een overclock van een celeron tualatin, die nu stabiel op 124Mhz FSB loopt @ 1,36Ghz, maar nu wil ik graag naar 133Mhz FSB, maar dan krijg ik het begin scherm te zijn, hij telt het geheugen, vind de drives, enz. maar het scherm wat erna moet komen met alle gegevens, en dan verifieing.... update succes, dat scherm, waarna windows gaat booten komt niet meer.
Wat is hier dan het probleem bij?
- geheugen?
- proc niet verder (loopt i.p.v. 1.475 op 1.65v)
- ofwat?
asjeblieft wat hulp, is een van mijn eerste overclocks en die lukt nu nie, waardoor komt dat? De proc komt nooit boven 40 graden uit, zelfs niet 100% stressed voor 30 minuten en dan op 1,36Ghz. Dus denk dat 1,46Ghz geen probleem moet zijn.
Want hij zegt @ 133Mhz FSB wel 1,46Ghz bij het opstarten.

Verwijderd

jE HEBT WAARSCHIJNKLIJK een slechte er uitgepikt in de winkel...sorry.
Maar probeer eens de bus op 125?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
Ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn Tualatins standaard op 133 MHz ?!?! zonee, dan denk ik dat of je geheugen brak is, of misschien de koeling, maarja 'n intel word niet zo heel warm dus daar zal t waarschijnlijk niet aan liggen ... wat voor mobo heb je? en wat voor geheugen ??

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 15:46
Heb je hem gelijk op 133 gezet? Zo nee, doe dat dan ff.. Dan zullen de dividers hoger gaan (pci op 4 ipv 3 enz)

Succes :Y)

PV: Enphase + Denim 12.4 kWp | V2G: Leaf + Quasar | WP: Amber 95 | WPB: Explorer v4 270L

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 23 april 2002 16:47 schreef De_Bastaard het volgende:
Ik weet het niet zeker maar volgens mij zijn Tualatins standaard op 133 MHz ?!?!
Op dinsdag 23 april 2002 16:36 schreef Jaromir het volgende:
Nou, ik ben dus bezig met een overclock van een celeron tualatin
:)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Op dinsdag 23 april 2002 20:04 schreef BalusC het volgende:

[..]

[..]

:)
lol... dat :) doet het hem :+

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dit voor een probleem, want ik vind et zo ef nie

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer het cache geheugen ff uit te zetten in het BIOS en kijk of ie dan harder gaat... zo ja dan ligt het aan je cache.
Laat het cache geheugen echter niet uitstaan, want de paar MHz's die het oplevert wegen echt niet op tegen het snelheidsverlies van een cache-loze processor!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus het geheugen getest, en dat is in orde, dat kan 133Mhz aan, de processor zelf ook.
Het enige vreemde wat mij direct opvalt is dat bij het scherm waar windows moot booten m'n HD LED blijft branden en m'n HD geen geluid meer maakt. Zou hij niet tegen de 133Mhz FSB van de 440BX kunne? ofwat?
Of toch iets anders?

Verwijderd

Ik gok erop dat het je mobo is die niet hoger gaat.

Verwijderd

Is die 1,65 V het maximale voltage wat je hem kan geven, anders kan je hem gerust nog wat extra geven. En anders is het mischien leuk om er een voltagemod op uit te voeren. :9~

Mischien dat een bios update kan helpen voor nog betere overclockmogelijkheden. En welke cooler gebruik jij?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:45
Op zaterdag 27 april 2002 11:50 schreef carnman het volgende:
Ik gok erop dat het je mobo is die niet hoger gaat.
Volgens mij kan een mobo altijd wel tot de 133 minimaal hoor :)
Of je processor is niet goed genoeg om hoger te gaan, of je hebt PC100 mem van een goedkoop merk wat dus ook niet hoger wil :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het niks te maken met de HD dan? geheugen liep in de ouwuh PC zelfs lekker tot 155Mhz FSB, dus dat is et niet, die heb ik net nog getest. Processor zelf kan ook 1.46 Ghz aan, is ook getest, er is een ander component in de PC die dat tegen houdt, want het 1e scherm krijg ik @ 1,46Ghz, en het 2e scherm af en toe, maar dan blijft de HD led branden, en doet die niks meer. De HD is een maxtor D740x

Verwijderd

Ik heb diezelfde Maxtor HD, en die kan prima tegen hogere FSB snelheden.. en voltage nog ietsies hoger maakt voor het booten ook niets uit?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:31
Op zaterdag 27 april 2002 11:53 schreef -]MaRc0[- het volgende:

[..]

Volgens mij kan een mobo altijd wel tot de 133 minimaal hoor :)
Not, de hedendaagse wel, maar een BX is officieel alleen maar geschikt voor 100Mhz. Je hebt kans dat deze versie van de BX-chipset geen PCI-devider van 1/4 aankan, zodat je PCI-bus op 44.4Mhz draait (1/3) en dat kan je harddisk niet aan. Het zou ook kunnen dat je grafische kaart geen 88.8 Mhz AGP-bus aankan. (maar dat lijkt me niet omdat je toch wat ziet.

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik heb allerlei voltage snelheden geprobeerd tot zelfs 2,2v vcore, en std heeft die cpu 1,475. maar het maakte niks uit, elk stapje van 0,5 hoger had etzelfde effect. en met moederbord heeft PCI 4 divider, maar dat doet ie het 2e scherm al helemaal niet, bij PCI divider 3 krijg ik tenminste nog het 2e scherm + verififying DMI pooldata, :S? het is me echt een raatsel wat et kan zijn

Verwijderd

je heb gewoon een slechte bx chip er op zitten

je kan de bx met actieve koeling proberen ??

verschil tussen bx en bx2 zijn
bx1 kan maar tot 100bus max
bx2 kan tot 133 omdat deze anders is gemaakt (kleiner)
hier door word hij niet zo erg warm

dus actieve koeling met een fen zal de truuk wel wezen

Verwijderd

Zoals gezegt: proberen met L1 en L2 cache uitgeschakelt, kast open met fan op de chipset voor betere koeling, 133MHz proberen, met een dimmetje minder proberen (minder belasting op northbridge), overige kaarten eruit zoals netwerk, TVkaart, geluidskaart, CD-R, DVD etc er afkoppellen, etc.

2,2Vcore is echt NIET gezond voor een CPU met standaard 1,475Vcore. Je kunt zonder extreme koeling je Vcore beter niet meer dan 0,3V opkrikken. Kun je last krijgen van elektromigratie of dat ie doorfikt.

Verwijderd

offtopic:
Jaromir: wat is er met die SV24 gebeurd die je wilde verkopen? hoor ik niets meer van... Was toch een deal?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

pakt ie je IDE wel?
bij mij was men controller op t mobo die niet verder wou (oke, tis een oudje, een pII 233 op uhme, wat was het? 315 gekregen, maar toen ging men controller protesteren...)

Electronics development

Pagina: 1