Toon posts:

tooltje Ultraplex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,
Onder een andere topic kreeg ik de tip om eens te kijken naar mijn cd-speler. Dit i.v.m. haperende Divx-en. Nu hoor ik de ultraplex tijdens de film de hele tijd up-en downspinnen. En inderdaad, vlak voor een hapering komt eerst een upspin van de plex. Nou meen ik mij te herinneren dat er een tooltje was waarmee je de plex vast kon zetten op een bepaalde spinningspeed. Ik heb al gezocht (www.plextor.be, mijn oude backups, de flop die ik bij de plex kreeg), maar ik kan het niet meer vinden. Heeft een van jullie het ergens? Of weet iemand waar ik het kan vinden?

Alvast bedankt,

da-Lynx

Verwijderd

Dat kun je instellen in de Plextools . Als het goed is heb je daar een cd van gekregen . Anders kun je die gewoon downloaden .

Verwijderd

Ik kan dat gewoon instellen als ik op de cd rechtsklik--->properties etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat plextools heb ik al geprobeert. Daarmee heb ik de spindowntijd al op max mee gezet. Helpt niet.

En dat klikken op properties: ik zie nergens dat ik de snelheid in kan stellen. Ik heb het zowel onder settings op de cdrom speler gedaan als op de cd zelf in de explorer. In dat laatste staat alleen maar hoeveel er op de cdrom staat (duh..)

Nee, er was echt een tooltje voor. Dat het downspinnen gewoon niet toeliet. Iemand dat ergens??

da-Lynx

• Chicken
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:42
Da-Lynx: Hieronder een quote uit de info van Plextor Manager 2000. Te vinden op de US-site van plextor (dus niet de .be). Is 'm dat?

Settings Tab: Enable/disable AudioFS, set spindown timeout, set drive read speed, lock or unlock the eject button on your Plextor drive for security, and adjust balance and volume settings, right from a convenient dialog box.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het zoeken allemaal. Helaas, de tools/tips die er tot nu toe gekomen zijn bedoel ik niet. Er is echt een heel eenvoudig proggie waarmee de je de snelheid vastzet. met het laatst genoemde tooltje van de US-site kun je wel de snelheid vastleggen, maar alleen op 8speed. En dat is te langzaam.

Weet iemand welk tooltje ik wel moet hebben??

da-Lynx

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik geloof dat ik in de c't wel eens iets gelezen heb daarover...cd bremse heette dat geloof ik (cd 'rem' in het duits..weet niet of m'n spelling goed is)

misschien ff op www.ct.nl kijken ofzo..anders ff zoeken

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Ja, ik weet wel welk tooltje je bedoelt. het enige vervelende is dat het op school ligt en ik daar pas woensdag weer kom. het is een onofficieel tooltje van plextor zelf. staat niet op hun servers maar als je er naar vraagt per mail sturen ze het je wel.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Juist Vorlon (?), dat klinkt zoals ik het bedoel! Ik heb die boys van Plextor al gemaild, maar niets op gehoord. Valt mij toruwens op hoe weinig /traag bedrijven uberhaupt op mailtjes reageren, maar dit terzijde. Als jij het me zou willen mailen: top! Dat het pas morgen zou kunnen vind ik ok.

da-Lynx@dds.nl

Verwijderd

Ik heb thuis eens gekeken en heb een tooltje dat Plextools heet. Hier kan je drive speeds instellen. Zet 'm is niet op max. maar op een waarde, misschien helpt dat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dat tooltje heb. Daar lukte het dus niet goed genoeg) mee. Beadnkt voor het meedenken...

Verwijderd

volgens mij kan je vinden wat je zoekt op de site van een van de tweakers:

http://come.to/satcp

daar staan erg veeel plextor goodies dus kijk maar of ie erbij zit.
Pagina: 1