Toon posts:

Compaq met philips cdrom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
configuratie; Compaq deskpro 2000
32 Mb geheugen
2,1 Gig hd prim. ide master
12 speed cdrom philips 123cd sec ide master
Win 98

Bij het installeren van software, of het kopieren van bestanden van de cdrom naar de harde schijf kan het besturingssysteem na verloop van tijd de cdrom speler niet meer vinden. Dit komt zowel voor onder dos als win98.
Na een reset blijft de cdrom speler onvindbaar. Pas na uit- en weer inschakelen werkt de cdrom speler weer.

Sluit ik een andere cdrom speler aan (A-Open 24 speed), dan doen er zich geen problemen voor. Nu zou je zeggen, douw die a-open er in. Dat gaat dus niet, want dan ben ik m'n cdplayer kwijt, want de compaq is van iemand anders.
Kent iemand dit probleem??????
Weet iemand een oplossing?????

Op andere pc's werkt de 12speed wel goed.

Mvg Matthew

Verwijderd

Ik heb hier precies het zelfde probleem.
Ik heb ook een Deskpro 2000 (DT 5166MMX) met een philips cdrom speler. De driver voor de secundaire IDE controller geeft bij mij een fout, maar ik kan nergens een update (of de goede) driver vinden. Ik heb al een test tooltje van de compaq site gehaald en die test alles, maar vind geen fouten.
Wat kan hier de oplossing bieden???

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als er fouten staan bij de ide controller zou het ook een virus kunnen zijn.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik meen mij nog te herinneren dat een bios update helpt,

Verwijderd

ik heb zelf ook een deskpro die hetzelfde probleem had, ik had eerst hd als master en cdrom als slave op de eerste controller, en onder dos en win98 weigerde hij regelmatig, en onder win2000 helemaal niet, ik heb het opgelost door op de primaire controller de hd aan te sluiten en in te stellen op Cable Select (CS) en op de tweede controller de cdrom speler en die ook op CS te zetten. Daarna waren alle klachten weg (ik had een Philips 20x cdromspelertje leek zeer veel op een aopen)

Verwijderd

Mvg Matthew

wij tweakers groeten elkaar niet af! lees de faq bad boy >:)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 22:50
Op zaterdag 29 juni 2002 22:14 schreef richardkraal het volgende:
ik meen mij nog te herinneren dat een bios update helpt,
Ik ook, en ik kan het weten, helaas >:)

Ff naar compaq website, support, model kiezen, downen, en klaar is kees...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1