Vaag emailprob., ontvangen 1 mail mislukt steeds

Pagina: 1
Acties:

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Een klant van me heeft het volgende probleem.

Ze hebben een netwerk met een NetPilot ISDN router voor de internettoegang. Qua email hebben ze de volgende situatie: alle mail (*@domein.nl) komt binnen bij de hostingprovider in 1 mailbox. Hier wordt het bewaard tot de NetPilot router 1x in de zoveel tijd hier de mail weer uit weghaalt, en de NetPilot verdeelt de mail onder de juiste mailboxes bij de verschillende gebruikers. Piet@domein.nl gaat dus netjes naar Piet's mailbox, Jantje@domein.nl dus naar Jantje etc. Werkt goed.

Het volgende probleem treedt nu op. Deze klant heeft diverse vestigingen in heel Nederland. Vanaf de hoofdvestiging elders in Nederland wordt geregeld een mail rondgestuurd geadresseerd aan alle verstigingen, dus de emailadressen van elke vestiging in het To: veld. Het vreemde is nu dat deze wel binnenkomt in de centrale mailbox van de provider (dat kan ik zien dmv webmail) maar dat de NetPilot deze niet download. Om hem te ontvangen moet ik eerst inloggen bij de provider via webmail en deze dan handmatig nog een keer doorsturen naar het adres van de klant. Erg lastig en ook erg vreemd. Het probleem treedt alleen op bij deze mail (die altijd geadresseerd is aan meerdere personen).

Ik heb geen flauw idee hoe dit komt, iemand een suggestie misschien? Alvast bedankt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Misschien dat die router niet met meerdere geadresseerden overweg kan :? In dat geval zal het een beperking zijn, of een kwestie van instellen. Ik ken die router alleen niet.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 10:47 schreef rscp1 het volgende:
Misschien dat die router niet met meerdere geadresseerden overweg kan :? In dat geval zal het een beperking zijn, of een kwestie van instellen. Ik ken die router alleen niet.
Zoiets dacht ik ook ja maar volgens de klant gebeurt het alleen bij 1 mailing, en niet bij andere. :?

Verwijderd

En die andere mails worden ook aan meerdere ontvangers geadresseerd?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 11:55 schreef rscp1 het volgende:
En die andere mails worden ook aan meerdere ontvangers geadresseerd?
Dat weet ik niet.

Heb het net weer getest.

Ze gebruiken 1 POP box bij de provider, daar wordt alle mail voor het domein ontvangen (soort catchall), deze mailbox wordt dan vervolgens om de zoveel tijd leeggetrokken door de NetPilot router die de mail vervolgens onderverdeeld onder de users.

Net getest, mailbox bij de ISP wordt netjes leeggetrokken op 1 email na, een email met zo'n 200 adressen in het To: veld. Ondanks dat ons emailadres hier netjes tussenstaat, weigert de NetPilot Router om de een of andere manier deze mail te downloaden. |( Hij is ook niet groot ofzo, zitten geen attachments bij.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:29

Pogostokje

* twiet *

p 1 email na, een email met zo'n 200 adressen in het To: veld.
200 ??

Misschien zit er wel een anti-spam filter op die router die bij > 30 geaddresseerden de mail niet meeneemt.

Ik zou eens kijken of je niet wat minder adressen kan opnemen in die lijst. Werk met lokale mailgroepen ofzo.

Maar dit zou je zelf kunnen testen door mail te versturen en te kijken of mail van jou met 200 adressen ook niet aankomt. En dan met 150, 100, enz...

Succes! :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
ik neem aan dat er bij meerdere vestigingen dus ook sprake zal zijn van meerdere mailservers. het zou me niet verbazen als daar het probleem zit.
Ik snap ook niet waarom een mail die dus eigenlijk intern blijft eerst naar de provider verzonden wordt en dan opnieuw ophalen en verdelen over de juiste mailboxen, dat is dubbel onnodig verkeer.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 15:20 schreef Pogostokje het volgende:

[..]

200 ??

Misschien zit er wel een anti-spam filter op die router die bij > 30 geaddresseerden de mail niet meeneemt.

Ik zou eens kijken of je niet wat minder adressen kan opnemen in die lijst. Werk met lokale mailgroepen ofzo.

Maar dit zou je zelf kunnen testen door mail te versturen en te kijken of mail van jou met 200 adressen ook niet aankomt. En dan met 150, 100, enz...

Succes! :)
Thanks. :)

Ik kan tot nu toe nix ontdekken van antispam instellingen op dat ding ofzo maar zal nog es kijken.

En hoe kom ik ff aan 200 verschillende emailadressen om te testen? :?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
OK, het lijkt idd een antispamfilter te zijn....

Vond dit ergens op een vage site bij de specs van deze router: Automatic SPAM filtering.

Leuk zoiets maar het werkt nu tegen ons. :)

Dus nu zoeken hoe we dit kunnen uitschakelen...

Pagina: 1