Geheugen tekort na een spel!

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Hallo allemaal!

Hier is mijn probleem.

Wanneer ik Medal of Honor of Ghost Recon Desert Siege speel, het spel gaat op zich zonder probleem maar zodra ik spel sluit en naar desktop wilt gaan, het lijkt alsof ik geheugen tekort komt, alles loopt vertraagd en ik kan bijna niks meer doen voor een tijdje.

Ik heb gekeken hoeveel geheugen er gebruikt werden en wanneer XP start gebruikt 100 mb standaard. Dus volgens mij is er geen tekort aan geheugen.

Ik heb virtual memory min 500 max600 mb gezet dus misschien is dit de reden? :?

Lucky Goldstar

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Weet volgens mij hoort dat zo want ik heb ook altijd na het spelen van Counter Strike dan Duurt het gewoon 20 sec voor internet exloder is opgestart maar na +/-5 min is het wel weer over en heb zelf een 450 met 128 mb ram dus...

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 07:53
Op dinsdag 23 april 2002 15:32 schreef DJkim het volgende:
Hallo allemaal!

Hier is mijn probleem.

Wanneer ik Medal of Honor of Ghost Recon Desert Siege speel, het spel gaat op zich zonder probleem maar zodra ik spel sluit en naar desktop wilt gaan, het lijkt alsof ik geheugen tekort komt, alles loopt vertraagd en ik kan bijna niks meer doen voor een tijdje.

Ik heb gekeken hoeveel geheugen er gebruikt werden en wanneer XP start gebruikt 100 mb standaard. Dus volgens mij is er geen tekort aan geheugen.

Ik heb virtual memory min 500 max600 mb gezet dus misschien is dit de reden? :?
Had ik ook altijd wel een beetje last van na het afsluiten van zware spellen.
Meestal ging ik dan ff rebooten, maar na een paar programma's starten ging het wel weer wat beter.
Ik heb nu 512 MB Ram en ik heb nu geen last meer van dat trage gedoe.

Verwijderd

Hoeveel geheugen heb je in je bak zitten? Misschien is het handiger om je virtueel geheugen door windows te laten bepalen :? .

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Op dinsdag 23 april 2002 15:37 schreef Flipke het volgende:
Hoeveel geheugen heb je in je bak zitten? Misschien is het handiger om je virtueel geheugen door windows te laten bepalen :? .
265 zit erin zie sig.. En dat is ook meteen het probleem.. Vooral met xp is het hoe meer geheugen hoe meer fun.. ;)

| I've got permission to color outside the lines |

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Zoals je aan mijn spec kan zien, ik draai 256 MB DDRRAM, dus in principe moet het genoeg zijn. Maar mijn vorige mobo ASUS had ik 512 MB DDRRAM. Toen had ik nooit probleem. Maar dan betekent dat 256 MB DDRRAM eigenlijk niet genoeg is om onder XP een spel te spelen.

Lucky Goldstar

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

in de computer totaal stond de tip om juist handmatig vast te leggen hoeveel virtual mem je hebt... wat is daar mis mee dan?

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 15:40 schreef Joep het volgende:

[..]

265 zit erin zie sig.. En dat is ook meteen het probleem.. Vooral met xp is het hoe meer geheugen hoe meer fun.. ;)
Do'h.. sorry, hoe speel je de spellen? Van de harde schijf, cd-rom of (toevallig) met een iso file op je hd en met een programma als Deamon-Tools? Dat laatste had ik namelijk ook en toen liep m'n geheugen ook heel snel helemaal vol!

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Als je virtual memory vast zet op min en max, dan gebruikt virtual memory minder processor kracht doordat hij niet hele hoeft te resizen.

Maar ik heb allebei manieren geprobeerd dus Virtual memory door windows en andere door mij maar het heeft geen effect.

Lucky Goldstar

• Solid-Snake
  • Laatst online: 17-07 12:25
misschien help dit.

Na het spelen van een spel het geheugen optimaliserern met het programma "Tweak XP".

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 15:44 schreef Flipke het volgende:

[..]

Do'h.. sorry, hoe speel je de spellen? Van de harde schijf, cd-rom of (toevallig) met een iso file op je hd en met een programma als Deamon-Tools? Dat laatste had ik namelijk ook en toen liep m'n geheugen ook heel snel helemaal vol!
Van harde schijf (NOCD CRACK) en mijn mobo ondersteunt ATA100 dus hij loopt op die snelheid (UDMA5) 7200 RPM.

Lucky Goldstar

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Je hebt gewoon meer ram nodig :) Speelde laatst op een P4 met 256MB even RTCW (ook onder XP), en ik kreeg een piek van 400+MB verbruik, en dat kon ik merken tijdens het spel, maar zeer zeker ook ná het spel; alles ging extreem traag totdat de benodigde zaken weer in het ram waren geladen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Hmmm misschien moet ik meer RAM erbij doen.... maar best wel shit dat 256 MB eigenlijk niet genoeg is voor MOHAA en andere spellen onder XP te spelen.....

Lucky Goldstar

Verwijderd

tsja ik heb het probleem ook met win XP voor het systeem zie mijn sig, en dan is dus ook 384 mb te weinig geheugen voor zware spelen onder xp? onder 200 hadik het niuet

Verwijderd

ik had het met 256 mb (ddr) en winXP dat het onder spellen gewoon niet liep (veel stotteren), naar de desktop had ik ook een btje hetzelfde probleem wat jij hebt. Maar 256 erbij... en et zooitje loopt SMOOOOOTH!! Oh ja, jou swapfile (virtueel geheugen) is toch wat te weinig! winXP beveelt vanaf 766 mb aan. dus daar kan jou probleem ook liggen

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
nou kan het aan mij liggen hoor, maar met mijn 384mb en Win98SE loopt alles als een zonnetje.... :)
Ik heb dan ook in het register MinSwapfileUsage=1 toegevoegd, zodat windows zo weinig mogelijk de swapfile gebruikt en dat werkt perfect!

Als ik dit zo lees heb ik nog niet echt een goede reden om over te stappen op XP.

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
ik heb mijn swapfile in win XP pro gewoon uitgezet en heb nergens last van, maar ik heb ook wel 768 Mb ram in mijn PCtje zitten, ook na het spelen vam grote spellen nergens last van :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 15:48 schreef Solid-Snake het volgende:
misschien help dit.

Na het spelen van een spel het geheugen optimaliserern met het programma "Tweak XP".
Tweak XP ken ik niet, maar memturbo werkt ook. Je kan kijken hoeveel geheugen je nog vrij hebt en je kan ook je geheugen opfrissen

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

voor die spellen is 512MB vereis om het "lekker" te spelen. Vooral als je een dikke proc + winXp hebt, verdient je computer minimaal een reepje 256MB extra :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

heeft dat ook niet iets met het verbruik van systeembronnen of hoe dat ook het te maken??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Niet gaan klooien en ouwehoeren met lapmiddeltjes om het ramtekort te 'verbergen'. Gewoon meer ram bijprikken; meer = beter :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

256 RAM is opzich voldoende hoor, maar 512 is altijd beter >:)

Verwijderd

Had ik ook met XP en MOH/RTCW. Om precies te zijn voor 2 uur, toen fdisk gedaan en W98SE/W2K dualboot erop gegooid. Sindsdien nooit meer geheugentekorten gehad met 256MB.

Ennuh, hoe meer RAM dat je hebt, hoe kleiner je Swap moet zijn. Dus of gooi er meer RAM in en zet die Swap uit, of zet een mooi minimum getal neer en kijk wat de piek is na 3 weken uptime. Daarna kan je dat dan instellen als vaste swap ipv mini/maxi.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Windows cached dll's in je geheugen voor een bepaalde tijd. Je kunt even iets in je registry veranderen om ervoor te zorgen dat ie ze meteen unload.

Ga naar run/uitvoeren en tik daar "regedit"

Zoek :

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]

En maak daar een nieuw "DWORD" aan met de naam "AlwaysUnloadDLL" zet daarna de waarde ervan op "1".

Even rebooten en het zou een stuk beter moeten gaan.

Senri no michi mo ippo kara

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Op donderdag 25 april 2002 03:50 schreef Neophyte het volgende:
Windows cached dll's in je geheugen voor een bepaalde tijd. Je kunt even iets in je registry veranderen om ervoor te zorgen dat ie ze meteen unload.

Ga naar run/uitvoeren en tik daar "regedit"

Zoek :

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]

En maak daar een nieuw "DWORD" aan met de naam "AlwaysUnloadDLL" zet daarna de waarde ervan op "1".

Even rebooten en het zou een stuk beter moeten gaan.
Dit is nuttige informatie!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op donderdag 25 april 2002 04:06 schreef sjolmers het volgende:

[..]

Dit is nuttige informatie!
schijnt dat je machine wel instabieler wordt....

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• eghie
  • Niet online

eghie

Spoken words!

ik heb 128mb SDram geheugen in m'n bak en hij loopt prima.
en ik heb een AMD Duron 800MHz, dus ik kan ook nie alles door de processor late cache.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op dinsdag 23 april 2002 15:43 schreef DJkim het volgende:
Zoals je aan mijn spec kan zien, ik draai 256 MB DDRRAM, dus in principe moet het genoeg zijn. Maar mijn vorige mobo ASUS had ik 512 MB DDRRAM. Toen had ik nooit probleem. Maar dan betekent dat 256 MB DDRRAM eigenlijk niet genoeg is om onder XP een spel te spelen.
Daar heb je dus helemaal gelijk in....
Ik heb 512 en mijn pa heeft 256, Ik heb een celly110, hij ee p42ghz, maar dat hij minder geheugen heeft merk je echt wel! Idd met MOHAA, dat schokt veel erger...
Dus ik zou er gewoon 256 bijprikken

systeem specs

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Op donderdag 25 april 2002 12:51 schreef henri het volgende:

[..]

Daar heb je dus helemaal gelijk in....
Ik heb 512 en mijn pa heeft 256, Ik heb een celly110, hij ee p42ghz, maar dat hij minder geheugen heeft merk je echt wel! Idd met MOHAA, dat schokt veel erger...
Dus ik zou er gewoon 256 bijprikken
Jullie hebben waarschijnlijk gewoon hele ander systemen.
Ik kan hier MOHAA draaien op een duron800 met 128mb zonder ook maar 1 schokje onder xp.

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Is Memturbo geen optie? Die scrubt en defragmenteert je geheugen en maakt je ongebruikte geheugen weer vrij! Even voordat je een spel speelt en je computer gedraagt zich alsof hij net een reboot heeft gehad.. bij mij teminste! :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 14:29 schreef Silverburst het volgende:
Is Memturbo geen optie? Die scrubt en defragmenteert je geheugen en maakt je ongebruikte geheugen weer vrij! Even voordat je een spel speelt en je computer gedraagt zich alsof hij net een reboot heeft gehad.. bij mij teminste! :)
en daarna is die zo traag als een 386...omdat memturbo zoveel mogelijk in het swapje gooit...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 14:33 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

en daarna is die zo traag als een 386...omdat memturbo zoveel mogelijk in het swapje gooit...
Doet ie dat? Merk niets van een snelheidsvermindering

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik heb vorige week extra 256 MB gehaald. En probleem is nu opgelost.

Met Win98 was het veel makkelijker. Ik dacht 512 MB was beetje overbodig en als ik dit had geweten dan had mijn ouwe 256 nooit verkocht voor 50 EURO.....:'(

Lucky Goldstar

Verwijderd

je kan ook gewoon even RAMBOOST downloaden (ff zoeken met http://www.google.com) :)
Pagina: 1