[XBOX] Halo? Vergelijk het eens...

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,
Ik heb vandaag even in een shop met Halo op de XBox gespeeld, maar ben niet ontzettend onder de indruk eigenlijk (wat de rest van de wereld wel lijkt te zijn). Hoe staat Halo bijvoorbeeld als je het vergelijkt met het grafisch inferieure Unreal Tournament of Quake 3 voor de pc? Waarom moet ik als ik een uber-pc heb, een Xbox kopen? Wie haalt me over? :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 15:15 schreef ThePriest het volgende:
Waarom moet ik als ik een uber-pc heb, een Xbox kopen? Wie haalt me over? :)
Dan is de enige reden dat je zo'n ding koopt, omdat er spellen voor uit zijn die er voor je uber-pc niet zijn..

Verder zou ik ook niks weten..

🌞🍃

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:04
Halo kun je echt niet vergelijken met Q3/UT ofzo, vergelijk hem eens met UT2003 ofzo, Q3 en UT zijn namelijk al behoorlijk oud, en Halo een stuk nieuwer.

En Xbox/andere console koop je als je geen zin hebt om voor elk nieuw spel een update te kopen. En omdat het makkelijk is, maar ik zal iig nooit een console kopen. PC's vind ik toch iets relaxter.

There is no magic.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op dinsdag 23 april 2002 15:20 schreef The Will het volgende:
Halo kun je echt niet vergelijken met Q3/UT ofzo, vergelijk hem eens met UT2003 ofzo, Q3 en UT zijn namelijk al behoorlijk oud, en Halo een stuk nieuwer.

En Xbox/andere console koop je als je geen zin hebt om voor elk nieuw spel een update te kopen. En omdat het makkelijk is, maar ik zal iig nooit een console kopen. PC's vind ik toch iets relaxter.
Gezellig een potje matten op de ps2 met je vrienden, terwijl je helemaal onderuit hangt op de bank met een pilsje, is ook relaxt hoor :7

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
Op dinsdag 23 april 2002 15:23 schreef Marv het volgende:

[..]

Gezellig een potje matten op de ps2 met je vrienden, terwijl je helemaal onderuit hangt op de bank met een pilsje, is ook relaxt hoor :7
Dat zeker, maar met een Sidewinder kom je ook een heel eind :)

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op dinsdag 23 april 2002 15:23 schreef Marv het volgende:

[..]

klopt. Soms is het echt humor. Gewoon ff met 4 vrienden ofzo ff pizza bestellen, biertje erbij, en PS 2en maar ;)

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Hallo,
Ik heb vandaag even in een shop met Halo op de XBox gespeeld, maar ben niet ontzettend onder de indruk eigenlijk (wat de rest van de wereld wel lijkt te zijn). Hoe staat Halo bijvoorbeeld als je het vergelijkt met het grafisch inferieure Unreal Tournament of Quake 3 voor de pc? Waarom moet ik als ik een uber-pc heb, een Xbox kopen? Wie haalt me over? :)
hmmmm dit doet pijn dat je zoiets lelijks zegt over halo!
Niet echt onder de indruk ?? Schaam je! Halo is meesterlijk. Beter dan alle andere gamez bij elkaar. Beste shooter ooit!

shame on you!:r

Verwijderd

Mikez schijnt nog al Halo fan te zijn :)
Ik heb geen idee over hoe halo eruit ziet kheb het spel nog nooit gespeeld al lijkt het me wel een vet spel .. maar om te gamen .. (ligt ook weer aan welke soort games) vind ik een console wat lekkerder geen eeuwige instalatie shit en moeilijk opstarten nee gewoon cd erin en spelen .. sim-pel en dat nog eens op een lekkere bank ipv (in mij geval) een bureau stoel uit het jaar 1800 mwja maar daar in tegen ben ik wel weer die hard Cs en UT fan :) Its A Strange World We Live In

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-11 18:46

star-saber

Ryzen

Halo is super!!!!!!!!

niet te vergelijken met schooters op de pc.

Verwijderd

Komt er ook een muis en een toetsenbord voor de x-box ?
Ik ben nou eenmaal gewend daarmee te spelen.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 15:55 schreef Stellarc het volgende:
addict :7

ja, ik denk wel dat ze ermee op den duur komen

Verwijderd

Ik heb em al gespeeld. :) Echt een tof spel, zeker de co-op.

Maar ja... op een televisie ziet het er natuurlijk minder uit, omdat de meeste televisies geen hogere resolutie hebben, dan 800 bij 600.

Als je een monitor op de xbox zou aansluiten, dan zou het spelplezier een stuk hoger liggen.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Halo is een mooi spel, qua spanningsfactor iets minder als bijvoorbeeld halflife maar graphics zijn super.
Sommige levels zijn een tikkie te lang en eentonig das wel een minnetje.

Qua MP is het niet veel soeps, je ziet duidelijk dat het gemaakt is door mensen die weinig ervaring hebben met MP FPS, maps zijn kaal, wapens niet echt super.

Kortom voor de MP hoef je het niet te kopen, vind je SP leuk en kick je op graphics dan is dit jou game, vind je graphics minder belangrijk dan kan je misschien beter voor iets anders gaan.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 15:55 schreef star-saber het volgende:
Halo is super!!!!!!!!

niet te vergelijken met schooters op de pc.
Zijn bovenstaande quote en overige pro-box berichten ook te onderbouwen? Ik heb namelijk echt even goed Halo geprobeerd, maar ik vind een spel als RTCW (om een pc-voorbeeld te pakken) met muis en keyboard echt wel prettiger spelen dan Halo met zo'n controller. Dus: WAAROM is het (afgezien van wel of niet op de bank zitten, wat ik met tv-out ook wel kan) nou zo onwijs gaaf om Halo te spelen in vergelijking met een goeie pc-game??

(nog steeds niet overtuigd) ;)

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 15:55 schreef Stellarc het volgende:
nee want MS wil de xbox niet op de pc laten lijken maar er steeds meer vanaf laten wijken... iets wat met de ps2 helemaal andersom gebeurd.. (krijgt hd, nic, toetsenbord, muis)

• nudie
Op dinsdag 23 april 2002 15:58 schreef raptorix het volgende:
Qua MP is het niet veel soeps, je ziet duidelijk dat het gemaakt is door mensen die weinig ervaring hebben met MP FPS, maps zijn kaal, wapens niet echt super.

Kortom voor de MP hoef je het niet te kopen, vind je SP leuk en kick je op graphics dan is dit jou game, vind je graphics minder belangrijk dan kan je misschien beter voor iets anders gaan.
DIT gaat de VER! Ik weet niet met wie of wanneer of waar jij MP hebt gespeelt. Maar waarswchijnlijk was het met een 2 jaar oude baby ofzo op een 14k4 verbinding met Tokyo in Gamecrash Arcade. Want allereest heeft Halo meer gametypes dan welk ander spel dan ook. Gewoon super varierend van een balletje dragen tot racen in een buggy met ene flag aan je naatje geplakt. Echt gewoon zo super strakkoe

nogmaals : spoel je mond en shame on you!
oja : Zijn er nog online Halo xperts hier? Ik win van praktisch idereen nu. Geen uitdaging meer. Iemand?

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-10 16:38

Yoda

Can you feel it?

Hallo,
Je moet het ook niet in een winkel spelen op zo'n demo ding op een klein tv'tje achter zo'n glas ding,..met een controller die vast zit en zonder geluid (of zacht geluid).

Dan komt Halo niet tot z'n recht.

Halo moet je spelen met het geluid goed hard op een dikke TV in een schemerige kamer.

(moet toegeven dat ik in het begin ook dacht, another 1st person shooter, maar na een tijdje *pakt* het je gewoon. De gillende aliens, the flood!!!! die overal vandaan lijkt te komen. Met een Warthog over het strand racen, en dan blijkt die besturing opeens toch wel heel vet te zijn.

Wat ik grafisch o.a. top vind aan Halo is het bevroren ijs. Loop daar eens overheen en kijk dan eens naar beneden hoe dat er uit zit,......damn,..dat heb ik nog nergens anders gezien hoor.

En verder,..een pc is leuk, ben zelf ook nog altijd een groot fan van pc games. Maar een Xbox is gewoon handig,...lekker op de bank gamen. Nooit iets in hoeven te stellen, nooit een pc die even niet mee werkt op een bepaald moment. Nooit games installeren en un-installeren. De games lopen altijd goed, terwijl je bij een pc op een gegeven moment toch weer aan een upgrade of een nieuwe toe bent omdat ie je games niet meer trekt,....

En race spel als Project Gotham Racing (zo uitgebreid en goede gameplay en super graphics) heb ik op de pc nog niet gezien.

En met het online gebeuren in het vooruitzicht zal het allemaal niet snel gaan vervelen.

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Hallo,
Halo is niet revolutonair maar wel mooi afgewerkt. Het is met veel liefde voor detail in elkaar gezet. Daarnaast zijn het besturen van voertuigen (vooral de warthog jeep vind ik gewoon heerlijk om wat doelloos mee rond te stuiteren) en de cooperative multiplay sterke features. Het spel voelt gewoon smooth aan.

Je kan een XBox kopen als het je wat lijkt om af en toe lekker op de bank te hangen met wat vrienden en leuke party games te spelen. A 299 euro inclusief een 2e controller en 2 games (als je hem voor vrijdag zou kopen) is het in ieder geval de goedkoopste optie van de huidige consoles - en ook nog eens de krachtigste.

Yeah well. The Dude abides.

• nudie
Op dinsdag 23 april 2002 16:06 schreef Yoda het volgende:

[..]

Je moet het ook niet in een winkel spelen op zo'n demo ding op een klein tv'tje achter zo'n glas ding,..met een controller die vast zit en zonder geluid (of zacht geluid).

Dan komt Halo niet tot z'n recht.

Halo moet je spelen met het geluid goed hard op een dikke TV in een schemerige kamer.

Wat ik grafisch o.a. top vind aan Halo is het bevroren ijs. Loop daar eens overheen en kijk dan eens naar beneden hoe dat er uit zit,......damn,..dat heb ik nog nergens anders gezien hoor.

En race spel als Project Gotham Racing (zo uitgebreid en goede gameplay en super graphics) heb ik op de pc nog niet gezien.

En met het online gebeuren in het vooruitzicht zal het allemaal niet snel gaan vervelen.
hmmm snik, moest even een traantje wegpikken, het enige wat ik kan zeggen op deze post vna onze VRIEND Yoda:

AMEN

meesterlijk omschreven, en bij de weg; schiet is in het ijs dan zie je pas detail, zo **** mooi man

• nudie
voor al het betere warthog stunt en stuiterwerk verwijs ik jullie naar een tutorial van : "Hoe hoog kan mijn warthog jumpen?"

in :
[topic=475214/1/25]

Verwijderd

Kijk ik ben dus van mening dat FPS en racesims en de RPG's op de pc horen. De arcade racers en sportspellen de snow en skate en surfboardspellen en de adventures op de xbox.

gewoon omdat rpg's en FPS toch lekkerder zijn achter een bureau met muis en toetsenbord. En ik nog geen enkele racesim ken op een gameconsole die kan tippen aan racesims als, nascar 2002, grand prix legends, NFS:PU, f1 2001, noem maar op.

Maar das mijn mening, en omdat ik op de pc nooit een spellen heb gezien als crazi taxi, sonic, much oddesey koop ik een xbox, of andere gameconsole.

Dus ik vind het jammer dat HALO niet op de pc is uitgekomen, hoewel als ik de screenies bekijk; ik wel eht idee heb dat het veeel meer een arcadeFPS is.

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 17:45 schreef Kaaskoekje het volgende:Dus ik vind het jammer dat HALO niet op de pc is uitgekomen, hoewel als ik de screenies bekijk; ik wel eht idee heb dat het veeel meer een arcadeFPS is.
Dat heb je heel goed gedacht dan :) Want echt sneaken heb ik nog niet moeten doen (Zit nu in lvl 3 dus ik weet niet wat er nog komt allemaal)

Aan spelen met de controller moet je trouwens gewoon even wennen, dat had ik ook zo met PerfectDark(N64) daar ging het eerst ook voor geen meter maar nu is het heel natuurlijk, en dat had ik na een kwartiertje halo-en ook.

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 21:58
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 09:50 ]

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 18:00 schreef -RMW- het volgende:
Elke topic als deze mag voor mijn part direct gesloten worden. Hoewel het in deze topic tot nog toe nog meevalt, loopt het meestal op niets meer uit dan een nutteloze PC vs. console discussie.. ofwel een overbodige discussie waarbij iedereen toch zijn standputst steevast vasthoudt.

Als we het over graphics gaan hebben zijn er naar mijn mening nog altijd meer redenen om een console dan een PC aan te schaffen:

* Goedkoper
* Mooier, niet op de resolutie-geilers gericht (TV resolutie zie je niet) en beter geanimeerd vaak.
* Concreet voorbeeld: DC: Ze halen eruit wat erin zit, vooral in de loop der jaren (ook dus nog veel verbetering merkbaar op den duur). In het begin ('98 !) al Sonic Adventure, was prachtig. Tot op het laatste moment: Shenmue II en Sonic Adventure 2, games die ik de PC nog niet snel zie draaien in die framerate en met die textures).

En daarbij komt het simpele feit dat consoles exclusieve games te bieden hebben die op de PC nooit zullen verschijnen. En dan heb ik het over *echt* goede franchises. Dat is voor mij al reden genoeg een console te kopen.

Over HALO: Ik vind de graphics leuk maar wel erg "PC-achtig" op bepaalde punten. De echt mooie games komen nog. Maar momenteel vind ik Jet Set Radio Future veel smoother en mooier.
True...True...

Verwijderd

Halo moet op groot beeldscherm met mooie geluidsinstallatie :9~

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op dinsdag 23 april 2002 16:01 schreef Mikez het volgende:

[..]

DIT gaat de VER! Ik weet niet met wie of wanneer of waar jij MP hebt gespeelt. Maar waarswchijnlijk was het met een 2 jaar oude baby ofzo op een 14k4 verbinding met Tokyo in Gamecrash Arcade. Want allereest heeft Halo meer gametypes dan welk ander spel dan ook. Gewoon super varierend van een balletje dragen tot racen in een buggy met ene flag aan je naatje geplakt. Echt gewoon zo super strakkoe

nogmaals : spoel je mond en shame on you!
oja : Zijn er nog online Halo xperts hier? Ik win van praktisch idereen nu. Geen uitdaging meer. Iemand?
Uhm ik heb gewoon via splitscreen gespeelt tegen mijn clanmaatje, we spelen allebei vanaf 1998 unreal/ut dus redelijk ervaren op gebied van MP gaming, het gaat niet zozeer om de gametypes maar die maps zijn zo slecht, veel te kaal en absoluut niet boeiend, als je in openveld loopt zijn er nauwelijks objecten om dekking achter te zoeken.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Op dinsdag 23 april 2002 18:00 schreef -RMW- het volgende:
Elke topic als deze mag voor mijn part direct gesloten worden. Hoewel het in deze topic tot nog toe nog meevalt, loopt het meestal op niets meer uit dan een nutteloze PC vs. console discussie.. ofwel een overbodige discussie waarbij iedereen toch zijn standputst steevast vasthoudt.

Als we het over graphics gaan hebben zijn er naar mijn mening nog altijd meer redenen om een console dan een PC aan te schaffen:

* Goedkoper
* Mooier, niet op de resolutie-geilers gericht (TV resolutie zie je niet) en beter geanimeerd vaak.
* Concreet voorbeeld: DC: Ze halen eruit wat erin zit, vooral in de loop der jaren (ook dus nog veel verbetering merkbaar op den duur). In het begin ('98 !) al Sonic Adventure, was prachtig. Tot op het laatste moment: Shenmue II en Sonic Adventure 2, games die ik de PC nog niet snel zie draaien in die framerate en met die textures).

En daarbij komt het simpele feit dat consoles exclusieve games te bieden hebben die op de PC nooit zullen verschijnen. En dan heb ik het over *echt* goede franchises. Dat is voor mij al reden genoeg een console te kopen.

Over HALO: Ik vind de graphics leuk maar wel erg "PC-achtig" op bepaalde punten. De echt mooie games komen nog. Maar momenteel vind ik Jet Set Radio Future veel smoother en mooier.
:? Je zegt in het begin dat je blij bent dat het nog geen pc vs console topic is geworden en aan de andere hand maak jer er juist een pc vs console topic van... vreemd, dit zijn nou niet echt voorbeelden waarom ik een kruisdoos zou gaan kopen... je moet voornamelijk naar de spellen zien die je wilt gaan spelen en daar een beslissing op baseren...
Pagina: 1