Van @Home afgesloten ZONDER waarschuwing

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hallo,

Ik heb zelf een websiteje in de vorm van een Fotoboek waar mensen van een Forum foto's kunnen posten. Nu had ik een scriptje bedacht om mensen zonder werkende foto een mailtje te kunnen sturen. Helaas, ik maakte een code fout en stuurde élk lid een mailtje.

Domme fout, natuurlijk, maar kán gebeuren zou ik zeggen. Nu werkte gisteren m'n internet niet meer, dus belde ik vandaag de helpdesk maar eens. Wat blijkt? Ik ben zonder enige melding afgesloten. Ik verontwaardigd vol van onbegrip, vraag waarom dan wel. Kennelijk dus omdat ik zovel mailtjes gestuurd had.

Nu vraag ik me dus af of dit uberhaupt mag. Ik heb die mailtjes zelf niet gestuurd (ging via een andere server waar ik toestemming voor heb van de eigenaar), maar heb ze natuurlijk wel verstuurd, echter niet moedwillig naar ieder lid.

Dus ik heb én geen kwade gedachten gehad bij het sturen van dit mailtje, én geen waarschuwing / melding gekregen. Mag @Home mij dan toch zomaar afsluiten? Bovendien zijn deze mailtjes niet via de @Home mailserver verstuurd, dus zouden zij daar geen last van moeten hebben.

Ik ben stomverbaasd door deze @Home actie en vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft / er meer van weet.

(Ik heb dat topic gezien over afsluiting door Chello, maar dat had toch net een iets andere reden..)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 16:18

backupdevice

No Risk , Full Push

tja, blijkbaar heb je veel geuploaded naar die andere server, misschien is dat de reden.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

[topic=471605/1/25] dan zou je toch verwachten dat je op zijn minst een waarschuwing [lees: gele kaart] zou moeten hebben gekregen. Ik kan mij niet voorstellen dat een provider zonder enige vorm van waarschuwing een user
mag afsluiten :?

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:16
Ik ben ook lid van dat forum waar Koen het fotoboek voor heeft geschreven, en ook ik heb een paar mailtjes van het fotoboek gekregen met daarin een waarschuwing dat mijn foto niet bereikbaar was.

Foutje in het script, kan gebeuren. Ik heb toen m'n fotos gechecked (werkten) en er verder geen aandacht aan besteed, was van plan Koen later te laten weten dat er ergens een screwup in de code zat :D

Wat ik zo vreemd vind is dat dat fotoboek gehost staat op de server van scholieren.com, en gewoon een extratje voor de leden daar is. Het mailtje was dan ook afkomstig van www-data@scholieren.com.

Kennelijk heeft een lid dat Koen niet mocht (zijn er een aantal, dat krijg je als je mod bent) zitten klagen bij Athome, en hebben ze ZONDER ook de melding te valideren zijn account afgesloten. Volgens mij mag dit nieteens, aangezien Koen niet diegene is die de mailtjes verstuurd heeft. Persoonlijk denk ik dat je juridisch gezien een goede kans maakt abonneegeld terug te krijgen.

https://niels.nu

Verwijderd

Hey Koen ;)
Bron

Echter, de Leverancier en @Home behouden zich het recht voor het leveren van de Kabelinternetdienst per onmiddellijke ingang (geheel of gedeeltelijk) te weigeren, op te schorten respectievelijk te beëindigen indien een Abonnee niet voldoet aan de bepalingen in het Aanvraagformulier en/of de Algemene Voorwaarden en/of onderhavige Aanvullende Gebruiksvoorwaarden. Leverancier en @Home kunnen voorwaarden stellen waaronder de Kabelinternetdienst weer beschikbaar zal zijn voor de Abonnee.
Dus alleen dan mogen ze je afsluiten. Ik heb het even gauw doorgelezen op hun website en ik ben tot de conclusie gekomen dat je niks hebt gedaan dat in strijd is met hun regels of met hun netiquette. Jon en daarboven TrueServer zijn aansprakelijk. Jouw IP is ook nergens terug te vinden in die bulkmail. Ook zou ik als ik jou was even de gebruikersvoorwaarden van je fotoboek checken.

Ik denk dat wanneer je een rechtzaak tegen hen zou beginnen je een behoorlijk grote kans maakt. Ten eerste was het niet met opzet en had je geen kwade bedoeling. Ten tweede was jij niet aansprakelijk maar was Jon dat.

Ik las overigens gister in de krant dat @Home ongeveer 1 klant per jaar een zgn. rode kaart geeft, dat dat wel meeviel, en je het erg bond moest maken mocht het zover komen.. nounou! *rolleyes*

• Paradise
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 15:13 schreef Blue_White_Army het volgende:
tja, blijkbaar heb je veel geuploaded naar die andere server, misschien is dat de reden.
Lijkt me niet. Ik stuur een request naar die server van misschien enkelijke Kb's. Die server doet de rest van het werk en stuurt de emailtjes. Daar hoef ik echt geen honderden mb aan data voor te versturen hoor.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik ff contact zoeken met iemand die zich met klanten en alles bezig houd en niet alleen de helpdesk. Laat je gewoon ff goed informeren wat er precies aan de hand is en misschien word het een en ander dan duidelijker :)
Lijkt me sterk dat ze jou volledig afsluiten van hun Internetdiensten. Het zal vast wel niet permanent zijn. Misschien kan je over een weekje weer online. Zo streng zijn ze daar niet.

Verwijderd

zo heb ik ook een PERMANENTE afsluiting van @hom(o/e) gehad

Wegens poging tot hacken ? sure als of mijn fam dat kan/weet hoe dat moet en dat om 04:00 geloofde van af het begin er al niks van
dit was eind October 2001
sinds maart zit ik weer op de kabel van @home en nog nooit wat klachten gehoort

• Paradise
  • Niet online
Ik heb nu van de helpdesk het werkelijke probleem mogen vernemen: ik had een open relay mail server draaien. In dat geval hebben ze gelijk, dat mocht ik inderdaad niet. Echter stond dat los van het sturen van de vele mailtjes, hier zijn ze door een abuse melding daarvan per ongeluk op terecht gekomen. Ik gebruikte die mail server niet eens, maar had niet door dat ie nog draaide. :(

Maar dan nog, afsluiten zonder enige waarschuwing vind ik krankzinnig.

Overigens wordt morgen na een overleg mijn kabelverbinding herstelt, en zal ik wel een gele kaart oid krijgen. In het vervolg toch wat beter opletten.. |:(

Verwijderd

lijkt me een goed plan :-)

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 20:26 schreef Koen Roumen het volgende:
Ik heb nu van de helpdesk het werkelijke probleem mogen vernemen: ik had een open relay mail server draaien. In dat geval hebben ze gelijk, dat mocht ik inderdaad niet. Echter stond dat los van het sturen van de vele mailtjes, hier zijn ze door een abuse melding daarvan per ongeluk op terecht gekomen. Ik gebruikte die mail server niet eens, maar had niet door dat ie nog draaide. :(

Maar dan nog, afsluiten zonder enige waarschuwing vind ik krankzinnig.

Overigens wordt morgen na een overleg mijn kabelverbinding herstelt, en zal ik wel een gele kaart oid krijgen. In het vervolg toch wat beter opletten.. |:(
Ik heb precies hetzelfde gehad, ook buiten mijn weten om een open-relay server. Ik werd ook onmiddelijk afgesloten en kreeg verder de mededeling dat er absoluut geen webserver meer werd getolereerd. Ook niet voor persoonlijk gebruik. Zulk soort dingen worden normaal gesproken getolereerd, maar @Home was van mening dat ik een commerciële webpagina hostte. Zie(hier een kopie van de pagina zoals ie destijd nog geen week op mijn webserver stond...

Tegen @Home ingaan heeft echt geen enkele zin. Het beste kun je ja en amen knikken en hopen dat ze weer snel je verbinding herstellen. Ik was zelf ongelooflijk pissig en heb gevraagd waarop ze baseerde dat ik uberhaupt een server draaide en wat er commercieel zou zijn aan mijn testservertje. Het feit dat ik een webserver draaide was namelijk geen enkel probleem, wel was het een probleem dat er volgens hun een commerciele pagina op gehost werd. Ik heb verder mijn excuses aangeboden over de mailserver en erbij gezegd dat ik absoluut no-way wist dat die mailserver openstond, laat staan dat er ééntje was geïnstalleerd. Ze waren alleen van mening gezien de informatie die ze op de webserver vonden dat ze niet te maken hadden met een amateur |:(. Ik heb de server toen dichtgezet, waarna mijn pa belde en zijn verhaaltje deed. Met veel vriendelijkheid en geslijm kreeg hij het voor elkaar dat de verbinding 2 dagen eerder hersteld werd. Maar nadat hij een uurtje kon internetten viel de verbinding weer weg. 's Avonds weer opgebeld: er was nog steeds een webserver actief. Ik had de webserver niet ontoegankelijk gemaakt zonder password. Zoals ze mij hadden gezegd in eerste instantie, het ging immers om de inhoud niet om de server zelf. Hier kwamen ze op terug, de server moest compleet verwijderd worden en ik kon de 2 dagen alsnog fluiten naar mijn verbinding.
In totaal ben ik een week afgesloten geweest, van vrijdag t/m donderdag. Vrijdag kreeg ik trouwens niet eens de melding dat ik afgesloten was, alleen dat ze een server hadden gevonden en of ik die wilde verwijderen. Nog voordat ik de kans had waren we al afgesloten... Ow, is dat niet verteld? Kan ik me niet voorstellen...

Let wel op met open servers ed, ik neem aan dat je geen trek hebt in afgesloten worden.

Verwijderd

Een tijd geleden was ik ook opeens afgesloten van @home, dit was omdat door wat foute instellingen in linux een aantal mensen geen verbinding meer konden maken.| :( Ze zouden over mij gaan vergaderen en dan zou ik horen of ik wel of niet een gele kaart zou krijgen, ik kreeg dus wel een gele kaart.

Is het niet zo dat je nu geen verbinding kunt maken maar dat je een tijdje afgesloten bent tot een vergadering?

En weet je zeker je rood krijgt?

• Paradise
  • Niet online
[Let wel op met open servers ed, ik neem aan dat je geen trek hebt in afgesloten worden.
Bepaald niet nee, er is geen aantrekkelijk alternatief te verkrijgen hier.

Het punt is, zonder die abuse mail had men mijn server nooit gevonden. Eigenlijk heb ik natuurlijk de eerste foute zet gemaakt, maar het sturen van een abuse mail om een klein code foutje vind ik ook wel vrij lame :r

In ieder geval, ik zal in het vervolg beter uitkijken met dit soort dingen. In ieder geval geen servers meer draaien, kan 't me echt niet veroorloven om permanent m'n aansluiting kwijt te raken.

En dan over je website: Neem aan dat niet zozeer de content maar gewoon het feit dát je een server draaide het punt was. (Wist trouwens niet dat ze hier met webservers ook zo strak over deden, ken wel ervaringen met mailservers) In de voorwaarden staat ook dat het draaien van een server gewoon niet geoorloofd is. In principe gaan ze echt niet elke abonnee portscannen om te zien wat er draait, maar in dit soort gevallen komt dat dus gewoon aan het licht. Puur pech hebben, maar ik heb er mijn lesje wel van geleerd...

• Paradise
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 22:13 schreef dajando het volgende:
Een tijd geleden was ik ook opeens afgesloten van @home, dit was omdat door wat foute instellingen in linux een aantal mensen geen verbinding meer konden maken.|:( Ze zouden over mij gaan vergaderen en dan zou ik horen of ik wel of niet een gele kaart zou krijgen, ik kreeg dus wel een gele kaart.
[/B]
Exact hetzelfde geval hier, morgen zullen ze erover 'vergaderen' en dan word ik weer aangesloten. Zal wel in een gele kaart resulteren, jammer maar helaas.

Is het niet zo dat je nu geen verbinding kunt maken maar dat je een tijdje afgesloten bent tot een vergadering?
En weet je zeker je rood krijgt?
Precies, dat zal morgen dus gebeuren. Vraag me trouwens sterk af wat ik me bij zo'n 'vergadering' voor moet stellen. >:) De medewerker van Abuse kon me overigens garanderen dat morgen m'n internet gewoon weer aangesloten is, dus wat dat betreft ben ik al blij zat.

Wel vond ik het vreemd dat ik dat niet gewoon meteen te horen had gekregen. De helpdesk kon me niet meer vertellen dan dat ik afgesloten was omdat ik 'via een eigen website heel veel mailtjes verstuurd had'. Pas bij de Abuse afdeling kwamen ze er per toeval achter dat ik een open relay server draaide, terwijl dat volgens mij niet de eigenlijke oorzaak van de afsluiting was.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 22:20 schreef Koen Roumen het volgende:

Wel vond ik het vreemd dat ik dat niet gewoon meteen te horen had gekregen.
Ja dat was bij mij ook zo, ik moest ook de volgende dag ZELF bellen :(

Verwijderd

ik snap dus niet dat @sloom, want sloom is het nu, zo zit te zeiken over mensen die een webservertje draaien. Alsof je met die 6KB/s up (zoals ik nu al een hele tijd heb :r ) zoveel data verkeer genereert. Wat een stelletje !@!#$@ zijn het ook. En als ik dingen maak in php dan moet ik wel een webserver draaien om het te testen. Zou toch wel wat zijn als dat niet meer kan :r

Ik heb het nu echt wel gehad met @home. Eerder vertelde ik trots dat ik een @home aansluiting heb. Nu schaam ik me er bijna voor!

• Paradise
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 22:29 schreef Mr.SubZero het volgende:
En als ik dingen maak in php dan moet ik wel een webserver draaien om het te testen. Zou toch wel wat zijn als dat niet meer kan :r
Ik ben ondertussen weer aangesloten (thank God), maar wil in het vervolg toch wel iets voorzichtiger zijn. Ik heb in mijn router geen enkele port meer geroute. Is dat afdoende om niet nogmaals gedonder hierover te krijgen? Want dan draait het alleen nog lokaal, neem ik toch aan.

Verwijderd

Als je het alleen lokaal draait is er niets aan de hand.

Die kotssmileys mogen ook wat minder hoor |:(