Ik heb een soortgelijke bak, ander geheugen maar goed... Bij mij loopt alles zeer stabiel, crashes zijn sporadisch (haal wekenlange uptime onder windowsxp, kan me geen crash herinneren eigenlijk sinds de aankoop.) Wel heb ik extra fans op de pc laten monteren om hem stabieler te maken (Wel nodig soms bij de XP). Ik zou het vooralsnog zoeken in hardware conflicten; wanneer crasht ie? Wat draait er dan altijd? Etc...
Heb hier overigens ook een AMD 800mhz staan en die heeft hetzelfde probleem...
Ohja ik werk bij een pc helpdesk, dit checken we altijd:
Is het stopcontact geaard (schijnt echt uit te kunnen maken, al heb ik het zelf nog nooit meegemaakt en mn stopcontact is toch echt niet geaard...)
Soms vragen we klanten letterlijk om de casing los te schroeven, er een grote ventilator voor te zetten en checken of de uptime dan langer is; zoja, dan lijkt het een hitteprobleem (alhoewel me dat bij jou stug lijkt).
Overigens, wellicht worden andere onderdelen dan de processor te warm, zoals de videokaart, zodat ie de boel ook vast kan laten lopen? Beetje shot in the dark, magoe tis dan ook een erg vreemd probleem... Verder zou ik ff wat PCI slots leeghalen voor zover mogelijk en dan weer checken hoe t gaat met de uptime. Zoveel mogelijk met variabelen kloten tot je een verschil constateert zou ik zeggen... Succes!