Printer op Router (geen printerpoort)

Pagina: 1
Acties:

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29
Ik heb hier een Draytek Vigor 2200E, mijn printer is een HP 940c.

Is het mogelijk deze printer aan de router te hangen?
Volgens mijzelf kan dit niet aangezien je de printer geen IP kan toewijzen (of zit ik er naast?)

Mocht dit mogelijk zijn hoor ik graag hoe.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:18

we_are_borg

You will Comply

Is alleen mogelijk als je een apparte printserver erbij neemt. Sitecom heeft er een.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Router zou een LPT poort moeten hebben (weinig kans gok ik :) ) of je printer moet een IP ingang of zo hebben.

Ik denk niet dat het gaat werken....

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Op dinsdag 23 april 2002 14:56 schreef Smirnoff het volgende:
Ik heb hier een Draytek Vigor 2200E, mijn printer is een HP 940c.

Is het mogelijk deze printer aan de router te hangen?
Volgens mijzelf kan dit niet aangezien je de printer geen IP kan toewijzen (of zit ik er naast?)

Mocht dit mogelijk zijn hoor ik graag hoe.
Dit is alleen mogelijk met behulp van een printerserver, dat is eigenlijk een kleine computer die dan zorgt dat de printer een ip krijgt.

In sommige duurdere laserprinters van HP zitten ze maar in jouw 940C past dat niet.

Je kan wel een aparte printerserver kopen dat is gewoon een klein extern kastje waar je je printer op aan sluit. Ik weet niet precies hoe duur ze zijn, ze staan wel in de Pricewatch.

edit:

sneller typen :?

Leeg

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:29
Bedankt mensen voor de snelle reacties.

Zo een idee had ik al, het zou te mooi zijn om waar te zijn.

edit:

$%^#$% die zijn net zo duur als je router :(

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Ja een printserver is duur maar wel zeer gemakkelijk, net zo iets als een router voor adsl kost wel wat maar het werk wel goed.
Op mijn werk hebben we er een van sitecom deze werk binnen 5 minuten met windows instalatie erbij. Plus we hebben een HP 2200 met ingebouwde printserver geweldig vroeger hing de printer aan de server en daar vandaan delen alleen soms deed de share het niet moest toch een nieuwe printer komen dus gekozen voor een met printserver ik wil nooit meer via een computer een printer delen dit is veel gemakkelijker.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• sus
  • Laatst online: 20-08 20:10

sus

is druk :+

printserver... zijn dat die kleine kastjes die je aan de printerpoort@printer hangt, waar je aan de andere kant een UTP in kan stoppen?

Dan moet ik die dus maar ff meerippen van mijn werk :)

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Yep dat kunnen zeer kleine kastjes zijn. Alleen rip er niet een mee die aangesloten staat anders valt het misschien op. ;)

Verwijderd

Als je nou met Freesco met een oude Pc een servertje had gebouwd dan had je router, firewall en printer server er zo op kunnen maken, maar in dit geval moet je toch een extern kasje!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 24 april 2002 13:13 schreef SuspiciouS het volgende:
printserver... zijn dat die kleine kastjes die je aan de printerpoort@printer hangt, waar je aan de andere kant een UTP in kan stoppen?

Dan moet ik die dus maar ff meerippen van mijn werk :)
Kan dus een duur printerservertje worden, het kan immers je ontslag betekenen.

• ralphh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 18:12
HP maakt die printerservers volgens mij onder de naam JetDirect, vanaf een kleine honderd euro denk ik.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Op woensdag 24 april 2002 15:32 schreef Vinex het volgende:
Als je nou met Freesco met een oude Pc een servertje had gebouwd dan had je router, firewall en printer server er zo op kunnen maken, maar in dit geval moet je toch een extern kasje!
Een router neemt ook minder vermogen....toch?

My Discogs

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Je wilt hem op je router hebben omdat je geen printerpoort meer hebt? Zet dan effe extra LPT-poort in je computer... Denkt dat je voor een paar tientjes klaar bent.

Of is da nie wa ge zoekt?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Axis, via 06-software.
Inderdaad, Euro 154,-

http://www.axis.com/products/axis_office_basic/index.htm
Pagina: 1