OK een vraag. Ik ga een home cinema set kopen. Hier zitten al 5 boxen e.d. bij. Mijn wens is om mijn huidige stereo (geen dolby/dts!) versterker (en de 2x100 watt bassreflexboxen) te gebruiken als extra voor-links en voor-rechts speakers.
Dan het probleem: de versterker van huidige stereo heeft onvoldoende aan alleen een optische uitgang (die netjes uit de dvd-receiver komt). Hierbij is ook een reguliere analoge uitgang (bijvoorbeeld tulp-tulp) nodig.
Zo'n uitgang zit dus NIET op de DVD-receiver!
Hieronder het plaatje van de achterkant. De video (3x) poorten zijn analoge ingangen.
Iemand een idee om toch analoge audio hieruit te krijgen?
Zou het een idee zijn om de hoofdaansluiting (3.5mm) naar de versterker te gooien? (lelijke visuele oplossing)
Dan het probleem: de versterker van huidige stereo heeft onvoldoende aan alleen een optische uitgang (die netjes uit de dvd-receiver komt). Hierbij is ook een reguliere analoge uitgang (bijvoorbeeld tulp-tulp) nodig.
Zo'n uitgang zit dus NIET op de DVD-receiver!
Hieronder het plaatje van de achterkant. De video (3x) poorten zijn analoge ingangen.
Iemand een idee om toch analoge audio hieruit te krijgen?
Zou het een idee zijn om de hoofdaansluiting (3.5mm) naar de versterker te gooien? (lelijke visuele oplossing)