Toon posts:

[DVD Receiver] Optical>>andere stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK een vraag. Ik ga een home cinema set kopen. Hier zitten al 5 boxen e.d. bij. Mijn wens is om mijn huidige stereo (geen dolby/dts!) versterker (en de 2x100 watt bassreflexboxen) te gebruiken als extra voor-links en voor-rechts speakers.
Dan het probleem: de versterker van huidige stereo heeft onvoldoende aan alleen een optische uitgang (die netjes uit de dvd-receiver komt). Hierbij is ook een reguliere analoge uitgang (bijvoorbeeld tulp-tulp) nodig.
Zo'n uitgang zit dus NIET op de DVD-receiver!
Hieronder het plaatje van de achterkant. De video (3x) poorten zijn analoge ingangen.
Iemand een idee om toch analoge audio hieruit te krijgen?
Zou het een idee zijn om de hoofdaansluiting (3.5mm) naar de versterker te gooien? (lelijke visuele oplossing)
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/pioneer/nsdv88/rearlrg.jpg

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

uit die optisch digitale uitgang komt bij DVD spelen alleen maar dolby digital geluid, en bij normale stereo cd's komt daar stereo uit, maar bij radio geluid zal er helemaal niets uit komen (doet het alleen als je een digitale bron gebruikt, cd/dvd dus). Daar heb je dus vrij weinig aan...

De enig mogelijke oplossing is inderdaad die hoofdtelefoon uitgang, maar bedenk je wel dat daar een mix van alle 5 de speakers in het stereo signaal zit. Dus gebruik van twee extra frontspeakers bij 5.1 geluid is dus af te raden (je hele surround beeld gaat naar de knoppen).

Mijn tip: doe het niet (of koop dat alles in een setje niet). Gebruik die versterker met goede speakers voor muziek en sluit er een losse cd speler op aan (die heb je vast ook al) en gebruik dat home cinema setje voor 5.1 geluid bij films en TV :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 20:14
Een ander nadeel dat veel audiosetjes hebben is dat wanneer je de koptelefoon uitgang gebruikt er vaak geen geluid meer uit de boxen komt. Je zal dan waarschijnlijk alleen nog maar geluid uit je stereo setje horen en niets meer uit de boxen van je 5.1 dvd-systeem. Lijkt mij niet echt handig.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies. Was ook meer op zoek naar bevestiging vermoeden.

Ik zal dat setje echt wel gaan kopen voor dvd en 5.1, schijnt gewoon goed te zijn (reviews op diverse sites).

Die stereo is goed compleet, die zal ik gebruiken voor afspelen audio cd's en md's. Enige dat in de reviews van de 5.1 set soms opmerkten is dat de audio cd's niet super-goed klonken. Dat ga ik dus mooi opvangen met de huidige stereo.

Nogmaals bedankt!