[Mobo]iemand ervaring met Tyan Tiger S2507T?

Pagina: 1
Acties:

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Ik ben van plan een dual P3 1Ghz coppermine systeem te gaan bouwen. Maar nou heb ik even gezocht naar een mobo en ben de volgende tegen gekomen :

-Abit vp6
-Tyan Tiger S2507T
-ACORP 6A815EPD

Nu heb ik gelezen dat de vp6 over het algemeen wel goed is, en dat de Acorp ook niet onaardig was. Maar over de Tiger S2507T heb ik niks kunnen vinden (google & search) :? . Dus heeft iemand dit bord? en hoe bevalt hij?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:21

Shuriken

Life is all about priorities

Let op dat het Acorp board met 815 chipset alleen unbuffered non-ecc geheugen ondersteund tot een max. van 512 mb.

Kijk eens op www.2cpu.com op het forum.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Ja klopt, ik wist dat er max 512 op kon maar er kan dus geen ECC op?

oh, btw was het niet www.2cpu.net? ;)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:21

Shuriken

Life is all about priorities

Nee is echt www.2cpu.com maar hij is op het moment even down volgens mij.

Ze hebben daar ook de Tyan 2507 getest. Daar zal weinig verschil inzitten met de 2507T op de Tualatin ondersteuning na.

815 ondersteund geen ECC. Check de intel website maar.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
Aha ok bedankt voor de info :).

Verwijderd

Ik heb dit zelfde board. Die wil ik een deze dagen gaan voorzien van 2 x Intel Pentium 3 1200mhz. 133 FSB.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Als ik kijk naar de info op de web site maak ik daaruit op dat je maximaal tot 1 gig kan gaan. Maar in de manual staat 300MHz~800MHz or higher processor with 100/133 MHs FSB.

Volgens mij heeft nog nooit iemand een processor op dit bord "geplakt" dat sneller kan dan 1000MHz

Heeft een van jullie hier ervaring mee?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op maandag 10 juni 2002 09:58 schreef Mannie het volgende:
Ik heb dit zelfde board. Die wil ik een deze dagen gaan voorzien van 2 x Intel Pentium 3 1200mhz. 133 FSB.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Als ik kijk naar de info op de web site maak ik daaruit op dat je maximaal tot 1 gig kan gaan. Maar in de manual staat 300MHz~800MHz or higher processor with 100/133 MHs FSB.

Volgens mij heeft nog nooit iemand een processor op dit bord "geplakt" dat sneller kan dan 1000MHz

Heeft een van jullie hier ervaring mee?
De S2507T? Wel die 'T' staat voor Tualatin en volgens de website ondersteund 'ie twee van deze rakkers in 512kB L2 cache uitvoering (de 256kB cache Tualatins kunnen namelijk niet SMP'en), aangezien deze P!!!-S Tualatins altijd sneller zijn dan 1GHz is er niks aan het handje :) Check anders de Tyan cpu chart (alleen is die site weer eens belachelijk traag, en dat voor een bedrijf dat serverborden levert, beschamend :{ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Akropolis

Akropolis

Still stupid...

Topicstarter
2 keer een 1200 moet werken, ik heb het nooit geprobeert want ik heb 2 keer 1000 (coppermine).

Maar ik denk niet dat het een probleem wordt want een celly 1000 (tualatin) werkte ook op dat bord (moest ik testen voor kameraad) dus die 2 keer P3 1200Mhz moet dan ook werken.

Verder moet je wel de laatste VIA 4-1 drivers installen want daar zat een memorydump fix in voor dual procs onder NT. linkje

Verwijderd

Sorry ik had er even bij moeten melden om welk van de 3 borden het gaat.

Ik heb dus de Acorp 6A815EPD. En daar wou ik die 2 pentiums 3 opprikken.

Sorry sorry sorry

Groet

Armando

n.b. Ik hoop dat een van jullie hier iets zinnig`s over durft te zeggen, ik heb er zelf namelijk geen ervaring mee
Pagina: 1