Toon posts:

FTP voor mainframe..... help??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op mijn werk met een klein probleempje ;(. Ik moet een FTP programma schrijven. Echter zit ik met het feit dat de regel breedte op het mainframe hier eigenlijk niet de 80 posities mag overschreiden. Nou heb ik een FTP statement die dat wel gaat doen en nou is mijn vraag......... ja ja..... je raadt het al...... Is er een mogelijkheid om toch meer dan 80 posities te overschreiden maar dat toch (indien ik het over twee regels verdeel) het "PUT"-statement als een geheel gelezen wordt? Zo heb je bijvoorbeeld bij VB het " & _ "-teken om een regel af te breken, maar het wordt wel als een geheel gelezen......

Ik zou u allen erg dankbaar zijn...... B-) *D

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:14
Ikdenk dat dezi in pw thuis hoort, dit heeft niet zoveel met netwerken te doen!~

Move --> pw

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:18
Op dinsdag 23 april 2002 14:18 schreef Practor het volgende:
Nou heb ik een FTP statement die dat wel gaat doen en nou is mijn vraag......... ja ja..... je raadt het al...... Is er een mogelijkheid om toch meer dan 80 posities te overschreiden maar dat toch (indien ik het over twee regels verdeel) het "PUT"-statement als een geheel gelezen wordt?
Das geen enkel probleem, meer als tachtig lrecl tenzij het een PDS of PDS/E moet zijn. Hoe ziet jou FTP statement eruit psies ??

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ligt het niet mede aan de codeertaal? Het lijkt me eerst verstandig om erachter te komen of de compiler zelf al door heeft dat het dus NIET een CR/LF op regel 80 is, maar dattie gewoon op de volgende regel verder moet gaan met lezen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > PW

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:33
't spijt me te moeten zeggen, maar ik ben mn glazen bol kwijt geraakt gisteren... Zou jij zelf misschien ff kunnen vertellen welke programmeer taal je gebruikt, wat voor n mainframe het is ed? Misschien dat je dan geholpen kunt worden.

Verwijderd

Topicstarter
Type mainframe maakt volgens hier even weinig uit..... maar daar kan ik mij in vergissen dus als het ECHT nodig is.....

Anyway, de compiler ziet inderdaad (volgens mij) dat op pos.80 een EOL staat. Ik nog getest met een LrecL van 160 pos alleen leest ie de tekens na pos. 80 als een individueel statement. Echter moet het volgens mij wel kunnen dat er een teken bestaat dat aangeeft dat de rest van de coding op de volgende regel staat.
Binnen JCL hebben we dat ook, dat de regel eigenlijk niet de 80 pos. mag overschreiden, echter door op pos. 72 een "carrier" mee te geven weet JCL dat er nog meer op de volgende regel staat vermeld. Ik heb al gepoogd om met iets soort gelijks te werken maar dat werkt niet. Dus zou ik graag willen weten over er een ander teken bestaat voor iets dergelijks.

Even terug komend op mijn FTP statement..... dat gaat in dit geval niet verder dan een simpel PUT-statement.

Ik hoop meer hierover te horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gevonden....... |:( ........ het bleek inderdaad gewoon een kwestie te zijn van het Record Format op Variabel zetten...... stupid.... stupid.... stupid.....|:( |:( |:(

*D

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:18
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je aan het doen bent. Een ftp programma aan het schrijven voor een put op het mainframe (os/390) vanaf een NIX/NT.. platform. ?? (zijn ook standaard utils voor)

Of een put van os/390 naar NIX/NT.. want dan kun je ook gewoon een standaard ftp programma aanroepen die je in de JCL kan execen.

Overigens kan je het wel fixed (FB) aanleveren aan het os/390 platform maar een voorallocatie van een sequentiel bestand met behulp van JCL is dan wel zo handig. Een maximale lrecl van 32768 is mogelijk, niet erugh bruikbaar maar het kan wel. Moet het naar een PDS, PDS/E dan ben je inderdaad gebonden aan een lrecl van 80. Fixed Blocked.
Pagina: 1