Toon posts:

[Norton]Dit is toch niet voor mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg ik net deze mail binnen van Skynet!

U beschikt over het Security Pack met daarin een gebruikslicentie voor de Norton Internet Security 2002 software.

We hebben recent vernomen dat deze CD-Rom echter een inactief virus (W95.Hybris.gen) bevat. U kunt er gerust op zijn dat de Norton Internet Security 2002 software niet de bron van infectie is geweest. Verder onderzoek zal moeten uitwijzen waar de oorzaak van de infectie gezocht moet worden. Het virus kan dus niet zichzelf inschakelen. Dit virus, enkel aanwezig op de CD-Rom, kan bijgevolg uw computer niet infecteren.

Het wordt dus niet actief tenzij u een reeks van complexe handelingen uitvoert die in geen geval noodzakelijk zijn voor de installatie van het Security Pack. Zelfs als, om de een of andere reden, het virus toch geactiveerd wordt, dan nog loopt uw PC geen enkel gevaar. De Norton antivirus software zal het detecteren en automatisch neutraliseren (als de optie autoscan die standaard geactiveerd is, niet uitgeschakeld werd).

Belgacom Skynet verbindt zich ertoe u een nieuwe CD-Rom toe te sturen binnen ten laatste 4 weken.
Als u in afwachting van de nieuwe CD-Rom het Security Pack wenst te installeren, raden we u aan de voorziene procedure te volgen zoals aangegeven staat op http://install.security.skynet.be.

Bij ontvangst van de nieuwe CD-Rom, hoeft u in geen enkel geval de nieuwe versie te installeren als de oude versie nog op uw computer staat. We raden u in elk geval aan de oude CD-Rom weg te gooien en enkel de nieuwe te bewaren mocht een installatie in de toekomst nodig blijken te zijn (bijvoorbeeld als u zich een nieuwe computer aanschaft of als Norton Internet Security 2002 niet meer op uw pc aanwezig is).

Met vriendelijke groeten,

Stefan Devroey
Customer Care Director
BELGACOM SKYNET

Even getest, cd-rom gescand, inderdaad de cd-rom bevat een virus (3).
FIXHYBF.EXE (W95.Hybris.worm) :(

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Beetje jammer ;)

Verwijderd

Hoe bedoel je dat daar een stelletje }:O werken ... :?

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben zomaar even al hun klanten geinfecteerd daarmee.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wat is daar zo vreemd aan? Zelfs grote softwarefabrikanten is het wel eens gebeurd dat hun software incl. virussen op de markt werd gebracht. Dat kan gebeuren als je niet genoeg voorzorgen neemt bij het ontwikkelen van je product.

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

belgen :X

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-12 22:39

Dennahz

Life feels like hell should.

Op dinsdag 23 april 2002 14:17 schreef hendrikjan het volgende:
:D >:)

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 14:16 schreef /downtime/ het volgende:
Wat is daar zo vreemd aan? Zelfs grote softwarefabrikanten is het wel eens gebeurd dat hun software incl. virussen op de markt werd gebracht. Dat kan gebeuren als je niet genoeg voorzorgen neemt bij het ontwikkelen van je product.
Maar precies een fabrikant die antivirus programma's maakt; dit vind ik toch wel :r

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 22:55

Dommel

Professioneel Software Sloper

Ach toch netjes van ze aangezien ze ook gewoon niks hadden kunnen doen. Je krijgt zelfs gratis een nieuwe cd die niet (:?) geinfecteerd is. En ze hebben zelf ook al onderzoek gedaan naar wat voor een virus het precies is en of het kwaad kan. Ze zetten een handleiding op het I-net voor als je toch wil instaleren.

Naar mijn mening netjes van ze, ze hadden ook niks kunnen doen en dan kijken wat de gevolgen waren :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 14:20 schreef ChristuS het volgende:
Ach toch netjes van ze aangezien ze ook gewoon niks hadden kunnen doen. Je krijgt zelfs gratis een nieuwe cd die niet (:?) geinfecteerd is. En ze hebben zelf ook al onderzoek gedaan naar wat voor een virus het precies is en of het kwaad kan. Ze zetten een handleiding op het I-net voor als je toch wil instaleren.

Naar mijn mening netjes van ze, ze hadden ook niks kunnen doen en dan kijken wat de gevolgen waren :)
Ben ik volledig met je eens, van de service van Skynet valt zeker niet te klagen. Zij kunnen er zelf niet aan doen dat er een virus op de cd staat, ligt enkel aan Norton.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Op dinsdag 23 april 2002 14:20 schreef ChristuS het volgende:

Jah maar ze maken wel een goeie indruk.

De meeste mensen die "iets" van computers weten en het wordje NORTON horen denken meteen dat dat alleen van die ANTIVIRUS zut is enzo...

Ik vind het echt belachelijk dat zoiets kan gebeuren iig imho 8-)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op dinsdag 23 april 2002 14:18 schreef easycover het volgende:

Maar precies een fabrikant die antivirus programma's maakt; dit vind ik toch wel :r
Beter lezen:
U kunt er gerust op zijn dat de Norton Internet Security 2002 software niet de bron van infectie is geweest.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 14:38 schreef /downtime/ het volgende:

[..]

Beter lezen:
[..]
Euhm wie dan wel? Natuurlijk hebben zij niet die virus geschreven, maar zij (Norton/Skynet) controleren de uiteindelijke cd voordat het gedrukt gaat worden, dus...

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op dinsdag 23 april 2002 16:33 schreef Spooky het volgende:

Euhm wie dan wel? Natuurlijk hebben zij niet die virus geschreven, maar zij (Norton/Skynet) controleren de uiteindelijke cd voordat het gedrukt gaat worden, dus...
Wat ik bedoelde is dat Norton (Symantec) hier waarschijnlijk helemaal buiten staat. Zij hebben gewoon het pakket aangeleverd en dat is door Skynet op een CD gezet, en blijkbaar is daarbij iets mis gegaan.

De schuld van Skynet dus en niet van Symantec, want als het gewoon om een standaard-CD van Symantec ging, zouden ook mensen die het pakket los in de winkel hebben gekocht dit probleem moeten hebben.

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Op dinsdag 23 april 2002 14:17 schreef hendrikjan het volgende:
problemen met belgen ?
dan moet je hier zijn ja :(

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 20:16
tsja, shit happens...
niet alles is waterdicht, en er staat bij dat het virus zo goed als 'onmogelijk' actief kan worden,
dus het probleem valt nogal mee
het is wel lullig voor diegene die het gekocht hebben, maar wat denk je van de fabrikant zelf?
die balen hier echt wel van hoor
Pagina: 1