PC crash bij hoge belasting maar wel 5v

Pagina: 1
Acties:

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 09:45
Als ik mijn PC sterk belast bijvoorbeeld met het spelen van RTCW crash hij na 5 minuten. Bij andere (niet 3d) programma's is er niks aan de hand. Mijn digidoc geeft op dat moment 5,05V aan terwijl dat normaal 4,90V is. Is mijn voedig de oorzaak?
Ik heb helaas geen andere voeding om dit te testen maar als de voeding niet voldoende W is moet er normaal toch te weinig (5v) spanning op staan?

Spec's:
org. Radeon 8500 retail
TB 1000 @ 1195 @ 1,8V
MSI kt133A
250 W aopen voeding

verdere apparaten
3, 8cm fan's
2x 40gig maxtor hd
digidoc
plextor 24 CDR
52 CDROM
1 ccf

• TDLofCC
  • Laatst online: 23-06 09:27
Dan is je OC dus niet stabiel ...
Probeer eens een andere voeding, of op gewoon 1Ghz ipv je overclock.

En draai eens burn7k.exe (http://www.rick2001.tk/)

Kijken offie dan ook crashed.
En 3DMark2001 ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 20-08 09:45
Mijn overclock is altijd nog stabiel geweest maar sinds kort heb ik extra apparaten toegevoegd (cd-writer, CCFL, 2 fans)
Voor de rest loopt hij prima alleen 3d intensieve programma's crashen (dus ook 3dMark). Als hij crasht staat de voeding ALTIJD op + 5,05V (uitgelezen met Digidoc) terwijl hij hier normaal nooit aan komt. Ik heb even niet de mogelijkheid om te testen met een andere voeding en wil dus zekerheid dat het aan de voeding ligt.
Terugklokken heeft geen enkel effect en de temps blijven stabiel. Iemand ook zoiets gehad?

Verwijderd

Ehm, 250W AOpen voeding...
Je Radeon begint goed stroom te slobberen bij 3D spul.

Probeer eens burnk7 en super_pi, en kijk of 't dan nog zo is.

Verwijderd

inderdaat, neem een 300W voeding ;) zoizo...
lijkt er op dat ie meer wil hebben dan ie krijgt, maar het kan eigenlijk net zo goed een driver probleem zijn, heb vaker dit soort dingen gedraait die met drivers op te lossen waren... en als 3DMark het wel doet zecht dat nog weinig dan, want dat is DirectX en RTCW is OpenGL, als het je voeding is zal ie bij 3DMark net zo hard neer gaan, probeer inderdaat ff wat echte belasters, als burnk7 en super pi