[car] welke Marquant speaker??

Pagina: 1
Acties:
  • 707 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51205

Topicstarter
Ik twijfel tussen deze twee:

Afbeeldingslocatie: http://www.allied-electronics.nl/~allied-e010/images/Mcs82.jpg

System : 8 2-Way
Power output : 150Watt
Aluminium voice coil
Rubber foam edge
Impedance : 4 Ohm

Magnet : 20 oZ
Qty/cn : 4
Barcode : 8711534061352

En deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.allied-electronics.nl/~allied-e010/images/Mcs69.jpg

System : 6x9 4-Way
Power output : 200Watt
Aluminium voice coil
Rubber foam edge
Impedance : 4 Ohm

Magnet :20 oZ
Qty/cn : 4
Barcode : 8711534050059

Ze kosten allebei ongeveer 30 euro, niet echt veel dus.
Ik wil eigenlijk ook niet meer uitgeven dan dat, dus dit is het enige merk dat in aanmerking komt.

Ik wil graag een beetje bass, en hoge tonen maken me niet zo veel uit.
Ik ga ze trouwens inbouwen in een MDF Hoedenplank.

Welke is dan de beste keus???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 16:11
ik zou dan de ovale nemen, over het algemeen kunnen deze een iets beter/meer laag weergeven dan ronde luidsprekers.
Of de kwaliteit van deze luidsprekers oke is......ik zou liever het budget naar €50 bijstellen, dan kun je een paar speakers kopen van een goed merk als sony of pioneer (zelfs ovalen als ze ergens in de aanbieding zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Koop dan die ovalen van sony ! Ik heb zelf heel wat marquant speakers gehad totdat ik sony kocht....

Marquant kan je beter echt niet kopen, voor 30 euro geen bass....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Die Sony budget auto speakers bevallen bijna iedereen inderdaad goed. Daar kun je bijna geen slechte koop aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
ik heb van die kleine pioneer 2weg's voor in mn dashboard gekocht voor F100,- 10cm en toch vet geluid. mn achterspeakers [pioneer 13cm 2weg] gaan natuurlijk wat harder. maar ik raad je zeker aan iets hoger te mikken in prijs. speakers kunnen ook meerdere auto's meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 15:29 schreef slacksoff het volgende:
ik heb van die kleine pioneer 2weg's voor in mn dashboard gekocht voor F100,- 10cm en toch vet geluid. mn achterspeakers [pioneer 13cm 2weg] gaan natuurlijk wat harder. maar ik raad je zeker aan iets hoger te mikken in prijs. speakers kunnen ook meerdere auto's meegaan.
zijn dat soms deze:??

[topic=475980/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Géén Marquant speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 15:33 schreef naadnek het volgende:
Géén Marquant speakers.
Want??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik zou die ovale nemen, maar daar heb je dan ook een versie van die iets zwaarder is, waren ong. fl.99,- bij de Kijkshop. Hiervoor had ik dus Sony's van 13cm. voor fl.200,- en die hadden dus stukken minder laag en konden minder hard zonder te gaan vervormen. Geluid was wel veel warmer van die Sony's, maar ja voor het dubbele bedrag toch stukken minder vermogen, kweetnie hoor...
Laat je niet misleiden door het Wattage van die Marquants trouwens (geen enkele autospeaker for that matter..), ze geven de piekbelasting aan voor de SET (2 dus)!!

Mijn Pioneer radiootje kan 4*45Watt uitsturen, maar met het volume nog niet op de helft en de Loudness op Mid, gaan ze al over de zeik (250Watt zogenaamd :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43186

Op dinsdag 23 april 2002 15:34 schreef thunderbird-1330 het volgende:

[..]

Want??
ik had zo'n boombass geval gekocht van marquant -> slechte bassen en de kwaliteit is ook belebbert :r . Dan kan je in jouw geval beter iets anders kopen: bv cheapy sony speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38063

[inspring modus]
Op dinsdag 23 april 2002 15:34 schreef thunderbird-1330 het volgende:

[..]

Want??
't is troep imho. Heb eens ooit een radio van dit merk mogen inbouwen voor een kennis, 't is echt brol.

Geef iets meer uit en koop Kenwood, Sony of een ander wat meer bekend merk, goedkoop is echt duurkoop op audio gebied. Het is echt niet nodig om speakers van €250 te gaan kopen, maar onder de €50-60 voor 6x9s moet je toch echt op gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Mijn Pioneer radiootje kan 4*45Watt uitsturen, maar met het volume nog niet op de helft en de Loudness op Mid, gaan ze al over de zeik (250Watt zogenaamd :? )
[/quote]

[ik weet niet hoe het bij ie marquants zit maar ik heb infinity kappa speakers 300 eurotjes maar dat terzijde
maar met mijn autoradio ging mijn geluid ook vervormen bij hoge volumes
dat kwam omdat mijn autoradio vermogen tekort kwam
deze infinity's zijn 110watt rms wat staat voor het echte vermogen
heb er dus nu een 4*100watt rms versterkertje op aangesloten en die krengen gaan echt tering hard zonder vervorming of kraakje

dus het over de nek gaan van je speakers ligt vaak niet aan overbelasting maar vaker aan onderbelasting

en die 4x 45 waat van je pioneertje das dus niet het rms vermogen en ik denk dat die speakers wel meeer kunnen verdragen dan 25 watt RMS dus je versterkertje in de radio treket het niet (gaat vervormen)
sluit ze maar eens aan op een degelijke versterker sta je versteld van wat speakers echt kunnen
dan de geluids kwaliteit daargelaten van die marquants

oja voor de keus tussen rond en ovaal zou ik voor ovaal gaan
;)

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

Op dinsdag 23 april 2002 15:33 schreef naadnek het volgende:
Géén Marquant speakers.
Nee, koop alsjeblieft geen Marquant. Echt rommel.

Geef iets meer geld uit en koop een setje JBL, Kenwood of Pioneer. Er zijn nog veel meer merken, maar ik dat je van deze 3 merken wel een geschikt paartje kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb nog wel eens een Marquant 8" woofertje gebruikt. Beukte keihard in 17 liter gesloten, maar toch blijft gelden: Als je het doet, doe het dan goed.

Als het even kan, sla dan de Marquant-fase over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:39

JT

VETAK y0

Leuke JBLetjes heb je al voor 200 piek een set, en als het goed is zelfs voor 150 (deel door 2.20371 voor het aantal euro's :P)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1