uhhh.... weet iemand een antwoord op die vraag??
Gaat om een Pentium-Pro 200 + AT moederbord, wil in auto..
bvd
Gaat om een Pentium-Pro 200 + AT moederbord, wil in auto..
bvd
Verwijderd
Verwijderd
je hoeft helemaal geen tich pennen door te meten....Op dinsdag 23 april 2002 13:41 schreef Dannyke het volgende:
jahoor ? jij gaat tich pennen doormeten ?
Verwijderd
dan zet je je meter tussen de 5v en 12v draden.Op dinsdag 23 april 2002 14:53 schreef DaFoX het volgende:
en hoe weet ik dan hoeveel Ampere de 5V en hoeveel Ampere de 12V trekt??
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Gelukkig hoef je er niet vanuit te gaan dat dit maximum ook maar ooit gehaald wordt... Als je een kaal moederbord neemt + processor dan -mag- je er vanuit gaan dat je met een P-Pro 200 hooguit zo'n 40W verstookt. HDD's, floppydrives, VGA etc. nemen natuurlijk ook een deel voor hun rekening, maar uiteindelijk zal je hooguit op max. 100W uitkomen voor een compleet systeem met 1 HDD.Op dinsdag 23 april 2002 15:23 schreef Banzi het volgende:
Het gaat jou niet om hoeveel ampere het moederbord trekt, maar hoeveel vermogen alles wat je wilt draaien trekt...
Hierbij kun je het beste uitgaan van de voeding. Bij een 250W voeding zal er op 12V maximaal 250/12 = 20,8 ampere gaan lopen. Ik weet niet hoe je je computer aan wilt gaan sluiten, via een 12V->220V converter of een eigen voeding maken... Bij een eigen voeding zul je aan totale consumptie dan weer uitkomen op de 20,8A. Bij een converter verlies je ook nog vermogen, omdat die dingen geen rendement hebben van 100%. Ik denk dat je dan eerder moet denken aan 25 tot 30A wat er van je accu gevraagd wordt...