Toon posts:

hoeveel Ampere trekt moederbord??

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
uhhh.... weet iemand een antwoord op die vraag??

Gaat om een Pentium-Pro 200 + AT moederbord, wil in auto..

bvd

Verwijderd

Meten is weten :?

Verwijderd

jahoor ? jij gaat tich pennen doormeten ? :)

hm als je uit gaat van zo`n 10 ampjes zit je wel redelijk snor t zal zelfs wel minder zijn :-)

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 13:41 schreef Dannyke het volgende:
jahoor ? jij gaat tich pennen doormeten ? :)
je hoeft helemaal geen tich pennen door te meten....
- gwoon alle ground loshalen..
- alle groundpinnen van het mobo met elkaar doorverbinden.
- 1 ground draad van je voeding nemen
- stroom meten die door de ground loopt
zo w(m)eet je alles..

uiteraard heb je je mobo wel losliggen als je dit doet. (niet in een kast ofzow)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe weet ik dan hoeveel Ampere de 5V en hoeveel Ampere de 12V trekt??

Verwijderd

ik weet niet wat die dingen trekken, maar ik weet wel dat de Pro niet bepaald een energie zuinige proc was... zou je aanraden dan toch een 'normale' pentium te nemen, scheeld echt behoorlijk

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op dinsdag 23 april 2002 14:53 schreef DaFoX het volgende:
en hoe weet ik dan hoeveel Ampere de 5V en hoeveel Ampere de 12V trekt??
dan zet je je meter tussen de 5v en 12v draden.

maar je zult toch echt een simpele at voeding moeten hebben. je hebt tenminste ook -5 -12 en 3.3V nodig dus je kan niet zomaar een simpel 12 en 5V voeding gebruiken. (denk ik)

of is dat eigenlijk niet zo bij at ? heeft maar iets van 8 draden nu ik nadenk en daar zijn er nog eens 4 aarde van of niet ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Het gaat jou niet om hoeveel ampere het moederbord trekt, maar hoeveel vermogen alles wat je wilt draaien trekt...

Hierbij kun je het beste uitgaan van de voeding. Bij een 250W voeding zal er op 12V maximaal 250/12 = 20,8 ampere gaan lopen. Ik weet niet hoe je je computer aan wilt gaan sluiten, via een 12V->220V converter of een eigen voeding maken... Bij een eigen voeding zul je aan totale consumptie dan weer uitkomen op de 20,8A. Bij een converter verlies je ook nog vermogen, omdat die dingen geen rendement hebben van 100%. Ik denk dat je dan eerder moet denken aan 25 tot 30A wat er van je accu gevraagd wordt...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00

joker1977

Tweakert

Op dinsdag 23 april 2002 15:23 schreef Banzi het volgende:
Het gaat jou niet om hoeveel ampere het moederbord trekt, maar hoeveel vermogen alles wat je wilt draaien trekt...

Hierbij kun je het beste uitgaan van de voeding. Bij een 250W voeding zal er op 12V maximaal 250/12 = 20,8 ampere gaan lopen. Ik weet niet hoe je je computer aan wilt gaan sluiten, via een 12V->220V converter of een eigen voeding maken... Bij een eigen voeding zul je aan totale consumptie dan weer uitkomen op de 20,8A. Bij een converter verlies je ook nog vermogen, omdat die dingen geen rendement hebben van 100%. Ik denk dat je dan eerder moet denken aan 25 tot 30A wat er van je accu gevraagd wordt...
Gelukkig hoef je er niet vanuit te gaan dat dit maximum ook maar ooit gehaald wordt... Als je een kaal moederbord neemt + processor dan -mag- je er vanuit gaan dat je met een P-Pro 200 hooguit zo'n 40W verstookt. HDD's, floppydrives, VGA etc. nemen natuurlijk ook een deel voor hun rekening, maar uiteindelijk zal je hooguit op max. 100W uitkomen voor een compleet systeem met 1 HDD.
Pagina: 1