Toon posts:

[PHP] complete request verkrijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er in PHP een manier om het complete request van de client aan de server weer te geven of op te slaan?

Dus niet $HTTP_RAW_POST_DATA, want deze geeft alleen de body (en dan weer niet als het een form url encoded post is) etc., maar compleet de headers + body.

En dus ook niet zoals Janos voor stelde (en hem gelijk dicht gooide) phpinfo(). Het request moet gelijk verwerkt kunnen worden, in PHP info zijn alle gegevens van het reques waarschijnlijk wel terug te vinden, maar is verre van handelbaar. Ik ben dus op zoek naar een variabelen zoals $HTTP_RAW_POST_DATA, maar dan voor het complete reques (incl headers) en niet alleen bij een POST.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
$HTTP_RAW_POST_DATA laat meen ik ook niet de headers zien en als dat je dus weinig boeit en je iets soortgelijks wilt voor GET requests heb je '$QUERY_STRING' nodig.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus juist wel de headers er bij :)

Precies het request zoals de client die naar de server verstuurd.

• Grum
  • Niet online
Dan moet je niet zeggen dat HTTP_RAW_POST_DATA aan je eisen voldoet :)

Maar wat jij wilt kan zover ik weet niet, je kan wel specifieke headers opvragen maar niet *alle* (nu zie ik het nut er ook niet van in ... maar das een ander verhaal ;))

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 13:02 schreef Grum het volgende:
Dan moet je niet zeggen dat HTTP_RAW_POST_DATA aan je eisen voldoet :)
Dat zeg ik toch ook niet?

Het is voor het debuggen bedoelt.

Verwijderd

getallheaders() erbij?

• Grum
  • Niet online
* Grum doet een vreugde dansje ...

Die kende ik nog niet :D

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz let weer eens ff niet op..

Het is NIET de bedoeling om maar weer een nieuw topic te openen als je vorige gesloten is!

waneer je phpinfo uitvoerd kun je precies zien WELKE vars beschikbaar zijn en kun je precies opzoeken welke var je nodig hebt Daarnaast staat er ook nog een lijstje in de manual..

LEER het maar vast ff .. De antwoorden die je hier zult krijgen zijn meer sturingen in de juiste richting ipv kant & klare oplossingen.. Ik neem aan dat je zelf wel begrijpt dat je phpinfo niet in je script zelf moet gebruiken....

en het is Janoz

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.