Problemen met Netwerk (via Campus@home)

Pagina: 1
Acties:

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:23
ok dit is een lang verhaal...maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen

Campus maastricht is een kabel project waarbij je via 1 aansluiting met 4 pcs online kunt. De mac adressen van de kaarten moeten wel worden aangemeld....

Mijn kaart is vorige week dinsdag aangemeld maar een verkeerde kaart was afgemeld (eigen fout)... die kaart dus ook weer aangemeld en ondertussen even de kaarten in de desbetreffende pc's uitgewisseld......

Ik zat dus op mijn pc (p4 1,5 ghz met Win 98 SE) online en toen werd die andere pc ook aangezet....toen kreeg ik een hardwareconflict op de mac adressen en kon maar 1 van die pcs online;..... Donderdagmiddag waren alle pcs correct aangemeld maar toen de andere pc (waarvan ik de netwerkkaart ook al in mijn pc had gehad ) aangezet werd crashte mijn netwerkverbinding....

Deze is niet meer in orde gekomen....ik een andere kaart aan laten melden en nog doet niks het..

Ik heb het kabelmodem al verschillende malen gereset en de kabel tussen de hub en mijn pc getest en die doet het ook.
Nu heb ik de kaart uit de andere pc eens in mijn pc gezet en dan doet de verbinding het ook...

Alleen met mijn kaart doet het internet het dus niet...Ik krijg via winipcfg alleen een auto ip configuratie adres (169e.xxx.xxx.xxx). Als ik release all duw gebeurt er niks en als ik op renew all duw krijg ik een error DHCP server not found.

Volgens de helpdesk klopt van hun kant de verbinding.... ik snap er in ieder geval niks meer van....

Mijns inziens is er iets mis met het kabelmodem omdat hij daar dus gewoon steeds op vastloopt met het aanmelden... hij herkent die kaart niet of zo in het modem.....

Heeft hier iemand enig idee??

Zou het overnemen van het MAC adres van een van de werkende kaarten (via nog te installeren Linux mandrake versie 7.2) een oplossing zijn en zouden alletwee de pcs dan tegelijkertijd online kunnnen??

Ik ben na een week helpdesk bellen en rotzooien behoorlijk desperate ook omdat ik de pc voor mijn werk nodig heb....

ik heb mijn pc ook al eens opnieuw geghost en de kaart geinstalleerd maar zonder effect (of ja....windows doet er nu 5 minuten over om te booten maar dat komt omdat hij continu naar een IP adres blijft zoeken volgens mij..)

MAW HEEEEEEEEEEEEELP@!!!!!! zenks alvast!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Je mac-adres word in de servers of in de comcontroller(als je een com21 modem hebt) geautoriseerd!
Dus dan licht de fout denk ik niet bij je modem, en kunnen de overige pc's wel op interpret?
Dan is er niets mis met je kabelmodem!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• miel
ok enig idee waar de fout dan zou moeten zitten want het zijn Realtek kaartjes die 2 maanden terug gekocht zijn en altijd fatsoenlijk gewerkt hebben .......tot en met donderdag zelfs!

help????

Is trouwens een motorola modem dacht ik....

• miel
Ik zat te denken over een andere oplossing....maar weet niet zeker of dit kan... kan iemand dit bevestigen:

We hebben nu 1 kabelmodem, dat gaat naar de uplink van de Hub.... dan dus naar 4 clients.....die hebben alle 4 een ip adres (of ja...de mijne dus niet...zie voorgaande dus ook)...

zou ik 1 pc aan het kabelmodem kunnen hangen en die dan doorlussen naar de uplink van de hub?

Behoud ik dan mijn snelheid???????

(en dan geef ik elke pc een IP in de range van de nw kaart die naar de uplink gaat van de hub (moet dat gewone of cross kabel zijn???)

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
*zou ik 1 pc aan het kabelmodem kunnen hangen en die dan doorlussen naar de uplink van de hub?*

Dat zou kunnen ja alleen volgens mij heb je dan dus maar 1 IP nodig en gaat alles via " PC1 "
Het is dan ongeveer het zelfde princiepe wat wij hebben besproken via ICQ.
Alleen hoef je dan niet te kloten met Winroute of zo.
Maar is de standaard sharing genoeg.
Ik zal nog wel ff verder voor je kijken dan hoor je het nog wel als ik iets vind....

Verwijderd

Weet je zeker dat je netwerkkaart het doet?
Test hem eens met een crosscable naar een andere pc. Stel dan op de ene pc 192.168.1.1 in en op de andere 192.168.1.2, subnetmask op beide 255.255.255.0, verder niks instellen.

Nu tik je op de ene pc (.1) in een dosbox

ping -n 192.168.1.2

werkt dat?

Probeer eventueel ook de andere (.2)

ping -n 192.168.1.1

Werkt het niet? Dan kun je nog iets anders proberen, maar dat werkt alleen als je hub of netwerkkaart dmv. een lichtje aangeeft dat er verkeer loopt (dan bedoel ik dus niet het lichtje dat aangaat zodra er een kabel in zit).
Sluit beide pc's (met een straight kabel) aan op de hub.
Ga nu pingen; als het goed is horen de lampjes van beide pc's nu te gaan knipperen. Knippert maar een van beiden, dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in de andere...).

Als je er nog niet uit komt, post dan in ieder geval de resultaten van je testen... misschien kan er iemand wat nuttigs over zeggen...

• miel
Die testen heb ik al gedaan....alleen de test via de hub nog niet maar dat mag niet uitmaken...de Hub functioneert namelijk wel voor de 3 andere pcs, zelfs als ik die in de poorten duw waar de mijne normaal in zit...

ik heb dus met crosscable al geprobeerd en de kaart werkt....

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 22:05 schreef miel het volgende:
ik heb dus met crosscable al geprobeerd en de kaart werkt....
Probeer dan eens op 1 van de andere PC's een IP adres te requesten, dan die pc eruit trekken en het ip dat je op die pc gekregen hebt static in de andere te zetten.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
campus@maastricht heeft wel meer vage dingen :)

ok, laat ze bij de helpdesk alle mac adressen eruit gooien en ze daarna d'r weer in zetten. Vraag dan of ze je lease per direct willen cancelen (dat is vaak het probleem bij het overzetten van de kaart naar een andere pc) en probeer het dan opnieuw

Wat ook wel eens wil helpen is de netwerkkaart in een ander pci slot frotten. Vraag me niet waarom maar ik heb zo een keer een niet werkende campus aansluiting werkend gekregen.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• miel
had al geprobeerd in een andere slot maar dat werkt dus ook niet.....

kan wel proberen het IP inderdaad als static op te geven.... weet welk ip ik zou moeten hebben...

anders maar een server ertussen

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
Je zit bij @home?
Ja dus dan heb je de extra IP adressen aangevraagd?
Dan krijg je dus bijvoorbeeld: CC10678-A T/M CC10678-D (bij 4 extra IP's)
Deze computer naam vul je per pc in en het werkt. That's it.
(Gistere was ik nie helemaal wakker :P )
Probeer maar eens en laat me ff weten of het gelukt is.
Anders kom je ff online met ICQ
Pagina: 1