Toon posts:

asus a7v333 / 2000+ / Ti4600 <- valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is de 2de thread over mijn probleem,
deel1: [topic=474316]

De oorzaak van het steeds rebooten, kwam nu pas 3 min geleden naarboven doordat windows dit aangaf

Afbeeldingslocatie: http://www.nl3gta.nl/adsl/pictures/error.JPG

Hier is de logfile:

[/quote]
//
// Watchdog Event Log File
//

LogType: Watchdog
Created: 2002-04-23 12:25:57
TimeZone: -60 - West-Europa (standaardtijd)
WindowsVersion: XP
EventType: 0xEA - Thread Stuck in Device Driver

//
// The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This
// usually indicates a problem with the device itself or with the device
// driver programming the hardware incorrectly. Please check with your
// display device vendor for any driver updates.
//

ShutdownCount: 78
Shutdown: 0
EventFlag: 1
EventCount: 1
BreakCount: 1
BugcheckTriggered: 1
DebuggerNotPresent: 1
DriverName: nv4_disp
DeviceClass: Display
DeviceDescription: ASUS V8460 ULTRA v27.42
HardwareID: PCI\VEN_10DE&DEV_0250&SUBSYS_800B1043&REV_A3
Manufacturer: ASUSTek
DriverFixedFileInfo: FEEF04BD 00010000 0006000D 000A0AB6 0006000D 000A0AB6 0000003F 00000008 00040004 00000003 00000005 00000000 00000000
DriverCompanyName: ASUSTeK Computer Inc.
DriverFileDescription: ASUS nVidia Series Windows 2000/XP Display Driver, Version 27.42
DriverFileVersion: 6.13.10.2742
DriverInternalName: nv4_disp.dll
DriverLegalCopyright: Copyright (C) ASUSTek Computer Inc.1994-2001
DriverOriginalFilename: nv4_disp.dll
DriverProductName: ASUS nVidia Series Windows 2000/XP Display Driver, Version 27.42
DriverProductVersion: 6.13.10.2742[quote]

Het systeem valt echt constant uit, of het een voedingsprobleem is weet ik niet }:O of ligt het nou aan de splinternieuwe Ti4600 van Asus ?? Want de problemen kwamen pas nadat ik die videokaart erin had gezet |:(
Im desperate :'(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zorg ervoor dat je video kaart niet geshared wordt met een irq.
En kijk je bios na. De instellingen van AGP maken meestal nogal wat uit :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt een n00b met werken in de bios, ;( kun je wat specifieker zijn alstublieft |:(

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Op dinsdag 23 april 2002 12:38 schreef JEDi_ het volgende:
Ik ben echt een n00b met werken in de bios, ;( kun je wat specifieker zijn alstublieft |:(
Dit zegt het al.. Check ff een bios-walktrough ;)

bv:
http://www.tomshardware.com/mainboard/97q1/970101/index.html
http://www4.tomshardware.com/howto/01q3/010725/index.html

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
okay dank u, eventjes doen misschien dat het helpt.. :)

iemand anders die dit probleem heeft gehad? / heeft

Verwijderd

Topicstarter
Zorg ervoor dat je video kaart niet geshared wordt met een irq.
Ik heb de walkthroughs gelezen, ik snap meer maar welke optie moet ik verstellen voor het niet sharen van de videokaart met een irq ? :?

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Maybe ook de nieuwste driver van www.nvidia.com halen.
wil ook weles helpen.

Tweakers Discord

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zet geen kaart op PCI 1 of 5, die zijn nl dezelfde IRQ als mister AGP :P

suc6

Verwijderd

Topicstarter
okay, ga ik bekijken en de driver updaten, ik heb dus 128 mb ram in mijn videokaart mag ik dus in de bios AGP zetten op 128 of moet ik hem op 64 laten staan?

Verwijderd

Topicstarter
okay driver geupdate, naar de nieuwste 28 nogwat en gekeken naar de irq setting. Deze staan niet op 1 of 5 dus dat kan het niet zijn :9 hopen dat ik het nu heb opgelost

tevens heb ik in de bios verandert naar uscw en powermanagement uitgezet en nog een optie van de AGP die volgens toms hardware de performance omhoog zou halen
de agp fastwrite naar Enabled gezet :7

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Op dinsdag 23 april 2002 13:24 schreef AMD_er het volgende:
Zet geen kaart op PCI 1 of 5, die zijn nl dezelfde IRQ als mister AGP :P

suc6
PCI 2 en AGP zijn toch met elkaar geshared??

PCI 5 is geshared met PCI 2, onboard USB HC0, onboard USB HC1, USB 2.0 en Promise.

De enig die niet geshared wordt is PCI 4.

Of intepreteer ik de tabel verkeerd :? .

• BenJoep
Op dinsdag 23 april 2002 13:32 schreef JEDi_ het volgende:
okay, ga ik bekijken en de driver updaten, ik heb dus 128 mb ram in mijn videokaart mag ik dus in de bios AGP zetten op 128 of moet ik hem op 64 laten staan?
Maakt niks uit.. Ik neem aan dat je ook de via-drivers geinstalleerd hebt.. :?

Verwijderd

Probeer andere videokaart drivers..ik heb ook problemen gehad met 27.42...28.80 loopt perfect..

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.nl3gta.nl/adsl/pictures/irq.JPG

Ja ik heb de via drivers gelijk geinstalled nadat ik m inelkaar gezet heb, tevens heb ik net de nieuwe 28 detonators geinstalled :9~
Misschien was dat het, de irqs heb ik via sisoft bekeken. Misschien daar iets fouts mee ? lijkt mij niet

• BenJoep
Op dinsdag 23 april 2002 14:05 schreef JEDi_ het volgende:
[afbeelding]

Ja ik heb de via drivers gelijk geinstalled nadat ik m inelkaar gezet heb, tevens heb ik net de nieuwe 28 detonators geinstalled :9~
Misschien was dat het, de irqs heb ik via sisoft bekeken. Misschien daar iets fouts mee ? lijkt mij niet
Zet APIC uit in de bios.. Die moet op PIC staan of hij moet gewoon op off.. Hierdoor gaat winxp irq erg hoog aangeven en dan ook nog bijvoorbeeld boven de irq 20.. Probeer het is.. Weet bijna zeker dat dat het is..

Verwijderd

Topicstarter
APIC ? ik heb gekeken maar ik snap niet wat je ermee bedoelt, bedoel je AGP Performance Control ?

• BenJoep
Op dinsdag 23 april 2002 14:45 schreef JEDi_ het volgende:
APIC ? ik heb gekeken maar ik snap niet wat je ermee bedoelt, bedoel je AGP Performance Control ?
Nopes.. wacht ff zal is kijken ofdat het in je bios staat.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

• BenJoep
Op dinsdag 23 april 2002 14:49 schreef JEDi_ het volgende:
Thanks!
Noujah lekker hor... Die manual die kan je niet downen bij asus.. Kolootzakken.. Maarjah ik weet bijna zeker dat het ergens in de bios staat.. Zoek gewoon ff op APIC.. Het staat er zow in.. En ik bedoel zeker geen AGP..

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat onder Power -> interrupt mode -> APIC als ik deze zet op PIC dan kom ik niet meer in windows :/

blijft die dus haken voordat die Winxp pakt

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik heb draad 1 over dit probleem niet gelezen, maar euhh, ben je er 100% zeker van dat je voeding krachtig genoeg is ? GF4 4600 zal best wel wat stroom trekken, XP2000+ ook.

Als je voeding door de te zware load de te leveren spanningen niet meer hoog genoeg krijgt, dan kan je chipset en of je videokaart crashen. Als dit zo is, dan verklaart het je crashes wel.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een normale 300wat voeding

• BenJoep
Op dinsdag 23 april 2002 15:00 schreef JEDi_ het volgende:
Hij staat onder Power -> interrupt mode -> APIC als ik deze zet op PIC dan kom ik niet meer in windows :/

blijft die dus haken voordat die Winxp pakt
[edit] ff normaal nederlands..

Dat hij nu blijft hangen is opzich logisch.. Hij kan dan een aantal Irq's niet meer vinden.. Ik zou een herinstall doen en de setting dan op PIC zetten.. Ik kan je bijna 100% garanderen dat het dan goed loopt..

Verwijderd

Topicstarter
okay dan maar een herinstall, maar wat is het doet PIC wat APIC niet doet ? zodat ik een beetje weet waar de naam / functie is

• BenJoep
Op dinsdag 23 april 2002 15:13 schreef JEDi_ het volgende:
okay dan maar een herinstall, maar wat is het doet PIC wat APIC niet doet ? zodat ik een beetje weet waar de naam / functie is
APIC assigns interrupt signals to a specific processor on Multi-Processor system. It provides additional IRQs beyond conventional 16 IRQs under Windows 2000 or XP.

Verwijderd

er is ook al het een en ander gezegd over nv4 met de problemen die daarbij horen. Kun je ook es op zoeken.....

Verwijderd

Topicstarter
okay ik reinstall XP ff totzo :) en erg bedankt! voor de tijd die je aan mijn probleem hebt besteed! :+

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
Als je pc blijft uitvallen probeer dan eens een pci of andere agp kaart(16mb of zo) als hij dan blijft draaien is het je videokaart of je voeding. 300w is erg weinig voor jou systeem. mocht je een andere voeding willen koop dan een enermax 350w kost wat maar je krijgt er een zeer goede voeding voor terug.

succes

• Emerge
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Er is eerder ook al een topic geweest over de NV4_DISP error. Het heeft te maken met de té aggresieve geheugen-adressering van de laatste Detonatorseries.
Zoek maar eens op NV4_disp, je zult dan een aantal topics tegenkomen.

Een mogelijk antwoord op jouw probleem is het gebruiken van oudere Detonators.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik had ook dit probleem (ongeveer) toen bleek dat ik een verrotte geheugenmodule erin had zitten. kijk ff op http://www.memtest86.com met memtest86 kun je je geheugen controleren op fouten

Verwijderd

heeft het bovenstaande voor jedi gewerkt? ik heb nl. hetzelfde probleem.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 17:30 schreef Gabriel-LG het volgende:
Ik had ook dit probleem (ongeveer) toen bleek dat ik een verrotte geheugenmodule erin had zitten. kijk ff op http://www.memtest86.com met memtest86 kun je je geheugen controleren op fouten
Naar aanleiding van het volgende Memtest gebruikt:
Heb met mijn verder uitstekend draaiende A7V333 van begin af aan - en dat met alle uitgebrachte biossen - het probleem dat ik mijn Corsair XMS3000 geheugen (2x 256MB)wel Cas2 kan laten draaien, maar niet met 1T command.
Zodra ik 1T command "enable" post de computer, doorloopt het bios en gaat het scherm, zowel in Win 98SE als in Win XP op zwart.
Voedingspanningen ok, temp ok, alle mogelijke geheugentimings geprobeerd, ....helaas.
Vanavond maar eens geprobeerd Memtest 86 te draaien.
Daarbij doet zich het (voor mij vreemde) voor:
FSB 133/33 en CPU/MEM op 1:1 geen errors in de (default) tests.
Zet ik het geheugen asynchroon 4:5 dan krijg ik t/m test 6 circa 64 errors en na 8 tests 120 errors.
Verhoog ik de fsb naar 144 en CPU/MEM 1:1 dan regent het fouten, iets in de orde van enkele duizenden.
Omdat ik geen ervaring heb met dit testprogramma is mijn vraag: Wat voor waarde moet ik hieraan hechten?

Verwijderd

code:
1
FEEF04BD 00010000 0006000D 000A0AB6 0006000D 000A0AB6 0000003F 00000008 00040004 00000003 00000005 00000000 00000000

Valt dit niet hexadecimaal te decoderen? ff zien...

Verwijderd

Ik heb bijn ahetzelfde systeem, behoudens 4400ti en 512 (266 mhz) cas2 geheugen.

Mischien dat het idd aan je geheugen ligt (333 Mhz). Ik heb gelezen dat A7V333 erg nauw kijkt inzake 333 Mhz geheugen. Probeer (als dat kan) 266 Mhz geheugen.

Ik heb nl. tot nu toe nergens last van. Ik heb ook niets getweakt behalve mijn cas settings (alles op 2 gezet).

Ik gebruik voorts det 28.32 en heb de laatste via drivers geinstalleerd.

Succes.(Kut man)

Verwijderd

Topicstarter
erg kut :r ik hem zo formatten en hem in de bios tot PIC veranderen aan de drivers van NViDiA lag het niet, ik heb nu de nieuwe .9 en valt nog steeds uit!

Misschien komt het door de voeding, maar dat kan ik pas beoordelen nadat ik hem op PIC heb gezet |:(

bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Na lang zoeken blijkt bij mij 1 van de 2 geheugenmodules gaar te zijn.
Zonder die defecte module draait nu alles als een zonnetje, geen memtesterrors, memscore omhoog, geen 3dmark vastlopers en een hogere score.
Pagina: 1