Andere koeler op koelblok

Pagina: 1
Acties:

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51
In de pc van mijn vader/moeder zit nu een coolermaster DP5-6I11A, maar deze pc dient als server en staat dus heel de dag aan, en de koeler produceert nogal wat herrie. Nu heb ik gekeken bij de papstfans, en is mijn oog gevallen (boink) op de Papst 612 NGL. Deze produceert 16 db :9~ maar heeft wat weinig airflow, 21 m³/h namelijk. Is dit genoeg voor een amd tb 800? Het maakt qua temp niet zoveel uit, dat zit nu rond de 50 graden met }:O, dus als het iets warmer wordt is het niet erg.
Kan ik anders misschien de Papst 8412 N/2GL eropzetten (dit is een 80x80 fan, produceert 33 m³/h bij een geluidsproductie van 12 dB) mbv een 60-80 adapter? Misschien is dit een betere optie? (hoop vragen allemaal he ;))

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Ja dat is genoeg.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Je wil dus zoiets maken:

Afbeeldingslocatie: http://home-2.12move.nl/~sh073391/pics/Akoeler.JPG

Die zal wel voldoende zijn (die van 16dB) (16dB is erg still) maakt je harddisk meer lawaai :)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan idd makkelijk die temp maakt niet zo veel uit AMD kan tot 90*C dus...

ik zou dus een adapter maken, ziet er vet uit, en is bovendien nog stiller ook :P

suc6 en :Z lekker

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik zou wel Artic Silver koelpasta gebruiken (scheel een paar graden). En voor een goede airflow in de kast zorgen. Trouwens die van mij maakt 21Db bij 41 graden voor een TB1200@1333 >:)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:51
Dan denk ik dat ik die adapter maar ga kopen, dan hoor je hem echt niet :)
En owja, arctic silver III is in mijn bezit, dus dat gaat er mooi weer op (zit er nu ook op).
Op dinsdag 23 april 2002 12:54 schreef AMD_er het volgende:
suc6 en :Z lekker
Haha, het lekker slapen zal niet lukken, want het gaat over de pc die beneden staat, en ik slaap boven ;) Ik heb zelf een alpha 8045 met papst ngm (25 db) en 3 papst ngml (19 db ps) dus dat valt ook wel mee, hij maakt wel veel herrie door mijn koeler van mijn gf3ti200 (loopt aan :()
Dat brengt me meteen bij de volgende vraag: hoe kan ik die fan (4 cm) het beste vervangen? Als ik bv een 6*6 cm fan erop vastbindt met tywraps (schrijf je dat zo), werkt dat goed?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Pagina: 1