Toon posts:

Schijf herkenning in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier nog een 40 gb 7200 rpm van IBM liggen. Nu wou ik deze even overzetten in een wat oudere computer. Maar de schijf werd niet herkend. Hij bleef zelfs hangen tijdens het opstarten als ik hem op auto zette. Dus ik driftig op zoek naar een bios update maar die was niet meer verkrijgbaar. Ik had namelijk al de laatste versie op me bordje :) Dus ik zat nu al 2 maanden met een 40 gb schijf die niet gebruikt werd. Hoor ik gister van iemand. Ja als je een schijf hebt die niet herkend word in je bios en het is niet je opstartschijf. Dan moet je hem gewoon aansluiten en op none zetten in de bios, dan wordt hij wel herkend in XP. Heb ik dus gedaan en het werkt. Ben nu extreem blij :D en ik weet dus niet of dit bij jullie ook bekend is dus ik denk zet het hier maar effe neer. Maar zal wel weer oud news zijn :?

Verwijderd

Toch bedankt, ik wist het bijvoorbeeld nog niet :+

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 12:24 schreef HardTrance het volgende:
Toch bedankt, ik wist het bijvoorbeeld nog niet :+
Ja vind het toch wel relaxed je kan dus allemaal soorten schijfjes erbij gaan zetten als ze maar niet als opstartschijf staan. Snap trouwens niet hoe dat zit.. want als de bios hem niet aan kan spreken en XP wel.. dat is wel vaaag. Je kan hem dus ook niet in DOS aanspreken...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Geld niet alleen voor XP, maar ook voor windows2000, NT4 en ook linux..

Die benaderen de hdd namelijk gewoon buiten de bios om..

(overigens had je die hdd ook wel aan de gang kunnen krijgen op dat oudere systeem!)

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op dinsdag 23 april 2002 12:36 schreef Twynn het volgende:

(overigens had je die hdd ook wel aan de gang kunnen krijgen op dat oudere systeem!)
Hoe dan ? Met fdisk en selecteren dat je grotere schijven wil gaan gebruiken of indelen? dat gaat toch ook weer beperkt?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)