Toon posts:

Probs met Pctel AMR modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn modempje.
Wanneer ik wil inbellen, gaat hij gewoon kiezen.
Maar dit duurt echter veel te lang (soms meer dan een minuut) en dan zegt ie : bezig met controleren wachtwoord. En daarna klapt die eruit. Vaak geeft die foutcode 645, wat betekent in het kort dat ie geen verbinding kan maken met de server, en dat ik naar mijn instellingen moet kijken.
Echter die heb ik precies zo ingesteld als bij mijn andere comps. Kan iemand mij please helpen???!!!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:55

LopeZ

Too much is never enough

Je moet wel even wat meer info geven: OS, interne hard/software, extern modem (ja zo usb of com)

Verder doet lang inbellen mij denken aan dat de instelling "aanmelden bij het netwerk" aanstaat.
Het kan natuurlijk ook dat je provider er even uitligt :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 14:20 schreef LopeZ het volgende:
Je moet wel even wat meer info geven: OS, interne hard/software, extern modem (ja zo usb of com)

Verder doet lang inbellen mij denken aan dat de instelling "aanmelden bij het netwerk" aanstaat.
Het kan natuurlijk ook dat je provider er even uitligt :?
Eerst even het ligt niet aan mijn provider, dat heb ik al getest.
Type modem: AMR intern modem (AMR is zo'n klein slotje in je mobo, waar je denkt niets aan te hebben)
Hardware: AMD duron 850, ECS k7s5a MOBO, 64 mb geheugen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Welke drivers heb je gebruikt? Ik heb deze config ook, het werkt gewoon perfect met de drivers van de ECS CD. Weet overigens niet meer welke dir ik em uit had.

* _JGC_ heeft kaartjes van een PC CHIPS 810LMR in z'n ECS gedrukt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 19:58 schreef _JGC_ het volgende:
Welke drivers heb je gebruikt? Ik heb deze config ook, het werkt gewoon perfect met de drivers van de ECS CD. Weet overigens niet meer welke dir ik em uit had.

* _JGC_ heeft kaartjes van een PC CHIPS 810LMR in z'n ECS gedrukt
Ik heb de drivers gebruikt, de bij het modem zaten.
Verder werd mij aangeraden door gistron, andere drivers te downen. Gedaan, maar hielp niets.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer?
Ik wil hem eigenlijk niet terugsturen...

Verwijderd

1. Klinkt als een provider die error-correctie en/of data-compressie niet goed snapt.
Heb je de betreffence vinkjes in de modem/dial-properties wel uitstaan? (modem-properties/connection/advanced en daar error control en compress data uitzetten)

2. Bel eens naar een ander inbelpunt/andere provider om te kijken of het iets met de modem-communicatie te maken heeft of alleen met de logon-settings.

3. De driver-versie 2.30.2029.40-1 die ik gebruik staat hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 13:07 schreef Bunny het volgende:
1. Klinkt als een provider die error-correctie en/of data-compressie niet goed snapt.
Heb je de betreffence vinkjes in de modem/dial-properties wel uitstaan? (modem-properties/connection/advanced en daar error control en compress data uitzetten)

2. Bel eens naar een ander inbelpunt/andere provider om te kijken of het iets met de modem-communicatie te maken heeft of alleen met de logon-settings.

3. De driver-versie 2.30.2029.40-1 die ik gebruik staat hier.
Naar aanleiding van deze hulp, ben ik even aan het prutsen geweest met de instellingen. En ik krijg verbinding, alleen knalt die er na 2 seconden ook gelijk weer uit.
Zegt iemand dit iets?

P.s. De optie software compressie mag niet aanstaan, want dan krijg helemaal geen verbinding.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Toevallig een AMR kaartje voor het buitenland? Gistron is van oorsprong duits he :o

ff kijken in je driversettings of ie wel op NL staat ingesteld.
Pagina: 1