Toon posts:

Update: Chello 5GB data AUP

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Jep de kogel is door de kerk.. ik kom net van de upc winkel af. Ik kwam daar vanwege dat ik die overzicht wilde hebben van mijn download gedrag aangezien ze niet reageerden op mijn brief, mail en bellen.

De man heeft half nederland afgebeld totdat hij de persoon aan de telefoon kreeg die meer wist.

Die vertelde wat mij verbruik was de maand dat zij gechecked hadden en dat was precies 73,33GB

Daarbij kreeg ik het volgende te horen...

Aankomend beleid van chello:

Proxy,Mail,Ftp,Http,etc word aangepakt. Draai je er een dan krijg je een brief met daarin dat je per direct moet stoppen zoniet word je zonder pardon afgesloten. En kan je als je een contract tekent dat je het niet meer doet weer aangesloten worden voor 45euro.

5GB download max. Kom je boven de 10gb krijg je de zelfde brief die ik heb gehad. Kom je er weer boven word je zonder pardon afgesloten.

Voor de rest alles wat in de huidige voorwaarden staat moet worden nageleeft. Zoniet .... afsluiting volgt.

Tis maar dat je het weet.

Afbeeldingslocatie: http://www.paragonunity.nl/tweakers/verbruik.jpg

Voor mijn slepende elende zie [topic=459798]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Had je daar niet verder kunnen gaan dan in dat topic ?

naja goed tis klote...

maar dat komt gewoon door die groep extreme gebruikers.

waaronder jij. je haalt 73gb in 1 maand. dan wil ik wel eens weten wat voor onuttige dingen jij download.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 12:15 schreef [Airwolf] het volgende:
Had je daar niet verder kunnen gaan dan in dat topic ?

naja goed tis klote...

maar dat komt gewoon door die groep extreme gebruikers.

waaronder jij. je haalt 73gb in 1 maand. dan wil ik wel eens weten wat voor onuttige dingen jij download.
ja ik had daar verder kunnen gaan maar dit vond ik wel een aparte topic waard... aangezien dit best wel triest is.

En 73gig is niks.. kep wel eens ver boven de 100 gezeten.
tja als je breedband hebt.. moet je er ook gebruik van maken.. en 5gb is binne 2 dagen al te halen door alleen op de chello.nl site te zijn.

en wat ik download is alles wat ik zie en wil.

ftp.scene.org ga daar maar es wat downloaden.. moet je opletten hoe snel je aan de 10gig zit... zonder dat je ook maar 1 ding illegaal doet...

• Attilla
Het spijt me maar ik heb sinds een maand adsl...

maar ik heb maximaal 25gb gedownload.

En dat is surfen

mp3's van me zusje
startrek eps
en nog enkele divx'en

ik weet dan echt niet meer wat ik moet downen hoor.
en jou verbinding is ook nog eens 3x zo snel (meestal)

Ik vind dat je best kan minderen.

Natuurlijk is het raar dat ze eerst zeggen onbeperkt en dan terug halen naar 10...

maar ik vind ook dat er wel asosiale mensen tussen zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 12:24 schreef [Airwolf] het volgende:
Het spijt me maar ik heb sinds een maand adsl...

maar ik heb maximaal 25gb gedownload.

En dat is surfen

mp3's van me zusje
startrek eps
en nog enkele divx'en

ik weet dan echt niet meer wat ik moet downen hoor.
en jou verbinding is ook nog eens 3x zo snel (meestal)

Ik vind dat je best kan minderen.

Natuurlijk is het raar dat ze eerst zeggen onbeperkt en dan terug halen naar 10...

maar ik vind ook dat er wel asosiale mensen tussen zitten.
aso of niet.. het is en blijft breedband...
maar lees dat andere topic maar wat ik daarvan vind.

(Als je met je neus in de scene zit kom je erg veel tegen.)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

* Mary Wana Wana heeft ook chello en traffic van 8gb per 2 dagen is niks!

ik heb veel vaste ftp`s die dagelijks worden gevuld met vrijwel alles wat er gereleased word , gewoon ff aanklikken en hij leecht lekker @ max speed van chello ( 160k/sec)

en ik vind 5gb per maand fokking weinig :X , dat haal ik al door alleen te surfen :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
70GB over een kabel is gewoon ook asociaal. Die 5GB nu is wel erg krap. Maarja, hèhè, je hebt nog zat DivXen en games waarmee je je kan vermaken. Ik neem tenminste aan dat je allemaal warez heb zitten downloaden.

Maar ik denk ook dat je buurt UPC erg dankbaar is. :)

🌞🍃

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Ik moet zeggen dat ik 73gig in 1 maandje ook wel vrij veel vind hoor. Zelf ben ik ook niet erg zuinig met data enzo >: ) Maar die 73gig per maand haal ik dus never nooit niet.

Gelukkig heb ik dan wel @Home >:) Maar ik vind dat UPC wel heel erg ver gaat met 5gig :|

Nou ja succes aan alle chello slachtoffers maar he :)

fotoblog

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53
5GB is wel erg krap. Zit nu meestal rond de 10GB, de ene maand 8 de andere maand 12. Wordt dus tricky, maar ik pas mijn gedrag niet aan, die brief zou een mooi excuus zijn om op ADSL over te stappen :)

Vind 10GB eigenlijk niet echt veel wanneer je af en toe wat divx/mp3/iso's download en zo nu en dan een gemist tv programma bekijkt(500kbps = per half uur: 112.5Mb) en radio luistert (128kbps = per uur 57.6Mb).

Stel je doet per maand het volgende:
Elke dag een half uurtje radio = 864Mb
Om de twee dagen een programma van een half uur = 1688Mb
2 Iso's = 1300Mb
mp3tjes = 600Mb
surfen = 250Mb
emailen = 100Mb
Zit je al aan de 5GB en dan heb je nog geen divxje binnen :_

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Beetje bizar dat je niet voor experimentele doeleinden of om bestanden ergens heen te sturen geen server mag draaien.

Voor http en smtp spaart het hun eigenlijk alleen maar geld uit + je verbruikt alleen maar je eigen bandbreedte.
Voor een ftp is de upload VEELs te laag en die 5 gig is belachelijk

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Ik krijg hartaanvallen van upc. Lag er gisteren 12 uur uit, ik dacht gelijk toen ik er uitlag: ojee ik ben afgesloten, hahaha (terwijl ik nog niet eens een brief heb gehad).

Maar ikvind dat die betweters eens moeten ophouden met de mensen af te kraken als ze meer dan zeg 70 Gig downloaden. Waar slaat dat op, heeft u er last van? Zolang Uw buren ergeen last van hebben en de ISP ergeen verlies op draait is het toch prima? Volgens mij is dat een beetje afgunst, anders kan ik het niet verklaren. 50€ maand is klap geld, daar mag je iets voor terug krijgen (ik ken mensen met topinkomens die 50€ nog veel vinden). En hoe zit dat over 3 jaar, vinden jullie 70 Gig dan nog veel? Nee toch hoop ik....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 18:09 schreef Sjah het volgende:
Ik krijg hartaanvallen van upc. Lag er gisteren 12 uur uit, ik dacht gelijk toen ik er uitlag: ojee ik ben afgesloten, hahaha (terwijl ik nog niet eens een brief heb gehad).

Maar ikvind dat die betweters eens moeten ophouden met de mensen af te kraken als ze meer dan zeg 70 Gig downloaden. Waar slaat dat op, heeft u er last van? Zolang Uw buren ergeen last van hebben en de ISP ergeen verlies op draait is het toch prima? Volgens mij is dat een beetje afgunst, anders kan ik het niet verklaren. 50€ maand is klap geld, daar mag je iets voor terug krijgen (ik ken mensen met topinkomens die 50€ nog veel vinden). En hoe zit dat over 3 jaar, vinden jullie 70 Gig dan nog veel? Nee toch hoop ik....
mee eens....

Verwijderd

Ghehe :D ik zit sinds 16 april op bijna 10 gig. :+
Vraag me af wanneer die brief gaat komen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 18:15 schreef M@FI@ het volgende:
Ghehe :D ik zit sinds 16 april op bijna 10 gig. :+
Vraag me af wanneer die brief gaat komen.
sneller dan je denkt.
maar je mot net ff iets meer downloaden dan komt het zeker

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

de lullen...

ik denk nog terug aan de tijd dat ik chello nét had, als 3e bij ons in het dorp (met toch 18.000 inwoners) écht onbeperkt downloaden met bijna een halve Mb per seconde ;(
nu zit ik met een max downstream van 180k/s

de lullen...

¯\_(ツ)_/¯

• Xandrios
  • Laatst online: 10-08 22:52
Op dinsdag 23 april 2002 18:21 schreef beschuitfluiter het volgende:

nu zit ik met een max downstream van 180k/s

de lullen...
sorry hoor, maar dit vind ik echt nergens op slaan.

Qua downloadsnelheid is 180K meer dan genoeg om het internet volledig te kunnen benutten.

En voor downloads etc....dan wacht je maar even. Voor die schamele €50 per maand heb je een ZEER goede verbinding met 180KB/sec :)

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Proxy,Mail,Ftp,Http,etc word aangepakt. Draai je er een dan krijg je een brief met daarin dat je per direct moet stoppen...
hoe gaan ze dit doen? gewoon scannen ofzo?

• Paquito
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 18:24 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

sorry hoor, maar dit vind ik echt nergens op slaan.

Qua downloadsnelheid is 180K meer dan genoeg om het internet volledig te kunnen benutten.

En voor downloads etc....dan wacht je maar even. Voor die schamele €50 per maand heb je een ZEER goede verbinding met 180KB/sec :)
Ach ja.. het voelt zo lullig aan als je dat bv een half jaar hebt gehad waarna je dan zonder pardon wordt teruggezet.

• Azrael
  • Laatst online: 26-07 22:01
Ik zeg: iedereen aan de 10 Mbit! :+

maar seriously, die 5 gig is wel erg weinig, dat is geen FUP meer maar een unFUP....

Verwijderd

Het is gewoon niet anders... Ik moet zeggen BRAVO voor cHELLo... Hoe kan je klanten nog verder in de zeik zetten!

Opnieuw ben ik weer verbaasd over de volgende maatregel van cHELLo om zijn klanten te dwasbomen. Ongelovelijk!

Ik heb nu een goeie week zitten monitoren wat ik zoals aan data heb "verbruikt".
Ontvangen: 6724,73 MB
Verzonden: 170,75 MB
t'Is toch te gek dat je 24 uur online kunt zijn en een ONBEPERKT abonement hebt (volgens voorwaarden) terwijl ik dan maar 1 week gebruik kan maken van cHELLo. Denken ze nu echt dat ik voor die drie (niet gebruikte) weken van plan ben om te gaan betalen?

Eigenlijk is die verbruikte data peanuts vergeleken met wat ik normaal gesproken haal. Al gauw zit je aan de 50 GB in de maand. En dat vind ik eigenlijk nog niet eens zo onredelijk. Das misschien 6 uur gebruik per dag.

Dus die 70 GB die genoemd werd is zekers zo veel nog niet. En echt gek hoef je daar niet eens voor te doen! Je hebt het echt soms niet in de gaten hoe snel het gaat.

Nou ik wacht het allemaal gewoon maar eens af. Ik ben van plan niets te gaan wijzigen aan mijn gedrag totdat cHELLo nieuwe voorwaarden aan mij verstrekt! En dan is het misschien wel afgelopen tussen ons ("werd dat misschien niet eens tijd?" vraag ik me wel eens af). Hopelijk is er dan ADSL als alternatief mogelijk.

En nog een laatste opmerking:

COAX DOE EENS IETS AAN DEZE ONREDELIJKE MANIER VAN HANDELEN VAN CHELLO!!! ( http://www.coax.nl )

MilkMan! (knap pissed en fucked up!)

Verwijderd

Je moet je niet blind staren op termen als onbeperkt.... Ja, je mag onbeperkt online zijn (als dat al lukt),zolang je maar weinig traffic veroorzaak. Zo werkt dat nou eenmaal bij Chello...

Ik weet al precies waar het op uit gaat draaien... eerst een te lage DL limiet........ en vervolgens gaat deze limiet nógmaals omlaag en komt Chello waarschijnlijk met een of ander peperduur power abonnement...

Voorwaarden die UPC niet uitkomen worden natuurlijk simpelweg aangepast, met een klein begeleidend mailtje aan de klanten dat als ze het er niet meer eens zijn, ze hun abonnement maar moeten opzeggen.... zo werken die lui nu eenmaal...

Verwijderd

Chello heeft helemaal gelijk. Geen enkel bedrijf wil verlies draaien op een klant.

Enne, met dit mooie weer zou ik gewoon gaan kijken hoe het leven buiten je kamer is. En is je hobbie zo uit de hand gelopen, dan zul je een provider moeten vinden die zegt: "70GB/m is geen enkel probleem" en niet gaan zeuren. Hoe zou het toch komen dat die providers niet bestaan?

Hier heb ik het niet over het chello prijsbeleid, service of wat dan ook.

• saviour
  • Niet online
Ik heb eens een brief gehad over mijn downstream, daar stond ook in dat mijn FTP dicht moest. Zo gezegd, zo gedaan..

Nu kreeg ik weer een brief, maar daarin werd niets gezegd over Apache. Misschien omdat ik er haast geen gebruik van maak? :)

edit: Er werd ook niets gezegd van de mailserver.

• Azrael
Op woensdag 24 april 2002 00:03 schreef RedDot het volgende:
Chello heeft helemaal gelijk. Geen enkel bedrijf wil verlies draaien op een klant.

Enne, met dit mooie weer zou ik gewoon gaan kijken hoe het leven buiten je kamer is. En is je hobbie zo uit de hand gelopen, dan zul je een provider moeten vinden die zegt: "70GB/m is geen enkel probleem" en niet gaan zeuren. Hoe zou het toch komen dat die providers niet bestaan?

Hier heb ik het niet over het chello prijsbeleid, service of wat dan ook.
UPDATE:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
LAATSTE NIEUWS

Maart 2002.  Eweka Internet  Services is getest
als de snelste Nederlandse  provider van de  maand. 

EW-ADSL

ADSL Basic: € 53,-

Specificaties :
- 512/256 Kb
- Gegarandeerde Privacy
- Geen data limiet.
- Gratis Helpdesk
- Eigen Domeinnaam

ADSL Deluxe: € 69,- 

Specificaties :
- 1024/512 Kb
- Gegarandeerde Privacy
- Geen data limiet.
- Gratis Helpdesk
- Eigen Domeinnaam

ADSL Premium: €  92,50

Specificaties :
- 7800/512 Kb
- Gegarandeerde Privacy
- Geen data limiet.
- Gratis Helpdesk
- Eigen Domeinnaam

Die provider bestaat dus wel...

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

mja maar die heeft heus wel fair use policy...

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Verwijderd

Topicstarter
Nou.. brief is binnen.. zie edit bovenin.

Dus... ik op zoek naar andere provider...
want 5GB is een grapje.. ik ga echt geen 100gulden betalen voor 5gb in de maand...

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Dennahz

Life feels like hell should.

5 gig in de maand haal ik bijna niet meer ;)
eerst wel :P

Twitter

• Attilla
Op woensdag 24 april 2002 01:52 schreef Azrael het volgende:
Die provider bestaat dus wel...
Niet voor lang meer als ze op dezelfde manier met hun klanten blijven omgaan als nu.

• Azrael
Op woensdag 24 april 2002 01:58 schreef sPiNe het volgende:
mja maar die heeft heus wel fair use policy...
je ziet toch staan: geen datalimiet :?
Op woensdag 24 april 2002 12:08 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Niet voor lang meer als ze op dezelfde manier met hun klanten blijven omgaan als nu.
en hoe is dat dan??

Verwijderd

goed zo chello,graaf julie eigen graf maar,eerst dat upc failliet gaat(komt echt nog)en nu dit weer.
dit is geloof ik een van de weinige dingen waar upc zn poen vandaan haalt maar nu stappen alleen maar meer mensen over naar iets anders want 5gig is 5x niks

ik hoop dat die t#ringlijers failliet gaan want dit is niks zo.

IK HOOP DAT CHELLO MEDEWERKERS DIT LEZEN WANT 5GIG IS VOOR OPA EN OMA AMPER GENOEG STELLETJE HUPPELNICHTEN!!!!!!!

Verwijderd

Maaruhmmm... in die brief staat niet dat het "policy van cHELLo" wordt met die 5 GB p/mnd. Ik zie alleen: Gemiddelde van cHELLo gebruikers per maand... Dus, neem geen te abrupte beslissingen ofzo...

Als het zover is kan je allicht die beslissing nog nemen! Hou voor nu je data een beetje in de gaten en maak ut niet te gek...

Aan die 5 GB zou ik vooralsnog niet al te zwaar tillen. Ik bedoel ik gebruik ook heel wat meer als 5 GB per maand (zie m'n vorige bericht). Die brief is hier nog nooit op de mat gevallen. En ik ben toch al wel zeker 3 jaar gebruiker van cHELLo....

Anderzijds weet ook wel: Makkelijk praten als je nog niet bent aangeschreven, want EENMAAL DE GEBETEN HOND.......

Maargoed: die 5 GB is gewoon absurd weinig voor een 24/7 verbinding. En gemiddelde waarden zijn fijn, zeker voor statistici enzo. Mij zeggen ze niet zoveel...

"Let the battle begin..."

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 april 2002 19:32 schreef Milkman het volgende:
Maaruhmmm... in die brief staat niet dat het "policy van cHELLo" wordt met die 5 GB p/mnd. Ik zie alleen: Gemiddelde van cHELLo gebruikers per maand... Dus, neem geen te abrupte beslissingen ofzo...

Als het zover is kan je allicht die beslissing nog nemen! Hou voor nu je data een beetje in de gaten en maak ut niet te gek...

Aan die 5 GB zou ik vooralsnog niet al te zwaar tillen. Ik bedoel ik gebruik ook heel wat meer als 5 GB per maand (zie m'n vorige bericht). Die brief is hier nog nooit op de mat gevallen. En ik ben toch al wel zeker 3 jaar gebruiker van cHELLo....

Anderzijds weet ook wel: Makkelijk praten als je nog niet bent aangeschreven, want EENMAAL DE GEBETEN HOND.......

Maargoed: die 5 GB is gewoon absurd weinig voor een 24/7 verbinding. En gemiddelde waarden zijn fijn, zeker voor statistici enzo. Mij zeggen ze niet zoveel...

"Let the battle begin..."
van die 5gb gaan ze wel vanuit.. kom je boven de 20gb dan zit je al in het risico gebied...

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-08 19:15
5GB is weinig, zeker nu ik een Chello connectie heb van 600kb/s down en 150kb/s up :P

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:02
Op donderdag 25 april 2002 00:03 schreef Martijn het volgende:
5GB is weinig, zeker nu ik een Chello connectie heb van 600kb/s down en 150kb/s up :P
ach man dat is nog niks, ik heb over me chello lijntje ruim 10 mbit down :z >:)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat stelletje klootzakken, geven de klant de schuld van hun eigen wanbeleid.

5 GIG is natuurlijk te weinig, dan moet je gewoon modem snelheden gaan bieden.

Xiphy: Ik zou zeggen ga maar gauw naar ADSL over.
Allemaal weg bij Chello, failliet met die zooi.

Oh ja COAX is ook nog genoemd, maar die doen dus helemaal niets :r

• Bergen
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

5 GB ??? Wat heb je daar nou weer aan??

DUMeter weet me te vertellen:

Verbruik sinds 8/4/2002:
Downloaded: 13,2 GB (2 DivXjes, gisteren de 3 Debian-Linux iso's en verder surfen en MP3's)
Uploaded: 4,5 GB (24/7 sharen met eDonkey en Audiogalaxy, ok dan kan wel wat minder)

Maargoed.. als je uitsluitend legaal bezig bent zou je het met 5 GB (= 170 MB per dag!) makkelijk moeten kunnen redden.

• megamuch
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

toenik nog chello had (ben verhuisd naar spanje) zat ik gemiddeld rond de 25 gig per maand.

dat was +/- 10 % illegaal en de rest was surfen/werk

af en toe moest ik dus ook flinke files downloaden vanaf me werk.. (1 gig of meer)

vaak zat had ik een paar mp3's die naar een vriend toe moesten dus ff uploaden..

ik heb ook maanden gehad dat ik maar 10 gig had, maar 5 gig haalde ik altijd wel.... dus die brief is redelijk kut voor e huidige chello gebruikers........

allemaal maar aan de tweakdsl dan maar???

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tja, wat die cowboys van Chello allemaal uitvreten is idd ongelofelijk.

Ik heb het zelf begin deze maand meegemaakt. Ineens helemaal geen internet meer. Ik bellen of er een storing was ofzo, begint die helpdesk sukkel me een partij voor abuser uit te maken. Ik wis ook wel dat ik aan de bovengrens zat, maar ik wachtte gewoon het waarschuwings mailtje af.

Die heb ik dus nooit gekregen, waarna ik er meteen vanaf werd gekickt.

"Moet u maar niet zo veel DVD's downloaden" zei de man van de UPC winkel nog. Volgens mij zijn er verdomd weinig DVD's te downloaden. Misschien bedoelde hij DivX ofzo...

Natuurlijk mocht ik er wel weer op, maar dan wel eerst 50 euro heraansluitkosten en vervolgens een contract ondertekenen waatin je tegen belachelijke boetes belooft dat je onder de tien gig per maand blijft.

Ik heb toen in de Chello/UPC winkel ter plekke op hun PC een aanvraag voor ADSL van XS4all ingevuld (ging wel lekker snel). Over een paar weken heb ik tenminste weer breedband thuis. :)

Laat ze lekker het vet achter hun hart krijgen bij die arrogante praatjesmakers bij Chello. Doei! :*

Verwijderd

hmm, als het waar is van die 5gb limiet kan het nooit lang meer duren voor ik een waarschuwingsmeel/brief krijg :P

Ik zit op zo'n 1gb per dag. Vind ik best redelijk.

• Redje
  • Laatst online: 07-08 13:00
Sja ik zit deze maand rond de 15-20GB, maar ik heb ook maanden dat ik onder (jawel) de 5GB zit... ik ben niet echt een super downloader, maar soms komt net al die shit die je wil hebben in dezelfde maand uit :)

Krijg ik een brief dan wordt het ADSL lmd (nu nog weten welke :P )

Verwijderd

Hmm, ik zit nu op 25 gig. En volgens mijn DU meter heb ik deze week 8 gig verbruikt. Maar dat is alleen met surfen ik heb niks gedownd. Hoe kan dat nou?

Weet je trouwens wat ik ga doen. Ik ga even doorstoten
naar 40 gig. >:)
Volgende maand is het toch afgelopen. Of wordt UPC overgenomen?

Verwijderd

Je lult uit je nek. 1 Gieg per dag met alleen surfen is niet haalbaar. Dan zou je 24 uur per dag continue zo'n 12kB/s moeten genereren....

Verwijderd

Volgens de helpdeskmedewerker worden de plaatsen in de grootverbruikers vergeven vanaf +/- 50 GB. Sta je erop, krijg je een waarschuwing. Als je je virtuele leven dan niet betert, ga je naar de 5 GB.
Daarna volgt afsluiting.

Ook vertelde hij dat dit maandgemiddelde niet noodzakelijkerwijs over 1 maand berekend hoeft te worden, kan ook een jaar zijn.

-Ja vaag natuurlijk, duidelijker kon hij niet praten.

offtopic:
Zometeen komt de monteur voor mijn nieuwe modem. Moet ik de kabels van mijn thuisnetwerk weghalen of ben ik te paranoide

Verwijderd

Er staat:

'Ter illustratie het gemiddelde gebruik per gebruiker'

Wat ik me nu afvraag is hoe hebben ze dat ooit berekent? want naar mijn idee is 5 gb echt te weinig, het is in ieder geval ietjes te krap.

Het lijkt wel als of ze een beeld gaan schetsen dat 5 gb heel normaal is, en wij daardoor bang worden gemaakt en dus minder van de dienste 'chello' gebruik moeten maken.

Zouden ze misschien hun meting hebben vericht in een periode waar chello vaak down was? Daardoor valt er al een hele stuk dataverkeer weg.

Verwijderd

Stel je niet zo aan man, hoezo egoistisch????
Chello kan alleen blijven bestaan als de gebruikers niet onevenredig veel traffic genereren gezien het maandbedrag.
Een bijkomend aspect is, dat er meer mensen in je straat willen genieten van internet. Voor 50 euro in de maand kan je gewoon niet gaan klagen. Het is geen filantropische instelling. En ga het nu niet vergelijken met studenten die 100mbit hebben en 100gig/week er doorheen jagen, die aansluitingen zijn zwaar gesubsidieerd uit de aardgasbaten.

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
er staat geen data liemiet in de FUP

dus dan moeten ze eerst netjes een limiet aangeven.

kameraad is ook al afgesloten zonder waarschuwing

hij moet nu 50€ in de maand meer betalen, en een max van 5 gig.

er is geen andere provider hier dan chello , of je moet over een 56k modem willen internetten.

man laten ze bij chello is wat anders met de klanten omgaan.

Als ze nou is een limiet van 10 gig instellen.
En als je er over heen komt dat je terug gezet word naar 10% van je normale snelheid.

dan vind ik het nog niet erg.
das nog altijd sneller als via de telefoon

want dan moet je je wel aanpassen aan Chello

• AMDFreak
  • Nu online

AMDFreak

Intel is zo..

de ene maand download ik veeel meer dan de ander..

tip.. neem Casema Broadband Premium :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Attilla
Op zondag 02 juni 2002 13:13 schreef AMDFreak het volgende:
de ene maand download ik veeel meer dan de ander..

tip.. neem Casema Broadband Premium :)
Als mensen in het dekkings bereik van upc zitten kunnen ze geen casema krijgen hoor :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

5 GB is niet redelijk meer vind ik...
Het is gewoon excuus om dat brakke netwerk van ze sneller te krijgen.
Misschien een verstandige keus van ze geweest als ze niet in 1x zoveel gebruikers aansluiten (zoals hier waarna de downloadsnelheid ineens omlaag ging naar max. 15 kb/sec, is nun weer 180 kb/sec)

Afbeeldingslocatie: http://62.163.249.48:666/temp/dumeter.jpg

Hier een mooi plaatje vanaf mijn HTTP server die op Chello draait (:P)

Van November tot Mei heb ik in totaal nog geen 10 DivXen gedownload. De rest is allemaal surf gedrag en af en toe AudioGalaxy, van in totaal hooguit 4 uur per dag (gemiddeld).

Zelfs bij zulk gebruik kom je dus al over 5 GB... en dan heb ik het dataverkeer van mijn zus er nog niet eens bijgerekend (DU Meter houdt dat niet bij omdat die PC via Router aangesloten zit).

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 12:54
Azrael als je een half jaar wilt wachten op je internet dat moet je zeker Eweka nemen. Chello is gewoon zeer verkeerd bezig, er klopt werkelijk niets in dat klotebedrijf, ik krijg en vele met me nog steeds aanmaningen dat ik rekeningen niet zou hebben betaald. Maar ik heb bewijs van wel. Hun "helpdesk" is gewoon KUT niets meer en niets minder. Het is knap als je binnen 35 minuten iemand aan de lijn hebt die verstand heeft waar je het over hebt.
Ze worden ook steeds duurder ze hebben hun prijs dit jaar al 2x verhoogd en de diensten worden steeds minder.
Nee echt maakt mijn geen ruk uit als ik wordt afgesloten liever nu dan morgen, heb ik tenminste een reden om Cistron te nemen.

hoi

Verwijderd

chello moet niet zo zeiken zeg, faiiliet gaan ze toch wel ik down zo'n 1 gig per dag (nu misschien nog 250 / 500 mb) ik vind dat gewoon redelijk.

de buren klagen er niet over chello moet eerst maar es een fatsoenlijk en stabiel netwer maken en daarna praten we verder.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Op zondag 02 juni 2002 17:51 schreef dreeke het volgende:
5 GB is niet redelijk meer vind ik...
Het is gewoon excuus om dat brakke netwerk van ze sneller te krijgen.
Misschien een verstandige keus van ze geweest als ze niet in 1x zoveel gebruikers aansluiten (zoals hier waarna de downloadsnelheid ineens omlaag ging naar max. 15 kb/sec, is nun weer 180 kb/sec)
Tjah als ze ze niet aansluiten, klagen mensen dat ze geen verbinding kunnen krijgen. Worden ze wel aangesloten, klagen mensen dat het zo traag is...

Probleem met kabelinternet, en Chello in het bijzonder, is dat je in de ene wijk een droomverbinding kunt hebben, en 2 straten verderop je nog beter naar Amerika kunt lopen om de pagina ff op floppie te zetten zo traag is het... 5Gb is wel erg weinig, dat ben ik met je eens, maar ja, ik heb tijden gehad met Chello dat ik blij was als ik 5Gb kon downloaden in een maand, dan had ik nl een goeie verbinding :(

Exact expert nodig?

Verwijderd

Heeft iemand een link voor een proggie om mijn download gedrag te registreren :D

Volgens mij zit ik er ook dik boven, dat wordt dus ook ADSL.

daaahg chello >:)

p.s.
De laatste dagen ligt internet hier echt lang plat, bij de helpdesk ben ik niet voor abuser uit gemaakt, verder wisten die eikels ook niet wat het probleem was. Zouden ze me er dus af en toe gewoon af gooien?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:52
Op woensdag 05 juni 2002 15:55 schreef aardappelhoofd het volgende:
Heeft iemand een link voor een proggie om mijn download gedrag te registreren :D
www.hageltech.com/dumeter

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm is er nu al iemand geweest die er een advocaat erbij gehaald heeft ?

ik wil namelijk wel eens weten wat een rechter "fair use" vindt.
10 Gb per maand is erg krap, vooral als je veel online speelt, af en toe een filmpje downt, livestreams (zoals chello ze zelf aanbiedt).

Kijk 70 Gb hoeft echt niet, dan neem je maar een ADSL MAXX account.

grootste probleem nu is gewoon dat een klant niet weet waar ie aan toe is.

Verwijderd

ik ben nou nog geen 2 uur online ik heb nu gebruikt 50 mb. Geen warez gedownload alleen maar gesurft hier op got.

Ik gebruik dus 25Mega byte per uur.

ik internet gemiddeld per week 50 uur is per maand 200 uur.

Dus gebruik ik precies 5 gb per maand.

Zouden ze het zo ook uit gerekend hebben?

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
Ok,

Ook ik kreeg de brief (zat op 55GB).
Hoe is het afgelopen met de andere mensen. Ik lees alleen mensen die de brief hebben ontvangen maar nooit iets van hoe het hen is afgelopen.

Ik wil graag ADSL maar heb nog ggeen vaste telefoonlijn hier (kamers).

De Brief_______________________--

Hierbij verzoek ik u mijn chello account te reactiveren en mij weer aan te sluiten op de chello dienst. Voor de heraansluiting ben ik een eenmalige bedrag van 50 euro verschuldigd. Hierbij ga ik akkoord dat dit bedrage bij de volgende nota in rekekning zal worden gebracht.

Ik ga er mee akkoord dat een bedrag van 10 Euro per GigaByt (GB) in rekening wordt gebracht voor de eerste 5 gigabyte dataverkeer (upload en download) dat 5 GB per kalendermaand te boven gaat, 25 euro per GB bij een gebruik tussen de 10 en 20 GB en 50 euro per GB bij een gebruik boven de 20 GB. Dit bedrag zal bovenop de standaard chello abonnementskosten in rekening worden gebracht.

Ik ga er eveneen mee akkoord dat de bepalingen in de Algemene Voorwaarden en de AUP onverkort van toepassing blijven, en dat excessief dataverkeer er toe kan leiden dat ik mijn datagebruik moet aanpassen of het abonnement zal worden beeindigd indien mijn datagebruik leidt tot hinder voor andere chellogebruikers.

Ik bevestig dat het oordeel van UPC over het totale dataverkeer (upload en download) bindend is behoudens tegenbewijs is, in overeenstemming met artikel 3.5 van de Algemene Voorwaarden. Indien ik daarom verzoek, zal UPC mij een geaggregeerd overzicht toezenden van mijn totale dataverkeer per maand.
_________________Einde brief....

IS er iemand al boven de 5 gb gekomen en dan een belachelijk hoge rekening moest betalen ?

• kamerplant
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 09:50 schreef Choller het volgende:
Ok,

Ook ik kreeg de brief (zat op 55GB).
Hoe is het afgelopen met de andere mensen. Ik lees alleen mensen die de brief hebben ontvangen maar nooit iets van hoe het hen is afgelopen.

Ik wil graag ADSL maar heb nog ggeen vaste telefoonlijn hier (kamers).

De Brief_______________________--

Hierbij verzoek ik u mijn chello account te reactiveren en mij weer aan te sluiten op de chello dienst. Voor de heraansluiting ben ik een eenmalige bedrag van 50 euro verschuldigd. Hierbij ga ik akkoord dat dit bedrage bij de volgende nota in rekekning zal worden gebracht.

Ik ga er mee akkoord dat een bedrag van 10 Euro per GigaByt (GB) in rekening wordt gebracht voor de eerste 5 gigabyte dataverkeer (upload en download) dat 5 GB per kalendermaand te boven gaat, 25 euro per GB bij een gebruik tussen de 10 en 20 GB en 50 euro per GB bij een gebruik boven de 20 GB. Dit bedrag zal bovenop de standaard chello abonnementskosten in rekening worden gebracht.

Ik ga er eveneen mee akkoord dat de bepalingen in de Algemene Voorwaarden en de AUP onverkort van toepassing blijven, en dat excessief dataverkeer er toe kan leiden dat ik mijn datagebruik moet aanpassen of het abonnement zal worden beeindigd indien mijn datagebruik leidt tot hinder voor andere chellogebruikers.

Ik bevestig dat het oordeel van UPC over het totale dataverkeer (upload en download) bindend is behoudens tegenbewijs is, in overeenstemming met artikel 3.5 van de Algemene Voorwaarden. Indien ik daarom verzoek, zal UPC mij een geaggregeerd overzicht toezenden van mijn totale dataverkeer per maand.
_________________Einde brief....

IS er iemand al boven de 5 gb gekomen en dan een belachelijk hoge rekening moest betalen ?
Woei, dat is zeker niet niks nee. :o
Als je te hoog komt zal het wel gebeuren dat je wordt afgesloten, want zo'n bedrag betaald een normaal mens toch echt niet? :P

🌞🍃

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 22:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

* IceStorm checkt datum .... : 3 juli

* IceStorm checkt dataverkeer .... : 6,9 Gb

* IceStorm denkt .... : K*T!

* IceStorm realiseert zich dat ie @home heeft :Y)

Wat een belachelijke bedragen overigens zeg. Een Gb dataverkeer kost 1 - 2 euro, ok dat je je klanten overcharged is te begrijpen maar zo erg.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

daar zijn ze bij chello erg goed in |:(

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• ko9
  • Laatst online: 10-08 15:20

ko9

Zodra ze me hier afsluiten kunnen ze echt dag zeggen tegen mijn abbo hor!
Kheb geluk dat hier ook MxStream wordt aangeboden, maarja dat kost wel weer heel wat aansluitkosten enzo :(
Maar elke keer 50 euro dokken om weer aangesloten te worden ga ik dus ECHT NIET doen.
Kvind het gewoon een t*ringstreek van Chello :( :( :'(

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 12:38

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Ik heb nog niks gehoord :)
En dat terwijl ik best veel download (zal es een traffic meter op me linux bak zetten)

Maarja als ze me afsluiten enzo dan stap ik ook onmiddelijk over op mxstream.

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 15:50

CyeZ

Vroem vroem!!!

Ach, 5 gig download kan ik best mee leven, daar blijf ik meestal wel onder per maand. Zolang ze niet gaan zeuren over m'n 15 gig upload per maand vind ik alles best. :)
En als ze wel gaan zeuren dan wordt het gewoon een andere provider, hebben ze helemaal geen inkomsten meer van me.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• Kettrick
  • Laatst online: 11:08

Kettrick

Rantmeister!

Afbeeldingslocatie: http://gd.beyond-reality.nl/traffic/localhost_1.total.2002.png

De maand al weer krap 10 Gb gedownload :)

* Kettrick heeft medelijden met chello gebruikers :{

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ermm .. misschien een gekke vraag, maar ik heb dus ook Chello en ik ga er ruim overeen... Maar ik heb nog nooit wat gehoord van ze.

Gaat dat nog komen?
Of geldt dit niet voor oud a2000 leden? :7

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 15:13 schreef LuCarD het volgende:
Ermm .. misschien een gekke vraag, maar ik heb dus ook Chello en ik ga er ruim overeen... Maar ik heb nog nooit wat gehoord van ze.

Gaat dat nog komen?
Of geldt dit niet voor oud a2000 leden? :7
Ik zit met precies dezelfde situatie.. vreemd. Ik denk dat ze pas users gaan aanpakken zodra er klachten komen over snelheid van gebruikers achter een bepaald knooppunt. Misschien kijken ze dan binnen dat knooppunt naar grootverbruikers. Ik download rond de 100 GB per maand zonder problemen. Maargoed ik denk dat a2000 wel wist hoe ze fatsoenlijk een paar draadjes moesten leggen en beheren..
Verder heb je in grote steden denk ik een relatief klein aantal gebruikers t.o.v. het aantal mensen dat er woont (denk aan allochtonen etc)

Ik denk dat upc best iets beters met zijn tijd kan doen op het moment. De baten komen hier wederom niet boven de 'kosten' uit ben ik bang.

• RedHat
  • Laatst online: 10-08 20:45
Op woensdag 24 april 2002 01:52 schreef Azrael een grote lijst met geile specificaties:
URL ?

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 11:34 schreef ko9 het volgende:
Zodra ze me hier afsluiten kunnen ze echt dag zeggen tegen mijn abbo hor!
Kheb geluk dat hier ook MxStream wordt aangeboden, maarja dat kost wel weer heel wat aansluitkosten enzo :(
Maar elke keer 50 euro dokken om weer aangesloten te worden ga ik dus ECHT NIET doen.
Kvind het gewoon een t*ringstreek van Chello :( :( :'(
gelukkig betaal jij het abbo en zal jij ook steeds die 50 pleuro moeten betalen ;)

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 14:44 schreef RoeLz het volgende:
[afbeelding]

De maand al weer krap 10 Gb gedownload :)

/me heeft medelijden met chello gebruikers :{
Hoe krijg je het voorelkaar :P

• cazzie
  • Laatst online: 05:54
ik heb het gedaan ! chello heeft vandaag de opzeg brief ontvangen,
ik kap met hun product.
breedband tot 5gb hahahaha,
neen ik stap wel over op cistron maxx die gaat tot 100 gieg :)

control alt oeps deleted

Verwijderd

cazzie schreef op 22 oktober 2002 @ 15:41:
ik heb het gedaan ! chello heeft vandaag de opzeg brief ontvangen,
ik kap met hun product.
breedband tot 5gb hahahaha,
neen ik stap wel over op cistron maxx die gaat tot 100 gieg :)
bedankt voor het omhoogschoppen van een zeer oud topic :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 15:57:
[...]

bedankt voor het omhoogschoppen van een zeer oud topic :Z
Mr Chello Lover himself (Toppertje dus). Vraag me af wat Chello voor jou doet, dat jij reklame maakt of negatieve feiten over hun probeert goed te poetsen ;). Zou er niks van aantrekken mensen. De waarheid doet pijn (bij toppertje vooral). Chello is helemaal verkeerd bezig. 5 GB limiet voor een breedband verbinding -> not normal.

ADSL is veel voordeliger op dit moment. Het wachten is op het falliet gaan van UPC. Misschien dat er dan meer mogelijkheden komen voor andere providers om hun service op kabel aan te bieden.

Chello sucks, stop dreaming toppertje :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 20:27:
[...]

Mr Chello Lover himself (Toppertje dus). Vraag me af wat Chello voor jou doet, dat jij reklame maakt of negatieve feiten over hun probeert goed te poetsen ;). Zou er niks van aantrekken mensen. De waarheid doet pijn (bij toppertje vooral). Chello is helemaal verkeerd bezig. 5 GB limiet voor een breedband verbinding -> not normal.

ADSL is veel voordeliger op dit moment. Het wachten is op het falliet gaan van UPC. Misschien dat er dan meer mogelijkheden komen voor andere providers om hun service op kabel aan te bieden.

Chello sucks, stop dreaming toppertje :P
zeg ben jij wel helemaal goed bij je hoofd :? ik heb her hier over een topic van maanden geleden. Wat heeft chello daar nou weer mee te maken???

jeez, newbie

• marteltor
  • Laatst online: 10:20
Mary Wana schreef op 23 april 2002 @ 13:01:
* marteltor Wana heeft ook chello en traffic van 8gb per 2 dagen is niks!

ik heb veel vaste ftp`s die dagelijks worden gevuld met vrijwel alles wat er gereleased word , gewoon ff aanklikken en hij leecht lekker @ max speed van chello ( 160k/sec)

en ik vind 5gb per maand fokking weinig :X , dat haal ik al door alleen te surfen :)
lama, dit oude topic

• Xandrios
  • Laatst online: 10-08 22:52
Oudje. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.