Hoi ik heb een script geschreven waarmee ik een tabblad vul met data uit een access database. Het datatype in de tabel is text, dit datatype moet in excel nummeriek worden, weet iemand hoe ik deze veldeigenschap via asp verander?
Even stap voor stap.Op dinsdag 23 april 2002 12:06 schreef rollator het volgende:
Hoi ik heb een script geschreven waarmee ik een tabblad vul met data uit een access database. Het datatype in de tabel is text, dit datatype moet in excel nummeriek worden, weet iemand hoe ik deze veldeigenschap via asp verander?
Je hebt een asp script (dus draait op een webserver), je opent daar een Access database, om vervolgens de gegevens uit Access in een Excel sheet te proppen? Waarom heb ik nou het idee dat je niet echt asp bedoelt, maar eerder een VBA macro?
Anyways, binnen Excel kun je altijd (mits de inhoud het toelaat) een cell van type wijzigen. In een macro is dit piece of cake.
En je kan Excel alvast een stukje helpen door bv een clng() om de waarde uit Access te gooien (geeft error als waarde niet numeriek is), aangezien Excel nooit te beroerd is een handje te helpen met de formattering, een nummertje zal ie al snel als numerieke waarde tonen (wat helaas nog weleeens irritant is trouwens als je artikelcodes (alfanumeriek) hebt die met een 0 beginnen, dan bakt Excel er zelf een numeriek veld van en haalt ie de voorloop 0 weg, maar da's misschien wat gefrustreerd offtopic geblaat
Exact expert nodig?