Toon posts:

HP 4100 op netwerk, wil niet printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een HP 4100 op het netwerk, maar die doet erg vreemd. Soms wil die wel printen en dan ineens niet meer, kan dit aan de windows policies liggen van de gebruikers? Net zoals je soms programma's installeerd op een gebruiker account, en het vervolgens niet kunt gebruiken als je op een andere account inlogt.

Is wel haast bij, is voor een school, zegt genoeg dus..

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:34

Arno

PF5A

Is dat zo'n spoed dat je het niet eens in [forum=11] of [forum=19] kan posten :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 12:09 schreef Traag het volgende:
Is dat zo'n spoed dat je het niet eens in [forum=6] of [forum=19] kan posten :?
Hij is WOS vergeten, mischien kan een mod dit topic copieren naar dat forum?

• Arno
  • Laatst online: 09:34

Arno

PF5A

Op dinsdag 23 april 2002 12:10 schreef sproggle het volgende:
Hij is WOS vergeten, mischien kan een mod dit topic copieren naar dat forum?
O-)

Net op tijd ge-edit :D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Over wat voor poort print je? JetDirect zuigt. Welk OS is de server? Of stuurt elke PC de printer apart aan? In dat geval raad ik aan om een standaard TCP/IP poort te maken in plaats van JetDirect. Hoe die poort onder NT4 heet ben ik effe vergeten, maar dat kan ik wel effe uitzoeken als dat nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
we werken hier met novell 3 en de leerlingen willen printen vanuit het computer lokaal, maar dat lukt dus soms wel en soms niet

Verwijderd

Dus er wordt geprint via de Novell server? Wat voor OS hebben de werkstations? Misschien kan je in Novell ook wel een standaard TCP/IP printerpoort aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
werkstations zijn gewoon 95/98

Verwijderd

Over wat voor poort wordt er geprint dan? Het draait toch allemaal wel op TCP/IP?

JetDirect is gewoon bagger.

Misschien een idee om de werkstations direct naar de printer te laten printen. ik denk dat er rare dingen gebeuren met die Novell server.

Ik denk niet dat het met rechten te maken heeft, omdat je de ene keer wel kan printen en dan weer niet. Of is het soms zo dat je op sommige werkstations wel altijd kan printen en op sommige nooit?

Verwijderd

Topicstarter
het is idd vreemd, want de ene keer doet ie het wel en dan weer niet. zal wel 's ff kijken wat het is.
toch bedankt voor de moeite

Verwijderd

Novell 3 doet zover ik weet helemaal niets met TCP/IP
IPX dus, zaak is het om binnen jetadmin de printer te koppellen aan de Novell que, waarbovenop je een printer aanmaakt. Echter het heeft gewerkt dus dat is het niet, overigens werkt jetdirect over het algemeen heel erg goed, ook onder Novell.
:Is het erg druk op het netwerk, kan je met pserver/pcondsole(geloof ik) de printer zien? zitten je leerlingen niet aan de stekkers te trekken.

• _JGC_
  • Laatst online: 14:33
JetDirect bagger? Leg uit...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
mischien is de printqueue wel corrupt geraakt, (had dit laatst ook nog bij een klant)

ff volume unmounten en met Vrepair.nlm ff checken op fouten

overigens: dit kan enkele UREN duren al na gelang de omvang van het volume....

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

'Spoed!' van de topictitel gestript.

Verwijderd

novel 3 werkt idd niet met tcp/ip naar mijn weten.

Hangt er hp printserver achter op ipx/spx?
hoe wordt erafgedruk naar de printer RAW EMF ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 23 april 2002 17:22 schreef arjo_kamp het volgende:
novel 3 werkt idd niet met tcp/ip naar mijn weten.

Hangt er hp printserver achter op ipx/spx?
hoe wordt erafgedruk naar de printer RAW EMF ?
NetWare 3.x kan wel degelijk met tcp/ip omgaan, alleen het file/print sharing gebeuren (de feitelijke functionaliteit) kan niet over tcp/ip,...

je ze er dus wel een ftp server op kunnen draaien, of een nfs server.

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 15:29 schreef _JGC_ het volgende:
JetDirect bagger? Leg uit...
Ik heb ooit wel eens JetDirect vergeleken met LPR. JetDirect bleek in kleine omgevingen goed te werken, maar in de wat grotere kantoornetwerken ging JetDirect al gauw op z'n bek als er packetloss voorkwam of andere enigszins belemmerende factoren. LPR heeft een hogere fout tollerantie en kan IMHO beter worden gebruikt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op woensdag 24 april 2002 14:15 schreef rscp1 het volgende:

[..]

Ik heb ooit wel eens JetDirect vergeleken met LPR. JetDirect bleek in kleine omgevingen goed te werken, maar in de wat grotere kantoornetwerken ging JetDirect al gauw op z'n bek als er packetloss voorkwam of andere enigszins belemmerende factoren. LPR heeft een hogere fout tollerantie en kan IMHO beter worden gebruikt.
je hebt eigenlijk 2 vormen van JetDirect iirc. De JetDirect Windows poort in combinatie met Jetadmin werkte niet zo lekker.

Daarintegen gebruik ik liever "AppSocket" (port 9100, raw) dan LPR om te printen omdat LPR bepaalde vage klachten krijgt als je veel kleine documenten kort achter elkaar afdrukt (zoek eens op UseNonRfcSourcePorts voor meer info)
Pagina: 1