Compaq Evo boot-password probleem

Pagina: 1
Acties:

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
hier om m'n werk heeft een 'slimme' werknemer z'n boot password gewijzigd, nou is dat niet zo heel bijzonder, maar in dit geval wel, hij vergat het direct |:( |:(

ik heb gezocht op diverse sites, o.a. compaq, maar daar staat niets over het bios resetten van een compaq Evo N115 bios,

mijn vraag: hoe doe je dit.....

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 23:30
Er zit meestal op compaq moederborden een knopje met clear CMOS.

Of haal anders het batterijtje eruit

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Les voor de toekomst, zet een wachtwoord op de setup zodat gebruikers het bios niet in kunnen komen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• richard_kraal
Op dinsdag 23 april 2002 11:40 schreef Zer0 het volgende:
Les voor de toekomst, zet een wachtwoord op de setup zodat gebruikers het bios niet in kunnen komen.
btw dat heeft een Evo n115 niet, bij deze zijn het bios en opstart wachtwoord gelijk

en let op het is een laptop, waar zit die cmos-clear / batterij dan?????

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Moet je het toetsenbord oplichten, dan kan je bij een aantal jumpers, waaronder Clear CMOS. Ik heb zelf die Evo die jij noemt nog niet gezien, maar wel een hele rij andere modellen, en bij allemaal kan je er op die manier bij.

Het tobo kan je meestal oplichten door schuifjes aan de boven- en onderkant van het tobo en door een schroefje los te draaien aan de onderkant van de laptop of een schuifje. Er staat bij Compaqs altijd een afbeelding van een toetsenbord naast het schuifje/klepje/schroefje/enz..

Bloed, zweet & koffie

• richard_kraal
Op dinsdag 23 april 2002 11:49 schreef Vilenin het volgende:
Moet je het toetsenbord oplichten, dan kan je bij een aantal jumpers, waaronder Clear CMOS. Ik heb zelf die Evo die jij noemt nog niet gezien, maar wel een hele rij andere modellen, en bij allemaal kan je er op die manier bij.

Het tobo kan je meestal oplichten door schuifjes aan de boven- en onderkant van het tobo en door een schroefje los te draaien aan de onderkant van de laptop of een schuifje. Er staat bij Compaqs altijd een afbeelding van een toetsenbord naast het schuifje/klepje/schroefje/enz..
dat is juist het probleem, er zitten 20 schroefjes, en nergens zit een keyboard plaatje, het is niet een e500 look-a-like

Verwijderd

weet iemand hier inmiddels op oplossing voor? wij zitten hier met een vergelijkbaar probleem

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
ik heb hetzelfde gehad met mijn Compaq Evo N800C, ik heb hem toen terug moeten brengen naar compaq en daar hebben ze vriendelijk het paswoord er af gehaald voor 75 Euro. Vond dat wel een goede service , dus niet. Ik kon dat ding dus niet open schroeven vanwege Garantie. Duur grapje dus..

Verwijderd

In dit document staat hoe je het kan doen:
http://h200002.www2.hp.co...PM_263816-001_rev1_us.pdf

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
QSYS schreef op 06 October 2003 @ 10:37:
Ik kon dat ding dus niet open schroeven vanwege Garantie. Duur grapje dus..
Waar slaat dat nou weer op, ik schroef bijna iedere week compaq laptops open om er een geheugen dimmtje bij te zetten, daardoor vervalt m'n garantie echt niet hoor.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• richard_kraal
hehe /me oude topic :)

ik heb toen idd de hele laptop opgeschroefd en batterij losgemaakt, paar min later was het opgelost :p
Pagina: 1