Toon posts:

[java, linux] waarom werkt df wel en top niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar ben ik weer vroeg ik eerst hoe ik de gegevens "df" kon opvangen. nu weet ik dat en werkt perfect. Nu wil ik het zelfde doen met "top". Als ik nu top run onder linux blijft hij zichzelf reloaden. dus ik laat hem na 1 keer stoppen dit doe ik doormiddel van "top -n 1" hij runt hem dus laat de gegevens zien 1 sec en stopt het programma. Nu denk ik ik vang de gegevens net als met "df" op maar dat werkt dus niet. Hoe kan dit? weet iemand dat?

Duncan

ps ik weet dat de code werkt want bij "df" werkt hij en de "-n 1" moet ook geen problemen geven want bij "df" doe ik ook "df -h" en dat werkt.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

is dit niet meer een linux vraag?

Verwijderd

Topicstarter
ehm nee denk dat het niet uitmaakt want het is gewoon runnen van een programma. dus is geen linux vraag volgens mij

Verwijderd

df output gewoon naar stdout. top otuput dmv ncurses, wat een soort console drawing kit is. Speel met opties om top niet te laten refreshen of gebruik directere methodes (/proc oid).

Verwijderd

Topicstarter
Speel met opties om top niet te laten refreshen of gebruik directere methodes (/proc oid).
Door de "-n 1" laat ik hem niet refrechen volgens mij. Want hij knalt hem er dan na 1 keer er meteen uit maar ik zal ook nog is kijken of er nog andere opties zijn

• Rhythmic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10-2025
Probeer eens "top n 1 b". De "b" staat voor "batch mode" en zorgt ervoor dat top normale tekst uitspuugt ipv. tekst met escape codes ertussendoor.
Pagina: 1