Toon posts:

[delphi6] Achtergronkleur van een BITbutton

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag, ik wil die kleur dus aanpassen maar kan niets in de Object Inspector vinden. nu heb ik wel gezocht op internet maar het lijkt dat de enige oplossing is om zelf een nieuwe button te programmeren... dit lijkt me niet de bedoeling om zoiets simpels.

ik wil dus de kleur van de button zelf kunnen opgeven, niet transparant.

Verwijderd

Topicstarter
heeft er nu niemand ooit een applicatie geschreven die er grafisch degelijk uitzag :?

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 22:31

Belgar

Archmaster ranzige code..

wel HEEEEEL erg snel omhoog geduwd. Anyway, ONPAINT werkt redelijk, of gewoon een bitmap ter grootte van de button

...Als het maar werkt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 11:38 schreef Belgar het volgende:
wel HEEEEEL erg snel omhoog geduwd. Anyway, ONPAINT werkt redelijk, of gewoon een bitmap ter grootte van de button
ik krijg die ONpaint niet gevonden bij mijn BitBnt properties. ik gebruik een standaard button van delphi namelijk de TbitBtn.

die bitmap zal ik eens proberen...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ikzelf heb een eigen button gemaakt. Ding heeft 4 states, en voor elke state is een kleur een bitmap en text in te stellen.

Ding plempt de bitmap erop, als die nuet vullend is, vult ie de rest op met de opgegeven kleur, en als er een text is ingesteld komt er ook nog die tekst hier bovenop te staan.

Zin trouwens genoeg componenten te vinden die dit soort dingen doen.

Volgens mij kan je de kleur van een TButton wel instellen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney