Toon posts:

MIDI Keyboard & SB Live probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, hopelijk kan iemand me helpen...
Ik heb een MIDI Keyboard aangesloten op mn soundblaster live. Als het keyboard aan staat werkt alles prima en kan ik gewoon de MIDI In gebruiken om op te nemen etc.
Als het keyboard echter uitstaat krijgt mn soundblaster allemaal signalen binnen door de MIDI in. Als ik muziek software opstart terwijl het keyboard uitstaat hoor ik dus allemaal midi geluiden door elkaar. Soms wordt het zelfs te veel en loopt de boel vast.
Ik heb ook een joystick aangesloten op het keyboard maar daar ligt het niet aan want als die er niet in zit gebeurt hetzelfde. Verder gebruik ik Windows XP en maakt het niet uit welk muziekprogramma ik gebruik, dus daar ligt het ook niet aan.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

hmm, beetje vaag, heb ik zelf nog nooit last van gehad, t lijkt me niet echt een hardware probleem, eerder software, probeer es de nieuwste midi uart drivers.

zoals je het verteld lijkt het net of er een enorme bult sysex data op je poort binnen dendert, dit is meestal niet zo heftig. zelf krijg ik tijdens het starten van cakewalk 7 (win XP) ook altijd wat data op mn midi poort naar mn synthesiser (alesis qs 6.1) om alle midi poorten en kanalen te reseten maar in jou geval is het een beetje erg.

in cakewalk heb je ook nog een panic button :) die is zeker handie om alle midi kanalen op je pc te resetten, misschien dat dat wil helpen :)

blabla

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik heb alle nieuwste drivers dus daar ligt het niet aan.

Bovendien had ik eerst een SB Live en een oude SB AWE32 in mn computer zitten. Toen gebruikte ik de MIDI ingang van de AWE32 nog en had ik geen problemen.
Nu is die AWE32 eruit. Alles is verder hetzelfde behalve dat ik nu de MIDI ingang van de SB Live gebruik.
Ik zou haast denken dat het toch aan de SB Live ligt :(

Verwijderd

Heb je de live player of platinum? De platinum heeft nl. een échte MIDI interface, die zou gewoon echt geen data mogen ontvangen als je keyboard niet aan staat.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Heb ik ff geluk dat ik een echte platinum heb... maar hoe werken die andere Live boardjes dan?
Bedoel je met een echte interface hij heeft wavetable en hardware i/o? En de budget versie moeten het doen met software io?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Nee ik bedoel dat die platinum een echte 5 poli MIDI aansluiting heeft, de player versie moet het via de gameport doen. En er zijn gewoon veel systemen waarop die game port problemen geeft met audio. Meestal uit zich dat in het niet ingeven van data, maar dit zou ook een mogelijk gevolg kunnen zijn.

Dergelijke problemen zijn vaak vrij lastig op te lossen, ik heb een tijdje bij een muziekwinkel gewerkt en daar kregen we regelmatig klanten met een dergelijke probleem. De enige echt goede oplossing was game port aan de kant een een USB of serieële interface met MIDI connectors aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb inderdaad de goedkoopste versie van de SB Live die er is.
Maar opzich werkt alles wel hoor, ik moet er alleen voor zorgen dat het keyboard aan staat als ik een midi programma opstart, anders gaat de boel dus freaken.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

ik heb zelf zo'n midi kastje bij mijn sb16 gekocht en die heeft ook altijd perfect gewerkt. trouwens de platinum met live drive IR heeft mini-din, voor midi eigenlijk niet zo ideaal.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1