Toon posts:

[java html] Vraagje iets van html naar java

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb in mijn JSP pagina (kan je ook als html pagina zien) een textarea gemaakt. Nu wil ik dat als hier gegevens ingetikt zijn deze worden opgeslagen en worden geexporteerd naar een String in een java class.
Kan dit uberhaubt? misschien vraag ik wel te veel, maar eigenlijk moet dit wel kunnen. :?
Het is namelijk de bedoeling dat de gegevens in de textarea in een mailtje verstuurd wordt met nog wat gegevens die ik in een java class genereer.

alvast bedankt Duncan

ps als iemand weet hoe ik gewoon gegevens uit een textarea moet mailen is dat ook handig html is namelijk niet mijn sterkste kant

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Je kunt gewoon posten naar een JSP file.

Hierin kun je de postvars ophalen met request.getParameter('naam') bijvoorbeeld.

Volgens mij heeft dit allemaal helemaal niks met HTML/Javascript te maken trouwens :P De oplossing is compleet JSP.

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor ja ik weet dat het niks met javascript te maken heeft ik zat zelf ook al te twijfelen in welk e categorie ik hem moest zetten.

Maar even op het onderwerp weer ingaan.
Ik wil eigenlijk alleen die textarea aanroepen vanuit een java class. Ik wil niet de rest van de Jsp pagina hebben. volgens mij doe ik dat niet doormiddel van param. toch?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 23 april 2002 10:51 schreef duncanTI het volgende:

Ik wil eigenlijk alleen die textarea aanroepen vanuit een java class.
?? de textarea is clientside, je JSP/Java class is serverside. De ENIGE manier om info vanuit de textarea in je Java-programmatuur te krijgen is door een POST (aangezien GET niet aan te raden is met meerlijnige textarea-content).

Dus gewoon

<form method="POST" action="dostuff.jsp">
<textarea name="mytext"></textarea>
</form>

en dan in je dostuff.jsp iets als:
code:
1
2
3
if(request.getMethod().equalsIgnoreCase("POST")){
   out.println(request.getParameter('mytext'));
}

Hoe je moet melen vanuit Java ga ik niet uitleggen. Want dit is A. nogal ingewikkeld en B. hoort niet in /13, maar in programming/webscripting.

Verwijderd

Topicstarter
---------------------------------------------------
Hoe je moet melen vanuit Java ga ik niet uitleggen. Want dit is A. nogal ingewikkeld en B. hoort niet in /13, maar in programming/webscripting
------------------------------------------------------

Dat hoeft ook niet want ik weet hoe dat moet

En bedankt ik zal is gaan proberen hoop dat het lukt.

Oja nog een vraag hoe doe je dat inspringen zodat je laat zien dat je op dat stukje reaggeerd van een persoon. iets met quotes toch? (ik doe het nu maar met minnen maar dat hoort nie techt ;()

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
FAQ: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#09 [/quote] "]http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#09[/quote][/url]

ok bedankt ja ik deed dus <quote> ach als het maar een beetje klopt
Pagina: 1