Toon posts:

Mobo voor Athlon TB/XP, welke chipset/merk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege een ruzie met mijn huidige (Abit KT7A-RAID) moederbord betreffende de leuke combinatie VIA-SB Live-RAID zit ik eraan te denken om, in plaats van alles met patches en fixes bij elkaar te houden, een ander moederbord aan te schaffen.

Nu is mijn vertrouwen in VIA zo'n beetje tot onder het nulpunt gedaald, maar ik heb geen ervaring met de nieuwe KT266(A) chipsets.

Kan iemand me een goed mobo aanraden voor Thunderbird/XP processoren? Die borden die op de nVidia 415D geent zijn lijken me wat, heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

wat is er mis met de combi VIA - SBLive - RAID ?
Bij mij werkt alles prima, zie sig

PS op mijn A7V266-e zit een via kt266A (duh...)

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 10:39 schreef zeronegative het volgende:
Kan iemand me een goed mobo aanraden voor Thunderbird/XP processoren? Die borden die op de nVidia 415D geent zijn lijken me wat, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelf de Abit KR7A met een XP 1700+ en een Live! (de echte) en absoluut geen problemen. Zowel onder Linux als onder XP draait het prima zonder patches. Met er wel bij zeggen dat ik geen RAID heb, dus ik weet niet of dat de oorzaak zou kunnen zij van jouw problemen.

Verwijderd

FF een linkje denk dat je daar genoeg info kan vinden :)

http://www.tomshardware.com/mainboard/02q2/020422/index.html

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 09:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

wat dacht je van een bordje met SiS chip?

Is bijna even snel als een VIA KT266A bird en je hebt er geen patches of zo voor nodig...

Alleen de AGP driver installeren en het werkt.

(zonder AGP driver werkt het trouwens ook,maar niet zo snel)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 23 april 2002 13:22 schreef ovhees het volgende:
wat dacht je van een bordje met SiS chip?

Is bijna even snel als een VIA KT266A bird en je hebt er geen patches of zo voor nodig...

Alleen de AGP driver installeren en het werkt.

(zonder AGP driver werkt het trouwens ook,maar niet zo snel)
Tja zelfde zeker als die Ali Magik 1 chipsets. Die zou ook net zo goed zijn. Maar zodra je wilt videobewerken hangt ie t hele systeem op. En de agp van de Ali was nou ook niet echt super snel.

* FastBunny heeft hem nu als server bordje en daar is ie lekker voor. Zie geheugenbenchmarks op mijn site. Niet slecht voor een PC133. :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 11:29 schreef daan123 het volgende:
wat is er mis met de combi VIA - SBLive - RAID ?
Bij mij werkt alles prima, zie sig

PS op mijn A7V266-e zit een via kt266A (duh...)
Zodra ik de Creative-drivers onder WinXP installeer doen een aantal van m'n kaarten het niet meer (de standaard Windows drivers werken godzijdank wel prima).

M'n RAID is retetraag. 2x80gb harde schijven halen (Nero test) zo rond de 17mb/sec (terwijl m'n primaire schijf 22mb/sec haalt)... terwijl vroeger het wel op min of meer dubbele snelheid heeft gedraaid. (JA het is RAID0, JA ik heb de nieuwste Highpoint drivers/BIOS voor de wijsneuzen onder ons).

Verwijderd

Dit RAID probleem is een probleem met Windows XP. Zoek eens op GOT... vind je wel wat over.
Pagina: 1