pentium 166 zonder cooler??

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Is het verstandig om de cooler van een pentium 166mmx af te halen en dan onder te klokken??

Ik gebruik hem namelijk alleen als router en vindt hem niet echt stil.

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
goed onderbouwd antwoord : NEE

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Trial and error! :P

Maar, verstandig is anders. Weet je zeker dat het de fan van de cooler is die de herrie maakt?

Zelf heb ik ook een P166, maar de koeler daarop is BIJZONDER stil. De fan die het meeste herrie maakt is de fan van de voeding, en de harde schijf die erbij hangt.

Zodra de harde schijf stil valt, merk ik persoonlijk niet eens dat die P166 aan staat, tenzij ik HEEL goed luister. Maar moeite om hem te horen moet ik dus wel nemen.

En nee, ik ben niet doof. :P

... en oranje! :P

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

... bla ...
Foutje, bedankt. :P

... en oranje! :P

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb hier een P75 @ 133 draaien, en dat werkt goed, ik heb er allen een vrij grote heatshink op zitten.

en 1 casefan @ 7 volt

volgens mij is het geen probleem

suc6

edit:
downklokken ?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22

BCC

Als het koelblokje laat zitten, dan kon je waarschijnlijk een heel eind.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Dat hangt van aantal omstandigheden af. (Airflow in kast, type processor (voltage enzo, die p1's zijn er in alle soorten en maten), kwaliteit processor, etc.) Mits je een flinke heatsink en goede airflow hebt, kun je 't best proberen. Trial and error is de beste methode... (Mijn P166 draait prima met een grote heatsink en een 80mm fan op ongeveer en decimeter afstand.)

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 10:21 schreef BCC het volgende:
Als het koelblokje laat zitten, dan kon je waarschijnlijk een heel eind.
yep, dat gaat prima werken. Onderklokken naar 120mhz en hij blijft koel genoeg! :P

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik heb een 133@166 al een paar jaar draaien als router zonder koelfan, alleen een redelijk koellichaam.
(Alleen spijtig van de SCSI hdd's, die maken natuurlijk teveel lawaai...)

• Solid-Snake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:25
Ik heb zelf ook de Fan eraf gehaalt.
Maarre ik heb nu nog steeds geen problemen gehad.

(de Heatsink word wel een stuk warmer maar dat heeft geen effect op m'n pc'tje)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb eens mijn P233 @ 150 laten draaien zonder fan. Maar binnen 5 minuten werd het koelblok echt belachelijk warm!

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Kan wel zonder een fan, maar wel opletten dat het koelblok groot (hoog) is. Of naar een elektronikazaak stappen en een koellichaam kopen wat flink hoog is en dan pas vijlen en zagen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
SocketA cooler erop en 166MMX @ 2.5x100 op 35 graadjes. Netjes toch? Moet ie ook met eenzelfde SocketA cooler zonder fan kunnen draaien zonder dat je em 50% overclockt (BTW: Met waterkoeling haalde ie 3x112 :9 )

Verwijderd

kheb hier een pentium 90, zonder koeling draaien (alleen koelblok) zonder casefan, draait nog steeds

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 23 april 2002 10:15 schreef duncanvdlinden het volgende:
Is het verstandig om de cooler van een pentium 166mmx af te halen en dan onder te klokken??

Ik gebruik hem namelijk alleen als router en vindt hem niet echt stil.
Met een redelijke heatsink prima te doen. Bij ons verkochten ze die dingen standaard met een forse heatsink en geen CPU fan (wel idd een casefan er +-10cm voor. Ik heb hier een P60@66 in dezelfde config draaien (ook al zoals hij geleverd werd (muv die OC dan)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Als je je niet stoort aan erg heete proc's dan kan het wel :)
Ik heb hier een 200mmx die passief gekoeld word door een gorb en een 166mmx die gekoeld word door een normaal passief koelblokje. Ze worden wel erg warm maar ze doen het er goed mee.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb ook een P100@150 zonder cooler gedraaid, maar dat ding werd wel gruwelijk heet. Toch heeft hij 24 uur gedraaid zonder kapot te gaan ofzo... Ik heb er later nog een heatsink opgezet, die ik toevallig vond, maar daaraan brandde je zelfs je handen... Maar hij deed 't dus wel gewoon zonder cooler.
Ik heb nu een P166@200 erop zitten, en daarmee ga je met diezelfde heatsink ook je handen branden, zonder heatsink heb ik nog niet langer dan 15 min. geprobeerd, maar een heatsinkje is wel aan te raden eigenlijk... Kan je meteen ook als verwarming gebruiken ;)

Specs

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb hier al maanden 2 Pentiums staan zonder fans, maar natuurlijk wel met heatsink ;)

Het zijn een P150 en een P166MMX...
draaien beide perfect :)

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

ik heb hier ook een pentium150mhz zonder fan
geen fan in de hele kast
draait ok
zonder hem onder te clocken ofzo:)

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Een compaq deskpro 2000 met pentium 200mmx zonder fan maar wel een groot koellichaam.

Ook geen aparte casefan in de kast, hoewel er wel een fanhouder aan de voorkant zit precies voor de CPU, maar daar zit geen fan in. (hmm, misschien eruit gesloopt door degene van wie ik 'm kreeg en hoort ie er wel te zitten (?))

Ach, de enigste fan is de voedingsfan, draait al maanden prima als linux server.

Verwijderd

Kan makkelijk.. heb zelf een P-200 MMX passief gekoeld gehad, door een Golden Orbb.. nooit vastlopers gehad door hitte..

Verwijderd

ik heb hier ene compaq p166 met alleen een koelblok is wel aardig groot maar draait perfect

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:12

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Kheb hier nog een oude p166 mmx staan zonder koeler.
Maakt egt geen geluid en hij wordt egt niet heet.
Dus hij zou der gewoon af kunnen en als het bij jou niet goed is zou ik der een heatsink opzetten of terug die koeler derop zetten.
Keuze is aan jou :)

theworldforizabel.la

Pagina: 1