Toon posts:

AMD Insider Hammer 200% sneller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ejo!,

ik was gisteren op de "Dealer Info Dag" in de jaarbeurs, Utrecht.

Hier werdt een seminair gehouden door "AMD, nVidia en MSI".

AMD heeft leuk nieuws vind ik. De hammer processor wordt volgens deze AMD Vertegenwoordiger Benelux 200% sneller dan de snelste processor nu... Qua performance niet qua megahertz... en het draait natuurlijk om performance.

Ze zijn bezig die CAS latency te verlagen en dat lukt dus door dat HyperTransport aardig volgens hun... Mede door deze krijg je een bandbreedte van 9.6 GHz krijg.

Ben benieuwd.. 200% performance winst volgens hem hehe. En volgens die gozer kakt die Hammer de intel preston (dacht ik) er vet uit... het belooft nog wat. YEAH :D

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Was de Hammer niet 64 bits? Dan moeten we eerst nog w88 op 64bits programma's enzo :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

inXs

known as inXs

Op dinsdag 23 april 2002 10:12 schreef The_A_Freak het volgende:

Ben benieuwd.. 200% performance winst volgens hem hehe. En volgens die gozer kakt die Hammer de intel preston (dacht ik) er vet uit... het belooft nog wat. YEAH :D
Die mensen van AMD zeggen wel meer, ga er maar van uit dat de mensen van INTEL hetzelfde over AMD vertellen. In mijn ogen zal INTEL echt niet achter blijven op AMD qua prestaties.

superB

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 11:32 schreef FastBunny het volgende:
Was de Hammer niet 64 bits? Dan moeten we eerst nog w88 op 64bits programma's enzo :)
Heise.de weet te melden dat Microsoft en AMD mogelijk komende donderdag zullen aankondigen dat Windows XP de x86-64 instructies gaat ondersteunen, die AMD gaat gebruiken in zijn Slegde- en ClawHammer processors. Een interne memo van NT-hoofdprogrammeur David Cutler praat over 7 februari als een historische dag, waarop Microsoft het eerste Hammer prototype van AMD mocht ontvangen. Twee uur later draaiden zowel 32 bit als 64 bit versies van Windows XP op het systeem, met - volgens de mail - uitstekende stabiliteit.

Ook laat men het woord 'wow64' vallen. De letters van deze afkorting staan waarschijnlijk voor "Windows on Windows". In ieder operating systeem van Microsoft sinds Windows 95 is een dergelijke virtual machine aanwezig om 16 bit Windows 3.x applicaties in te kunnen draaien. Waarom er nu een wow64 genoemd wordt is niet helemaal duidelijk. Een x86-64 versie van de hardware abstraction layer zou immers veel sneller zijn. Wellicht is wow64 alleen maar een uitbreiding voor mensen met een x86-64 systeem die een 32 bit versie van Windows gebruiken, maar toch x86-64 software willen draaien
Dat gaat wel goed komen :+

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Als je de prijs/presentaie verhouding gaat bekijken is AMD sneller. Maar als je alleen naar de preformence kijkt zijn bijde eigenlijk even snel (ligt er ook weer wat voor programma's met draait) Heb b.v een programma dat is sneller op een PIII-866 dan op een TB-1333. En dat zal ook in de toekomst zo blijven. Maar 200% sneller dat geloof ik best. Een XP2000 is ook 200% sneller dan een PIII-733 :P

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
200% want: 64bit/32bit * 100% = 200%

Als ze dat bedoelen is het natuurlijk IRL niet zoveel sneller, dan moet je eerst AL je software upgraden (en wachten tot het net zo efficient is als nu voor 32bit

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan me herinneren dat de Amd Hammer geen 200%, maar 20% sneller is dan de huidige Amd Athlon Xp op gelijke kloksnelheid.

Nog niet zo lang geleden op de tweakers.net frontpage geweest.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Op dinsdag 23 april 2002 10:12 schreef The_A_Freak het volgende:
Ze zijn bezig die CAS latency te verlagen en dat lukt dus door dat HyperTransport aardig volgens hun... Mede door deze krijg je een bandbreedte van 9.6 GHz krijg.
Klinkt niet echt logisch, De CAS latency van een HyperTransport bus, die een bandbreedte van 9.6Ghz heeft?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Volgens mij had ie (topic-starter) zijn notitie-block niet bij zich :P

;)

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Op dinsdag 23 april 2002 14:07 schreef Unagi het volgende:

[..]

Klinkt niet echt logisch, De CAS latency van een HyperTransport bus, die een bandbreedte van 9.6Ghz heeft?
Denk dat ie GB/s bedoeld :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op dinsdag 23 april 2002 12:16 schreef Jake het volgende:
200% want: 64bit/32bit * 100% = 200%

Als ze dat bedoelen is het natuurlijk IRL niet zoveel sneller, dan moet je eerst AL je software upgraden (en wachten tot het net zo efficient is als nu voor 32bit
Bij philips hebben ze allemaal Alpha 600MHz workstations weggedaan voor Intel PIV-1.7GHz machines, werknemers klagen dat het trager is :D

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 15:32 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Bij philips hebben ze allemaal Alpha 600MHz workstations weggedaan voor Intel PIV-1.7GHz machines, werknemers klagen dat het trager is :D
Lol
Pagina: 1