[Studiotalk]Behringer dsp100P - Digitech S-100

Pagina: 1
Acties:

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik wil een multi FX apparaatje aanschaffen en nu kwam ik deze beide voor een leuk prijsje tegen..

Na wat reviews gelezen te hebben over beide dingen ben ik er alleen nog niet echt uit.. de meningen zijn nogal uiteenlopend. De reverbs van de digitech schijnen nogal rauw te zijn?.. maar de rest wel ok.. en van de behringer zijn de reverbs wel ok maar de chorus en flanger klinken nogal onnatuurlijk..

dit is dus zon beetje wat ik tegenkwam in de reviews.. zijn hier mensen met ervaringen met 1 van beide of zelfs met allebei?

edit:
de titel moet natuurlijk dsp1000p zijn :p

Verwijderd

Ik heb geen ervaring met deze apparaten. Wellicht kun je beter voor een Lexicon MPX-100 gaan (is tweedehands relatief makkelijk aan te komen).

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Koop gewoon zo'n TC-Electronics M-One (ongeveer €400-500), of een Lexicon en doe met de echte mee. Laat dat Behringer, Boss, Digitech en noem ze maar op maar lekker zitten.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Behringer is geen slecht apparaat, de modulatieeffecten (chorus, flanger etc) zijn inderdaad wat zwak, dat is duidelijk meer het terrein van digitech. Ik zou eerder voor de Digitech gaan (al ken ik de specs niet).

De Lexicon MPX-100 krijg _ik_ met geen mogelijkheid kwa gain goed afgesteld, beetje vaag ding. Ik gebruik zelf voor multiFX (live-sound) 2 Alesis, de miniverb en de midiverb, dat zijn echte aanraders. 8-)

Verwijderd

Tja... als je het geld hebt...de M-One van TC electronics is echt cool. B-)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ga anders voor de Lexicon MPX200, kost ongeveer hetzelfde.

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
budget is zo klein mogelijk :P maar ik doet het mede voor de reverb ... en die schijnt dus niet zo lekker te zijn in de digitech? ..
ohw ja.. de behringer moet 100 euro kosten en de digitech 75 ..wel handig om erbij te weten misschien :)

en nu niet gelijk roepen dat ik ze dan maar allebei moet kopen :P

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

En natuurlijk Yamaha, maarja, dat kost meteen weer meer knaken.

Specs? Zie ondertitel...

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Als het je vooral om de reverb te doen is moet je de Yamaha Rev500 kopen. Dat is een legendarisch apparaat, en helemaal niet zo duur. Als je daar niet mee kan werken dan ben je echt onnozel (5 belangrijke knoppen...), en klinkt in drie lettergrepen ge-wel-dig!

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Ik heb de specs even opgezocht, maar inderdaad, die behringer heb ik vaak mee gewerkt, maar is ggewoon een kutding. de sound klopt niet en opties zijn instelbaar maar met te grote stappen. :(

Denk dat een 2ehands lexicon mpx100/200 een beter keuze is, of iets van alesis (miniverb, quadraverb, midiverb) is denk ik ook wel voor niet te veel geld aan te komen...

edit:
iets

• nikao
mjah..rev500 is toch nog 309 euro exclusief VAT..
das ietsjes meer dan de 75 euro die ik voor de digitech moet betalen :P

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Overigens: Ik heb ook wel eens het voorrecht met zo'n behringer ding te mogen werken, en ik gebruik hem eigelijk alleen maar als delay, omdat daar tenminste niks mis mee kan gaan. Die delay is alleen wat kort (een seconde ofzo), terwijl die in de M-One 5 seconden of langer is.

Echt: zo'n M-One is een strak apparaat, alleen zitten d'r een beetje zwakke knoppen op, die d'r wel eens af willen schuiven. Ik snap eerlijk gezegd niet dat TC nog dure modellen (de duizendtallen) kan verkopen...

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
hmm..die lexicon mpx 100 moet nog ongeveer 145 dollar kosten 2ehands (als je hem ergens vind) lees ik hier.. en die yamaha nog 240 dollar.. das toch iets boven me budget..

(wellicht handige site voor mensen die 2ehands studio/muziekzooi willen aanschaffen: www.prepal.com)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

En als het voor recording is zou ik eerder mijn geld uitgeven aan TC Works Plug-ins, die vele malen beter klinken dan zo'n digitech of behringer.

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
niet vergeten dat ik nieuw ben op studio gebied en net een beetje me homestudiootje bij elkaar aan het sprokkelen ben he? :)

• nikao
Op dinsdag 23 april 2002 10:32 schreef DaDaJoker het volgende:
En als het voor recording is zou ik eerder mijn geld uitgeven aan TC Works Plug-ins, die vele malen beter klinken dan zo'n digitech of behringer.
mjah.. ik vind iets in me handen hebben en aan echte knoppen draaien echt zoveel lekkerder (en sneller) werken..
maar ja.. misschien is dat ook een kwestie van wennen..
maar ik werk bijvoorbeeld veel liever met mijn alesis 3630 dan de compressor plugin van Timeworks..

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Een Rev500 kost in Duitsland incl. btw €299. Effe gegoogled...

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
Op dinsdag 23 april 2002 10:36 schreef DaDaJoker het volgende:
Een Rev500 kost in Duitsland incl. btw €299. Effe gegoogled...
dat is voor mij evengoed nog teveel voorlopig.. kmoet eerst maar es alles onder de knie krijgen.. kheb ook nog een condensator mic, preamp, patchbay, goeie koptelefoon, etc. etc. nodig :P

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Nou laat ik het zo zeggen:

Ik ben als ik live moet draaien helemaal niet zo kritisch op wat d'r staat. Ik doe het er wel mee. Maar als ik dus met zo'n fx-je moet werken gaat mijn zin wel vrij aardig over.

In een studio heeft het al helemaal niks te zoeken.

Die digitech's ken ik niet allemaal (is echt niet pro), maar zal heus niet slechter zijn dan zo'n behringer. Waag d'r dus €75 aan, dat is nog altijd minder dan €125.

Ga ondertussen op zoek naar iets leuks tweedehands: PCM80, SPX990 enzovoorts. Die zijn d'r zat.

Specs? Zie ondertitel...

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Preamp kan nog wel ff wachten, een mic niet.

Een leuke studiomic voor weinig is bv de Rode NT1, iets van €200 ofzo.

Een stapje hoger is dan de Rode NT2 (€500). Die hebben wij zelf ook. En dan nog heel wat stapjes hoger kom je bij de Neumannetjes (een leuke €2000), de Schoeps enz.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Behringer is doorgaands redelijke kwaliteit voor een redelijke prijs. Als je echt goei bezig wilt zijn zal je waarschijnlijk iets van Lexicon moeten aanschaffen! Heb zelf geen outboard gear, reverbs doe ik met de plugins uit de Waves Gold Bundle.

Behringer is best ok! Heb er aardig wat spulletjes van (DI, V-Amp, Truths, en me ouwe mixer was een MX8000), daar ik een budget studiootje heb.

• nikao
Op dinsdag 23 april 2002 10:40 schreef DaDaJoker het volgende:
Nou laat ik het zo zeggen:

Ik ben als ik live moet draaien helemaal niet zo kritisch op wat d'r staat. Ik doe het er wel mee. Maar als ik dus met zo'n fx-je moet werken gaat mijn zin wel vrij aardig over.

In een studio heeft het al helemaal niks te zoeken.

Die digitech's ken ik niet allemaal (is echt niet pro), maar zal heus niet slechter zijn dan zo'n behringer. Waag d'r dus €75 aan, dat is nog altijd minder dan €125.

Ga ondertussen op zoek naar iets leuks tweedehands: PCM80, SPX990 enzovoorts. Die zijn d'r zat.
die digitech en behringer zijn 2e hands :)
maar ik denk dat ik inderdaad voor die digitech ga .. en dan zien we wel verder... :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 23 april 2002 11:26 schreef nikao het volgende:

[..]

die digitech en behringer zijn 2e hands :)
maar ik denk dat ik inderdaad voor die digitech ga .. en dan zien we wel verder... :)
spaar evenkes ietjes door,..voor geloof ik 300 a 350 euro heb je een lexicon mpx-100, NIEUW!.. die dingen zijn en blijven nog steeds gewoon veel beter in zijn prijsklasse! Ik heb er zelf spijt van dat ik een behringer heb genomen. tis 'LEuk' spul, maar meer ook niet.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• nikao
Op dinsdag 23 april 2002 11:52 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

spaar evenkes ietjes door,..voor geloof ik 300 a 350 euro heb je een lexicon mpx-100, NIEUW!.. die dingen zijn en blijven nog steeds gewoon veel beter in zijn prijsklasse! Ik heb er zelf spijt van dat ik een behringer heb genomen. tis 'LEuk' spul, maar meer ook niet.
nieuw zelfs 225 euro bij thomann.. maar ja.. nadeel is dat je die niet zo veel 2ehands tegenkomt..

vreemd trouwens dat die goedkoper is nieuw dan de digitech s-100 :?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ken deze produkten niet, maar ik wil hier wel aan toe voegen dat Behringer voor beginners HET merk is. Men is niet 100% positief over bouwkwaliteit, maar het is zeer interessant voor een leuk prijsje voor de beginner. Ik heb zelf ook ooit behringer spul gekocht (en dat doet het nog steeds).

Wat ook leuk effecten Rack is (ik hem zelf): DOD Dimension 3. (denk €100) 8 Reverbs, Stereo Delay, Mono Delay, Chorus, Flanger, Phase Shift, rotation speakers,Pitch, Detune, Tremolo, Pan. Kijk ff op dod:
http://www.dod.com/effectsprocess/eprocessors.htm
De dimension 3 is het onderste plaatje.

Leuk spul niet super, wel errug leuk. En prijs gaat ook nog wel. :Y)

Edit: Sorry voor typo's en arrogante opmerkingen.

{signature}

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 23 april 2002 23:29 schreef Voutloos het volgende:
Ik ken deze produkten niet, maar ik wil hier wel aan toe voegen dat Behringer voor beginners HET merk is. Men is niet 100% positief over bouwkwaliteit, maar het is zeer interessant voor een leuk prijsje voor de beginner. Ik heb zelf ook ooit behringer spul gekocht (en dat doet het nog steeds).

Wat ook leuk effecten Rack is (ik hem zelf): DOD Dimension 3. (denk €100) 8 Reverbs, Stereo Delay, Mono Delay, Chorus, Flanger, Phase Shift, rotation speakers,Pitch, Detune, Tremolo, Pan. Kijk ff op dod:
http://www.dod.com/effectsprocess/eprocessors.htm
De dimension 3 is het onderste plaatje.

Leuk spul niet super, wel errug leuk. En prijs gaat ook nog wel. :Y)

Edit: Sorry voor typo's en arrogante opmerkingen.
lol,.. ja daar heb je wel gelijk in, maar wat vind jij een beginner, en wat vind nikao zelf. Als je wilt produceren, of je beginner bent of niet, dan moet je goeie apparatuur hebben. Ik heb de de behringer ook, en ik wil liever echt goeie spullen. De behringer is bijvoorbeeld wel weer heel leuk voor live om em rechtstreeks tussen je gitaar te proppen

• nikao
tsja.. ik hoor niet zulke hele goeie dingen over behringer in het algemeen hoor.. is misshcien wel lekke goedkoop.. maar ook een beginner wil graag goed spuk :)

ik ga vandaag gewoon ff luisteren bij feedback naar de digitech en de lexicon mpx100 en misschien ook ff naar de behringer.. en dan hoor ik het wel :)

(het lijkt me tenminste dat je die dingen wel ff kunt beluisteren?)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 24 april 2002 09:50 schreef nikao het volgende:
tsja.. ik hoor niet zulke hele goeie dingen over behringer in het algemeen hoor.. is misshcien wel lekke goedkoop.. maar ook een beginner wil graag goed spuk :)

ik ga vandaag gewoon ff luisteren bij feedback naar de digitech en de lexicon mpx100 en misschien ook ff naar de behringer.. en dan hoor ik het wel :)

(het lijkt me tenminste dat je die dingen wel ff kunt beluisteren?)
ik hoop dat ze de tijd nemen..
als ik kon had ik misschien ook wel ff naar feedback geewild (ik woon er toch niet al te ver vandaan (dordrecht).

• nikao
ik ga vandaag naar feedback in utrecht :) .. maar we kunnen wel een keer met een stel naar feedback rotterdam gaan?... het schijnt volgende week vakantie te zijn ... :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 24 april 2002 10:27 schreef nikao het volgende:
ik ga vandaag naar feedback in utrecht :) .. maar we kunnen wel een keer met een stel naar feedback rotterdam gaan?... het schijnt volgende week vakantie te zijn ... :P
jup..kunenn we doen..
ik heb alleen men OV niet meer :'(

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik bedoel met beginners: zeer proffesionele mensen die met een beperkt budget een studio beginnen.
Dus niet lullig bedoeld.

Als we met zijn allen gaan wordt het nog gezellig bij Feedback.

{signature}

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 24 april 2002 15:24 schreef Voutloos het volgende:
Ik bedoel met beginners: zeer proffesionele mensen die met een beperkt budget een studio beginnen.
Dus niet lullig bedoeld.

hehe..moet te doen zijn :)

• nikao
Op woensdag 24 april 2002 15:24 schreef Voutloos het volgende:
Dus niet lullig bedoeld.

\
hehe.. had het ook niet lullig opgevat hoor.. ik heb al eerder gezegd.. vind mezelf nog nauwelijks een amateur.. maar ja.. wat staat daar onder?..een prutser?..das ook weer zo denigrerend :P

feedback utrecht veel beetje tegen helaas :( .. geen digitech s-100 kunnen beluisteren..

• nikao
de rev-500 is al genoemd in deze thread.. maar hoe zit het met de rev-100 .. istie ook ok?

• nikao
ok..op mijn zoektocht naar een multi-fx (met name voor de reverb) kwam ik de yamaha spx90 tegen.. eigenlijk duur apparaatje maar is tegen redelijke prijs 2ehands verkrijgbaar..
ik lees goeie dingen over het ding.. maar zijn hier misschien mensen die er ervaring mee hebben? (DaDaJoker? :) )

http://www.yamaha.com/ycaservice/mp4model/spx90.htm

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik kennem wel.. die lexicon mp-100 blijft beter,... heb je die al beluisterd??

• nikao
nee..nog niet beluisterd.. maar die lexicon is echt beter?.. want die yamaha is stukken duurder.. volgens www.prepal.com tenminste..

maar ik moet maar es naar feedback in rotterdam gaan deze week ergens :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als je volgende week gaat (heb ik nog me ov) kunnen we ff wat afspreken..voor de gein :)

btw.. die lexicons hebben gewoon een van de beste reverbs.. schijnt nu dat TC electronics ook hele goeie maakt die op gelijke hoogste zitten of zelfs beter, maar dat zijn prijzen van 5 a 600 euro de module

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb zelf niet echt veel ervaring met deze apparaten, maar 'k had pas wat zitten spelen met een Korg Kaoss pad.. Klinkt ook wel lekker. :)

#

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

De SPX90 van Yamaha was vroeger (een jaar of 10-7 geleden)hét multi-fx apparaat voor de PA-wereld. Je werd er letterlijk mee doodgegooid. Lexicon en TC waren toen heel veel duurder dan zo'n SPX90, en Yamaha had toen eigenlijk geen concurrentie. De opvolger van de SPX90 is (hoe komen ze d'r op) de SPX900, wat ook een 16-bitter is, en wat meer mogelijkheden heeft.

Nadeeltje van allebei de apparaten is dat je verdomd goed de handleiding moet lezen, want de bediening is nou niet wat je zegt intuïtief...

Het komt er bij een SPX90/900 op neer dat je een preset selecteert, en die dan gaat editten.

Nog nieuwer is de SPX990, die een 20-bitter is, en vrij prijzig (iets van 750 euro denk ik).

Allemaal zijn het multi-fx, dus je hebt reverb, flange, delay etc, maar d'r zit ook een digitale compressor en gate op.

Van de SPX900 weet ik dat die 4 of 5 effecten tegelijkertijd kan gebruiken.

Verder zijn ze volgens mij allemaal via midi aan te sturen.

Eigenlijk zijn ze allemaal wel leuk ja, en als je d'r eentje voor een leuke prijs op de kop kunt tikken zou ik dat zeker doen.

Specs? Zie ondertitel...

• nikao
en what about de quadraverb?.. is niet meer duur 2e hands.. en was een tijd geleden vast interieur in iedere studio?..

misschien kan de topic title verander worden in '[studiotalk] multi-FX' ofzo?
Pagina: 1