Duron1000 tov P3-500 ?????

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Topic is duidelijk, toch?

Ik stap over naar AMD, ga vanmiddag een mobo kopen, ff kijken welke. En krijg van een maatje een duron 1000 die op de plank ligt te slapen.

Maar....

Kan ik nu beter een Athlon gaan kopen of is die duron al veel sneller dan die p3-500 van me? In welke verhouding staat zoiets tegen over elkaar.

Ik kijk wat films, doe wat URT en het gewone office werk....

oh ja, onder 98se & w2k.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 23 april 2002 09:48 schreef Gompy58 het volgende:
Topic is duidelijk, toch?

Ik stap over naar AMD, ga vanmiddag een mobo kopen, ff kijken welke. En krijg van een maatje een duron 1000 die op de plank ligt te slapen.

Maar....

Kan ik nu beter een Athlon gaan kopen of is die duron al veel sneller dan die p3-500 van me? In welke verhouding staat zoiets tegen over elkaar.

Ik kijk wat films, doe wat URT en het gewone office werk....

oh ja, onder 98se & w2k.
Een duron 1GHz zal zeker sneller zijn. En een athlon is wel sneller maar of je dat merkt met relatief lichte dingen denk het niet. Hou het voorlopig lekker bij die Duron en kooop over een jaartje ofzo een snelle Ahtlon XP :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Pellaagarion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-12-2025

Pellaagarion

Jeroen D

ik heb zelf een Duron 900 MHz
met Geforce 2

alles draait gewoon bijna perfect
dus ik zou gewoon voor de Duron 1GHz kiezen

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
mijn Athlon 800 krijgt van Sandra een Pentium Rating van 1052, dat zegt genoeg denk ik ;)

een duron 1000 zal nog ietsje meer trekken

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Een Duron 1ghz zal gelijk of zelfs sneller zijn als een Athlon 1Ghz. De Athlon heeft weleenswaar meer cache onboard, MAAR de duron (vanaf 1ghz) ondersteund SSE instructies :)

Dus ook alle applicaties die geoptimaliseerd zijn voor Intel, draaien nu ook supersnel op een duron :)

Verwijderd

Tip: neem een mobo waarvan je weet dat je over een jaartje of zo nog altijd ondersteuning zult krijgen in de zin van bios updates enzo (misschien open deur maar ja), dan kan je lekker upgraden naar de snelste versie van de Athlon tegen de tijd dat die low end is,...

Zou namelijk kunnen dat dat niet gaat zonder bios update, dus als je mobo bedrijf geen nieuwe biossen uitbrengt, heb je pech...

Oh ja, dan ga ik ervan uit dat je mobo wel de vereiste spanningen en stromen kan leveren (lagere spanning, wel >=45 ampere zijn de laatste berichten...).
Het bios moet dan de juiste instellingen kunnen kiezen.

Ik heb zelf een duron1000 en die gaat toch weer een stukje sneller dan de duron700 die een kamer verder staat... en die is al gewaagd aan de PIII 500 (ok, afhankelijk van de applicatie).
Oh ja, dvd-tje kijken heeft bij mij een load van 20 a 25% (linux) en divx-je ook zoiets..
Dus tekort zal je niet komen.
Veel plezier ermee, fijne vriend die je die proc geeft overigens. :)
Pagina: 1