Toon posts:

CGI execute error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Win2K en PWS 5.0, Perl is ook geinstalleerd. Ik heb de CGI scriptjes in de " C:\Inetpub\wwwroot gezet ", waar ook de HTML file staat die de CGI aanroept. En er wordt dan ook geprobeerd de CGI te executen maar dan geeft ie de volgende error

" Cannot #EXEC 'count.cgi' due to lack of EXECUTE permission ".

Deze melding komt op de plaats waar eigenlijk de uitvoer van de CGI moet komen.
Ik geloof dat ik de chmod goed heb ingesteld, ik heb alle rechten op de cgi en html file gegeven dus dat moet wel goed zijn. Maar op een of andere manier kan de CGI dus niet geexecute worden. Iemand een idee?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 23:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op dinsdag 23 april 2002 09:27 schreef knien001 het volgende:
Ik gebruik Win2K en PWS 5.0, Perl is ook geinstalleerd. Ik heb de CGI scriptjes in de " C:\Inetpub\wwwroot gezet ", waar ook de HTML file staat die de CGI aanroept. En er wordt dan ook geprobeerd de CGI te executen maar dan geeft ie de volgende error

" Cannot #EXEC 'count.cgi' due to lack of EXECUTE permission ".

Deze melding komt op de plaats waar eigenlijk de uitvoer van de CGI moet komen.
Ik geloof dat ik de chmod goed heb ingesteld, ik heb alle rechten op de cgi en html file gegeven dus dat moet wel goed zijn. Maar op een of andere manier kan de CGI dus niet geexecute worden. Iemand een idee?
Je haalt echt superveel door elkaar. Je hebt win2k. Dan heb je niet PWS 5.0, maar IIS 5.0. Daarbij kent win2k geen chmod, dat is linux syntax! Maar ik zal je ff uitleggen wat je moet doen om dit op te lossen:

Ga naar de eigenschappen van je website in je internet-service-beheer (of de engelstalige naam daarvoor als je een engels OS hebt). Dan heb je een tabblad "basismap" (of engels: Home directory). Zet dan bij het kopje "machtigingen uitvoeren" (of executable permissions) de dropdownbox op "scripts en uitvoerbare bestanden" (of scripts and executables). Nu moet het wel lukken. Waarschijnlijk stond ie daar op "alleen scripts" en sja, dan doet CGI het niet. ff omzetten en done. Deze instelling zorgt ervoor dat je de webserver rechten geeft op executables _server-sided_ te runnen. En aangezien CGI gebaseerd is op executable bestanden, moet dit aan staan.

Succes ermee. En echt hoor, wijze les, ga geen dingen roepen waarvan je niet weet wat ze betekenen, je haalt anders alles door elkaar ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt, dank je wel. (voor beide tips ;))