Toon posts:

flame beleid te streng!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het flame beleid veel te streng. Ik las net bv weer dat verhaal over die gast met de tandarts. Ik heb maar niet gereageerd omdat het anders een flame zou kunnen zijn (in de trend van: wat stel je je aan enzo, maar dan wat harder). Op deze manier kan je nooit goed je mening geven!!

ok ik begrijp dat je niet zomaar mag flamen maar vaak is er wel een reden voor. Dat ik bv denk van WAT ben jij triest zeg ofzo. Hoe moet ik op zo'n moment reageren dan zonder dat het een flame wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 09:25 schreef Coolie het volgende:
ok ik begrijp dat je niet zomaar mag flamen maar vaak is er wel een reden voor. Dat ik bv denk van WAT ben jij triest zeg ofzo. Hoe moet ik op zo'n moment reageren dan zonder dat het een flame wordt??
Gewoon ignoren, zo simpel is het. Gewoon langs je heen laten gaan...

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 09:27 schreef Tom S. het volgende:

[..]

Gewoon ignoren, zo simpel is het. Gewoon langs je heen laten gaan...
ja maar ik zou op zich wel m'n eigen mening willen laten horen. en soms komt dat misschien als flame over.

Is trouwens ook niet een goede manier, zo krijg je dus nooit een goede discussie los, als je je in moet houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mwa, laat ik het zo zeggen: ik vind het nogal 'apart' dat je per se zou moeten flamen om een goeie discussie te kunnen houden... ik heb dat niet nodig, ben ik nu raar? :?
Of begrijp ik je nu verkeerd?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 09:31 schreef Jotti het volgende:
Mwa, laat ik het zo zeggen: ik vind het nogal 'apart' dat je per se zou moeten flamen om een goeie discussie te kunnen houden... ik heb dat niet nodig, ben ik nu raar? :?
Of begrijp ik je nu verkeerd?
ik zeg niet dat ik ALTIJD moet flamen, er zijn topics waar ik het oneens mee ben dat ik echt niet zonder een (lichte) flame kan reageren. Zoals bv dat tandarts topic. Damn denk ik dan, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Je hoeft IMO helemaal niet te flamen om in het tandarstopic je mening te posten. Gewoon een verhaaltje als Ik vindt eerlijk gezegd dat dit een beetje overdreven is. Een tandarts is zo eng niet, je praat jezelf het gewoon aan. zegt precies het zelfde maar dan vriendelijk en zonder de kans dat je iemand kwetst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 09:41 schreef Netman867 het volgende:
Je hoeft IMO helemaal niet te flamen om in het tandarstopic je mening te posten. Gewoon een verhaaltje als Ik vindt eerlijk gezegd dat dit een beetje overdreven is. Een tandarts is zo eng niet, je praat jezelf het gewoon aan. zegt precies het zelfde maar dan vriendelijk en zonder de kans dat je iemand kwetst. :)
ik wil hem kwetsen ofzo, Als ik zo'n verhaaltje intik komt het onwijs soft over, bedoel niemand die zich daar iets van aantrekt! Waarom moet alles toch zo soft op got?

Kan je dan nooit es goed je mening laten horen?

ik zat meer te denken aan iets als:

GDV man stel je niet aan ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 09:41 schreef Netman867 het volgende:
begrijp me goed, ik ga echt niet over lopen flamen als het zou mogen. ik zeg alleen dat er topics zijn waar het soms niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 09:55 schreef Coolie het volgende:

[..]

ik wil hem kwetsen ofzo, Als ik zo'n verhaaltje intik komt het onwijs soft over, bedoel niemand die zich daar iets van aantrekt! Waarom moet alles toch zo soft op got?

Kan je dan nooit es goed je mening laten horen?

ik zat meer te denken aan iets als:

GDV man stel je niet aan ofzo :(
Ooit wel eens van respect gehoord? Als iemand niet naar de tandarts durft dan heb je daar gewoon respect voor. Niet iedereen is een held als jij hoor.
De volgende keer dat jij wat post zal ik jou eens afzeiken, dat is leuk joh :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dnek dat je jezelf hier iets te streng op aankijkt.
af en toe regaren met een gespitste tong kan best wel.
en zo hou je de discussie ook levendiger.

het begint pas met flamen als iemand reageerd op een flame van een ander, gewoon niet doen en niet op reageren.
anders lok je het zelf verder uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 april 2002 09:32 schreef Coolie het volgende:
ik zeg niet dat ik ALTIJD moet flamen, er zijn topics waar ik het oneens mee ben dat ik echt niet zonder een (lichte) flame kan reageren.
Ik denk dat het nog heel erg moeilijk in je leven gaat krijgen als je zelden of nooit ergens iets kunt zeggen zonder te gaan lopen flamen. Zoek de fout eens bij jezelf.
ik zeg alleen dat er topics zijn waar het soms niet anders kan.
:? :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ik heb ook alweer mijn eerste en laatste OW gekregen. Maargoed.. ik zeg nix..
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 09:58 schreef jorentref het volgende:
ik dnek dat je jezelf hier iets te streng op aankijkt.
af en toe regaren met een gespitste tong kan best wel.
en zo hou je de discussie ook levendiger.

het begint pas met flamen als iemand reageerd op een flame van een ander, gewoon niet doen en niet op reageren.
anders lok je het zelf verder uit
ik denk idd dat je hier gelijk mee hebt. Echt flamen doe ik niet gauw. Het is meer dat ik soms fel wil reageren.

discussie moeten soms wat verharde, kijk maar om je heen: bedrijfsleven, politiek, media. Discussie's zijn geen gesprekken waar je altijd netjes iemand laat uitspreken, nooit er ECHT goed tegenin durft te gaan. Durf je mening te geven, ook als hij misschien wat hard aankomt!

maar helaas mag dit niet op got, 99% kans op slotje als je ook maar iets te "hard" bent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sowieso vind ik het got beleid niet altijd 100% ok. neem bv het ban beleid. ik heb een ban gekregen een tijd terug omdat ik een warez request zou hebben geplaatst! gelukkig is dit opgelost (ben geunbant). Het ging over een spel van 17 jaar oud waar heel misschien nog copyright op zat (yeah right)
maar goed misschien hebben jullie hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 april 2002 10:07 schreef Coolie het volgende:
Durf je mening te geven, ook als hij misschien wat hard aankomt!

maar helaas mag dit niet op got, 99% kans op slotje als je ook maar iets te "hard" bent :(
Ik heb dit altijd gedaan, en rara... ik heb nog nooit een OW gekregen. Je moet gewoon de grenzen kennen en aanvoelen wanneer je iets wel of niet kunt zeggen. Misschien beheers je de kunst van het hard verkondigen van een mening nog niet helemaal ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we kunnen wel blijven twisten over het beleid dat hier op GoT word gevoerd en natuurlijk krijg je voor en tegens.
dat hebben we namenlijk bij iedere beslissing die opebaar word gemaakt, en zeker bij het gevorde beleid.

gelukkig kunnen we hier met de moderators goed over praten, de ene keer iets minder dan de andere keer.

een iscussie hou je levendig door zo af en toe wat harder te reageren en zodoende dus ook een klein beetje richting een flame.
alleen het ligt aan diegene die reageren op een flame dat een discussie word verneukt.
doe dit dus gewoon niet, wees de slimste en reageer er gewoon niet op, hoe verleidelijk het ook is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 16:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op dinsdag 23 april 2002 10:10 schreef Coolie het volgende:
sowieso vind ik het got beleid niet altijd 100% ok. neem bv het ban beleid. ik heb een ban gekregen een tijd terug omdat ik een warez request zou hebben geplaatst! gelukkig is dit opgelost (ben geunbant). Het ging over een spel van 17 jaar oud waar heel misschien nog copyright op zat (yeah right)
maar goed misschien hebben jullie hier iets aan.
copyrights verjaren niet..

en dat is standaart sp policy warez = ban

of het nu splinternieuw is of stoffig oud...

en ook het zogenaamde "legale" abandonware is illegaal..tenzij het vrijgegeven is door de makers.. wat bijna nooit gebeurt

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Eigenlijk maakt het mij niet uit of je hard/bot reageert of flamet om zoiets.
In beide gevallen neem ik je niet meer serieus.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een discussie in leven houden doe je door met goede argumenten te komen, niet door bot/lomp iets neer te zetten dat op een flame/troll lijkt.
Het mag dan wel deel uitmaken van veel discussies maar het is niet goed.

Ook zonder een flame/troll kun je je mening geven. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 23 april 2002 10:21 schreef bazs2000 het volgende:
Een discussie in leven houden doe je door met goede argumenten te komen, niet door bot/lomp iets neer te zetten dat op een flame/troll lijkt.
Het mag dan wel deel uitmaken van veel discussies maar het is niet goed.

Ook zonder een flame/troll kun je je mening geven. :)
exactly!

het siert je juist alleen maar als je je mening middels argumenten op een non-agressieve toon kan laten zien. Die mening hoeft niet hetzelfde te zijn als anderen, en het hoeft misschien geen politiek-correcte mening te zijn ook, zolang je het maar goed onderbouwd.

Als je zo'n mening al niet kan onderbouwen (en zeker niet als je dat ook nog eens kan zonder flames) dan moet je je wel eens gaan afvragen of je mening wel terecht is.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:15
Op dinsdag 23 april 2002 09:55 schreef Coolie het volgende:

[..]

ik wil hem kwetsen ofzo, Als ik zo'n verhaaltje intik komt het onwijs soft over, bedoel niemand die zich daar iets van aantrekt!
Stel je eens de vraag waarom je hem/haar zou willen kwetsen?

je kunt het toch gewoon aardig, goed onderbouwd zeggen dat je het er niet/wel mee eens bent ??

Zo'n uitspraak als "ik wil hem gewoon kwetsen omdat hij een andere menig heeft als dat ik heb" vind ik gewoon niet correct.
(of op jou manier: ik vind het gvd f*ckin zielig van je, dat je niet op een gewone manier met mensen kunt omgaan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst nadenken en dan posten,

tja wij mannen hebben altijd al moeite gehad met eerst nadenken en dan doen,
in dit geval wil ik wel eens dat ik een vrouw ben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Botte opmerkingen maken is een keuze, het hoeft niet. Je laat met die houding zien dat je niets wil bijdragen aan een discussie. Erger nog je toont disrespect voor iedereen die een topic opent, want zij kunnen verwachten dat jij met onproductieve praat de oorzaak zou kunnen zijn dat a) hun probleem niet wordt opgelost of b) het topic voortijdig wordt gesloten omdat de door jou aangezwengelde/gevoede flamewar het topic verziekt.

Productief zijn is ook een keuze, je zal zien dat meer mensen zullen luisteren naar wat jij te zeggen hebt. Topicstarters zullen hopen dat jij je mening uit in hun topic omdat ze waarde hechten aan jouw mening.

Je had bijvoorbeeld kunnen voorstellen om de desbetreffende persoon naar een tandarts voor bange mensen te laten gaan (ja die zijn er echt), omdat de gevolgen van een ontsteking minder prettig zullen zijn dan een regelmatige controle.

Overigens, mocht je niet willen bijdragen aan een discussie, reageer dan gewoonweg niet. Goed het gaat wel ten koste van je 'status'/postcount, maar het zorgt ervoor dat GoT verstoken blijft van desinteresse.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 10:35 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Stel je eens de vraag waarom je hem/haar zou willen kwetsen?

je kunt het toch gewoon aardig, goed onderbouwd zeggen dat je het er niet/wel mee eens bent ??

Zo'n uitspraak als "ik wil hem gewoon kwetsen omdat hij een andere menig heeft als dat ik heb" vind ik gewoon niet correct.
(of op jou manier: ik vind het gvd f*ckin zielig van je, dat je niet op een gewone manier met mensen kunt omgaan!)
shit shit shit |:( onwijs domme fout van me :) er moest NIET tussen!! jezus ik heb ook zo weinig geslapen vannacht!!

tuurlijk wil ik hem NIET kwetsen!!
zie net pas dat ik een heel belangrijk cruciaal woord vergeten ben. VAAG zeg.

maar ik wil hem dus absoluut niet kwetsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vind het ook veelste streng zeg je 1 keer iets over een man die net een overwinning geboekt had in Rotterdam. Krijg je gelijk vanalles :(. Voor 1 woord dat is toch onvoorstelbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is zeker niet te streng. Je moet de fout maar eens bij jezelf gaan zoeken en je gedragen. Als je iemand wil kwetsen, ben je wat mij betreft gewoon verkeerd bezig, en hier kunnen we daar wat aan doen.

ik denk dat nog niet 1% van alle gebruikers hier een waarschuwing voor flamen heeft, dus echt te streng is het zeker niet. We gaan echt niet voor die ene procent die graag lomp en bot doet de regels aanpassen. We hebben hier als belangrijkste regel: respecteer elkaar! Daar wordt iedere user geacht zich aan te houden.

Pas je anders aan of zoek een forum op waar het wel mag. It's that simple.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 18:24 schreef JvS het volgende:
het is zeker niet te streng. Je moet de fout maar eens bij jezelf gaan zoeken en je gedragen. Als je iemand wil kwetsen, ben je wat mij betreft gewoon verkeerd bezig, en hier kunnen we daar wat aan doen.

ik denk dat nog niet 1% van alle gebruikers hier een waarschuwing voor flamen heeft, dus echt te streng is het zeker niet. We gaan echt niet voor die ene procent die graag lomp en bot doet de regels aanpassen. We hebben hier als belangrijkste regel: respecteer elkaar! Daar wordt iedere user geacht zich aan te houden.

Pas je anders aan of zoek een forum op waar het wel mag. It's that simple.
lezen! 2 posts boven me heb ik gezegd dat ik een grote fout gemaakt heb!
Pagina: 1