[NT4] roaming profiles, hoe maak ik ze aan?

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Beste mensen ik heb hier een NT4 server staan waar 2 gebruikersgroepen op moeten komen, dit is opzich niet zo'n probleem, nu wil ik alleen roaming profiles toepassen. Alleen... het wil niet, ik ben nu al anderhalf uur bezig met kloten, ik heb volgens mij ales in de war geschopt op die server :D en ik snap nix van die help.
Wie kan mij stap voor stap door de procedure heenleiden om een roaming profile te maken.
Ik voel me eigenlijk ook heel schuldig om het te vragen maar ja, ik moet toch wat, er is hier verder niemand wie ik om hulp kan vragen ;(
Alvast bedankt :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Sorry, maar hiervoor krijg je alleen maar een verwijzing naar de KB van MS.

www.microsoft.com/kb

En dat icoontje van je krijgt ook wel commentaar, mark my words.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Sorry, maar als je geen piloot bent, ga je toch ook geen vliegtuig besturen...
ZOrg eerst dat je weet wat je doet

Nothing is a problem once you've debugged the code

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
dat icon van mij? vast niet, het heeft vaak genoeg in sm/lieve adjes gestaan en als het echt zo was dan hadden de modjes er allang iets aan gedaan :P

Maare back on topic, dit is de knowledge base, met allemaal moeilijke engelse taal, heb je misschien ook een nederlandse link :+ ik zeur :P

edit: "The Knowledge Base (KB) Article You Requested is Currently Not Available"

Wanneer ik zoek op roaming ;(

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 09:43 schreef DaRealRenzel het volgende:
Sorry, maar als je geen piloot bent, ga je toch ook geen vliegtuig besturen...
ZOrg eerst dat je weet wat je doet
Ok dat van dat ik alles in de war schop is overdreven, maar je zal het toch een keer moeten leren toch? Ik heb hier wel een nt boek, ik heb de help, en ik heb tweakers, daarmee moet het lukken uiteindelijk.

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

tis alweer ff geleden, maar zodra je bij User Manager for domains, een account een path opgeeft waar het profile op moet worden geplaatst, dan is ut toch klaar? of vergeet ik nu weer wat?

NB.
het is volgens mij redelijk basis, maar wel iets wat je hier prima kunt vragen. Laatst stond er ook een opmerking van een HOOFD automatisering die dacht dat 98 geen scripts aankon.....

Als je dit al niet mag vragen, dan zet ik mijn vraagtekens bij T.net. Het gaat hier toch om meer dan een fannetje of raampje in een kast ?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
vind ik ook, maar nu het volgende. Ik heb een user aangemaakt, deze heet deltion
en ik heb een user aangemaakt en deze heet smon.
Nu heb ik de standaard userprofile gekopieerd naar c:\winnt\deltion en c:\winnt\smon
Ik heb nog nergens kunnen vinden waar ik deze op roaming kan zetten maar ok. of ben ik nu al verkeerd bezig, laat het me alsjeblieft weten

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:39
Op dinsdag 23 april 2002 10:09 schreef St@m het volgende:
vind ik ook, maar nu het volgende. Ik heb een user aangemaakt, deze heet deltion
en ik heb een user aangemaakt en deze heet smon.
Nu heb ik de standaard userprofile gekopieerd naar c:\winnt\deltion en c:\winnt\smon
Ik heb nog nergens kunnen vinden waar ik deze op roaming kan zetten maar ok. of ben ik nu al verkeerd bezig, laat het me alsjeblieft weten
ja
ik zou de user profiles niet in de windir zetten :{

maak een aparte map aan bijv c:\users
en share deze.
ga naar de user manager en neem de eigenschappen van de user die een roaming profiel moet hebben
er staat vast wel ergens een tabblad profiles met een invoer regel waarin je het profiel kan zetten:
\\<SERVER>\users\%USERNAME%

als je de %username% gebruikt wordt automatisch de map aangemaakt + de goede rechten voor die gebruiker.
De <SERVER> is de computernaam.

//edit
wat voor clients zijn het eigenlijk?

en mischien is het verstandig om eerst goed de documentatie op microsoft.com door te lezen ipv direct te gaan klooien met een server of iemand erbij te halen die weet hoe het moet.
Ik hoop voor je dat het een thuis servertje o.i.d. is en geen bedrijfsserver :{

//edit 2
zoeken in de KB op microsoft levert genoeg op.

o.a. deze step-by-step guide voor roaming profiles

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ff voor de duidelijkheid,

die folder waar de profile in komen te staan, moet
1 op een server staan
2 geshared zijn...

bereikbaar dus voor iedere gebruiker

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
dit heb ik nu gedaan er is nu een map c:\users\deltion
en ik heb een user die deltion heet.
Als ik nu bij de user profiles kijk staat er echter alleen maar het administrator profile, hoe zorg ik ervoor dat mijn deltion profile daar ook komt te staan zodat ik hem kan instellen op roaming :?

Ja sorry hoor ik weet het ik ben eenechte n00b }:O
Ik zal nu ook al wel weer helemaal verkeerd zitten
wat voor clients zijn het eigenlijk?

en mischien is het verstandig om eerst goed de documentatie op microsoft.com door te lezen ipv direct te gaan klooien met een server of iemand erbij te halen die weet hoe het moet.
Ik hoop voor je dat het een thuis servertje o.i.d. is en geen bedrijfsserver :{

//edit 2
zoeken in de KB op microsoft levert genoeg op.

o.a. deze step-by-step guide voor roaming profiles
Het zijn clients die we volgend jaar gaan gebruiken voor cursussen, zodat de gebruikers niet het hele bureuablad ondergooien met rotzooi, en mn baas wil het zo hebben.

Voor dit gebeuren heb ik een speciale testserver ter beschikking gekregen dus veel kan er niet mis gaan :+

• twiekert
Op dinsdag 23 april 2002 10:32 schreef St@m het volgende:
dit heb ik nu gedaan er is nu een map c:\users\deltion
en ik heb een user die deltion heet.
Als ik nu bij de user profiles kijk staat er echter alleen maar het administrator profile, hoe zorg ik ervoor dat mijn deltion profile daar ook komt te staan zodat ik hem kan instellen op roaming :?

Ja sorry hoor ik weet het ik ben eenechte n00b }:O
Ik zal nu ook al wel weer helemaal verkeerd zitten
[..]

Het zijn clients die we volgend jaar gaan gebruiken voor cursussen, zodat de gebruikers niet het hele bureuablad ondergooien met rotzooi, en mn baas wil het zo hebben.

Voor dit gebeuren heb ik een speciale testserver ter beschikking gekregen dus veel kan er niet mis gaan :+
gelukkig maar :)

heb je dit al geprobeerd? :
In User Manager for Domains, use the User Environment Profile dialog box to add the user profile path location. Open the User Properties dialog box for a user account, and click the Profiles button to add the user profile path. The path location should be \\<ServerName>\<ShareName>\<Profilename> (where <ShareName> is the Profiles directory under <winntroot> and <Profilename> is the Windows NT username).

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
ja dat heb ik net gedaan, hij logt nu ook gewoon netjes in, maar wanneer ik me dan afmeld en aanmeldt met een andere accoutn (gewoon mijn eigen) dan blijft de achtergrond hetzelfde ookal heb ik die net onder deltion veranderd.

In de laatste regel van die summary staat trouwens dit:

"7.Log on to a computer running Windows NT Workstation 4.0. In Control Panel, double-click the System icon. On the User Profiles tab, the logon user profile type should show as Roaming"

Dit zal best wel zo zijn, maar ik log niet in met een nt4 client maar met een 98 client en daar staat nix bij over de profile type, ik kan iig nix op roaming zetten of instellen zover ik weet, moet ik dit misschien nog ergens op de server doen of is er een andere manier

• twiekert
Op dinsdag 23 april 2002 11:01 schreef St@m het volgende:
ja dat heb ik net gedaan, hij logt nu ook gewoon netjes in, maar wanneer ik me dan afmeld en aanmeldt met een andere accoutn (gewoon mijn eigen) dan blijft de achtergrond hetzelfde ookal heb ik die net onder deltion veranderd.

In de laatste regel van die summary staat trouwens dit:

"7.Log on to a computer running Windows NT Workstation 4.0. In Control Panel, double-click the System icon. On the User Profiles tab, the logon user profile type should show as Roaming"

Dit zal best wel zo zijn, maar ik log niet in met een nt4 client maar met een 98 client en daar staat nix bij over de profile type, ik kan iig nix op roaming zetten of instellen zover ik weet, moet ik dit misschien nog ergens op de server doen of is er een andere manier
ah, 98 clients :)

doe is op de 98 client start> instellingen > config scherm > beveiliging
en dan bij het laatste tabblad instellen dat elke gebruiker zijn eigen bureaublad heeft.

ff rebooten en dan moet het werken :)

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
geweldig dank je, nu de rechten nog ff aanpassen enzow, maar dan kan ik zelf wel :) dank jullie wel

Pagina: 1