Bios Password

Pagina: 1
Acties:

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 08:49
Goedemorgen allemaal.

Een collega van me heeft via marktplaats.nl een HP Omnibook 4150 aangeschaft.
Nu werd hij door de verkoper al gewaarschuwd dat er een password op stond.
Hij heeft de laptop opengeschroefd en gekeken of hij de batterij kon verwijderen, maar die zit vastgesoldeerd.

Is het mogelijk om softwarematig het password te verwijderen? (het biosnummer is c1.m2.25 phoenix 4.0 release 6.0)

De search leverde niet echt veel nuttigs op.

Volgens mijn collega is het notebook eerlijk, maar als dit topic op een of andere manier niet mag dan een slotje graag.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Op dinsdag 23 april 2002 09:20 schreef A-Tray het volgende:
Goedemorgen allemaal.

Een collega van me heeft via marktplaats.nl een HP Omnibook 4150 aangeschaft.
Nu werd hij door de verkoper al gewaarschuwd dat er een password op stond.
Indien de aanbieder van de laptop het password niet kan geven, is ie waarschijnlijk niet echt legaal aan het dingetje gekomen.
[...]

Volgens mijn collega is het notebook eerlijk, ...
Yeah right :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
bij de meeste notebooks gaat het passwoord er niet uit door de batterij te verwijderen helaas,alleen via een service center kan je dit laten verwijderen maar je moet er zeker van zijn dat ie niet is gepikt anders heb je een probleem.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Probeer deze is:
code:
1
2
3
PHOENIX BIOS backdoor passwords:

phoenix, PHOENIX, CMOS, BIOS

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Tja.. een hp laptop bios wachtwoord krijg je er niet uit zonder hulp van HP.

Alle chips zijn geincrypt en de battery er af heeft ook geen zin.

Duss suc6. Om Hp er bij in te schakelen heb je een eigenaars bewijs nodig. aankoop bon bv.

wederom sterkte

• A-Tray
Op dinsdag 23 april 2002 09:25 schreef JaJoah het volgende:

Indien de aanbieder van de laptop het password niet kan geven, is ie waarschijnlijk niet echt legaal aan het dingetje gekomen.
Als mijn collega zegt dat hij eerlijk is dan ga ik daar van uit, ik zou hem zelf nooit gekocht hebben, maar dit was niet mijn keuze.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

Ik had iets soortgelijks met mn Dell Laptop. Ik heb gewoon ff Dell gebeld, het verhaal uitgelegd, erbij gevraagd of ie gelijk even met het serienummer kon checken of de laptop gestolen was... Als het goed is kunnen ze dat wel. Als dat allemaal goed zit (vast wel) zullen ze je ook wel ff willen helpen met het password eraf krijgen :D succes!

(Ohja: mijn vader dacht dus ook dat de mijne gestolen was, maar bleek ook niet zo te zijn... En als je toch de helpdesk aan de lijn hebt zou ik em ook ff laten overzetten op je eigen naam.. althans, die van je collega die em gekocht heeft...)

• A-Tray
Op dinsdag 23 april 2002 09:31 schreef Aiken het volgende:
Tja.. een hp laptop bios wachtwoord krijg je er niet uit zonder hulp van HP.

Alle chips zijn geincrypt en de battery er af heeft ook geen zin.

Duss suc6. Om Hp er bij in te schakelen heb je een eigenaars bewijs nodig. aankoop bon bv.

wederom sterkte
Ik bespeur een lichte ondertoon van sarcasme? :)

Verwijderd

CMOSPassword 2.5

- What it does: Works with the following BIOSes - ACER/IBM BIOS - AMI BIOS - AMI WinBIOS 2.5 - Award 4.5x/4.60 - Compaq (1992) - Compaq (New version) - IBM (PS/2, Activa, Thinkpad) - Packard Bell - Phoenix 1.00.09.AC0 (1994), a486 1.03, 1.04, 1.10 A03 - Phoenix 4 release 6 (User) - Gateway Solo - Phoenix 4.0 release 6 - Toshiba - Zenith AMI.
gevonden met google op http://www.bioscentral.com/misc/downloads.htm

er staat ook een vrouw die een mailtje gestuurd heeft
Dear Eric: As soon as my 3 year old son goes to sleep, I stay up until all hours of the night desperately trying to crack the BIOS password on my HP OmniBook 4150. My husband returned the laptop to me ... (bla bla bla)
hier: http://www.bioscentral.com/misc/comments.htm

da's zijn laptop toch ?

suc6 dacht ik maar

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Zoals al vermeld is, is zelfs het BIOS wachtwoord van een HP Omnibook beveiligd. Je moet bellen met HP, die geven je een bepaalde toetsencombinatie. Daardoor zal de Omnibook een code produceren die je weer aan HP moet geven. HP berekent vervolgens weer het BIOS wachtwoord.
De code die je Omnibook genereert is iedere keer anders, het wachtwoord van mij zal dus niet werken bij jouw (of je vriend's) omnibook.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
soldeer anders je cmos battererijtje eens los.......en kijk ff ofdat je een clear cmos jumper/schakkelaar in je notebook heb zitten.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Gelukkig werkte het bij mijn Toshiba laptop beter :)

Gewoon een diskette aanmaken met in de boot-sector het woord KEYDISK en daarmee booten (zelfs met een diskette die niet opstartbaar is). Bios vraagt dan netjes om een nieuw password :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 12:05
Gaan solderen in een Omnibook zou ik niet doen. Daar hebben ze vast rekening mee gehouden (ben je de settings kwijt heb je helemaal een probleem)

HP heeft er in de handleiding een stuk over geschreven (IIg in die van de 5500) De enige manier is contact opnemen met HP en de orginele aankoopbon te laten zien. Voor je gaat solderen: bel ze even :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

kan je niet in dos iets met debug doen :?

de exacte code is wel te vinden op GoT..

Twitter

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
astalavista.box.sk wil misschien wel helpen

• A-Tray
Op dinsdag 23 april 2002 09:38 schreef Q195 het volgende:

[..]

gevonden met google op http://www.bioscentral.com/misc/downloads.htm

er staat ook een vrouw die een mailtje gestuurd heeft
[..]

hier: http://www.bioscentral.com/misc/comments.htm

Merci!
Hier kunnen we wel wat mee denk ik!
Ik laat wel horen hoe het afloopt.

da's zijn laptop toch ?

suc6 dacht ik maar

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op dinsdag 23 april 2002 10:12 schreef duncanvdlinden het volgende:
[url="http://whehehehe_jammur:P"]xxxxx.box.sk[/url] wil misschien wel helpen
Haal die maar ff weg voor de zekerheid ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Op dinsdag 23 april 2002 09:54 schreef BrEeZeR het volgende:

Hij kan niet in dos komen start op met vraag om bios wachtwoord, tja dan houden je dos mogelijkheden al snel op. >:)

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22

BCC

Gewoon HP Service Center Bellen...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Op dinsdag 23 april 2002 09:54 schreef BrEeZeR het volgende:

Was dat niet:

debug
o70 16
o71 16
q

>:)

Hmmm, ik ging net ff checken of het me nog goed herinnerde, en kwam ook een:

debug
o70 2E
o71 0
q

tegen. Zou je anders ook even kunnen proberen mocht de eerste niet werken. :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Darn, ik haat Dubbelposts |:(

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 23 april 2002 09:34 schreef PhaTeriC het volgende:
Ik had iets soortgelijks met mn Dell Laptop. Ik heb gewoon ff Dell gebeld, het verhaal uitgelegd, erbij gevraagd of ie gelijk even met het serienummer kon checken of de laptop gestolen was... Als het goed is kunnen ze dat wel. Als dat allemaal goed zit (vast wel) zullen ze je ook wel ff willen helpen met het password eraf krijgen :D succes!

(Ohja: mijn vader dacht dus ook dat de mijne gestolen was, maar bleek ook niet zo te zijn... En als je toch de helpdesk aan de lijn hebt zou ik em ook ff laten overzetten op je eigen naam.. althans, die van je collega die em gekocht heeft...)
Welk nummer heb je gebeld, ga ik het ook even doen.

* Gutteguttegut heeft ook een 2e hands laptop gekocht (alweer 1,5 jaar geleden).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

[topic=153494]

Of misschien hier:

[topic=160533/1/25]

http://www.11a.nu/toc.html

Mocht je nu wel met een floppy aan de gang kunnen komen dan inderdaad debug:
To clear the CMOS: (This can be used when you have to clear an unknown password.)

Enter debug and type the following:

-A <Enter>
-MOV AX,0 <Enter>
-MOV AX,CX <Enter>
-OUT 70,AL <Enter>
-MOV AX,0 <Enter>
-OUT 71,AL <Enter>
-INC CX <Enter>
-CMP CX,100 <Enter>
-JB 103 <Enter>
-INT 20 <Enter>
-<Enter>
-G <Enter>
-Q <Enter>

Here is another debug routine to clear the CMOS:

-070 16
-071 16
-Q

In both occassions, it will be necessary to reboot the computer to enter the BIOS and make any changes.

Gevonden op:
http://www.bioscentral.com/misc/debug.htm

en anders toch met Hp contact opnemen.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Pagina: 1