"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Indien de aanbieder van de laptop het password niet kan geven, is ie waarschijnlijk niet echt legaal aan het dingetje gekomen.Op dinsdag 23 april 2002 09:20 schreef A-Tray het volgende:
Goedemorgen allemaal.
Een collega van me heeft via marktplaats.nl een HP Omnibook 4150 aangeschaft.
Nu werd hij door de verkoper al gewaarschuwd dat er een password op stond.
Yeah right[...]
Volgens mijn collega is het notebook eerlijk, ...
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
1
2
3
| PHOENIX BIOS backdoor passwords: phoenix, PHOENIX, CMOS, BIOS |
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Alle chips zijn geincrypt en de battery er af heeft ook geen zin.
Duss suc6. Om Hp er bij in te schakelen heb je een eigenaars bewijs nodig. aankoop bon bv.
wederom sterkte
Als mijn collega zegt dat hij eerlijk is dan ga ik daar van uit, ik zou hem zelf nooit gekocht hebben, maar dit was niet mijn keuze.Op dinsdag 23 april 2002 09:25 schreef JaJoah het volgende:
Indien de aanbieder van de laptop het password niet kan geven, is ie waarschijnlijk niet echt legaal aan het dingetje gekomen.
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Verwijderd
(Ohja: mijn vader dacht dus ook dat de mijne gestolen was, maar bleek ook niet zo te zijn... En als je toch de helpdesk aan de lijn hebt zou ik em ook ff laten overzetten op je eigen naam.. althans, die van je collega die em gekocht heeft...)
Ik bespeur een lichte ondertoon van sarcasme?Op dinsdag 23 april 2002 09:31 schreef Aiken het volgende:
Tja.. een hp laptop bios wachtwoord krijg je er niet uit zonder hulp van HP.
Alle chips zijn geincrypt en de battery er af heeft ook geen zin.
Duss suc6. Om Hp er bij in te schakelen heb je een eigenaars bewijs nodig. aankoop bon bv.
wederom sterkte
Verwijderd
gevonden met google op http://www.bioscentral.com/misc/downloads.htmCMOSPassword 2.5
- What it does: Works with the following BIOSes - ACER/IBM BIOS - AMI BIOS - AMI WinBIOS 2.5 - Award 4.5x/4.60 - Compaq (1992) - Compaq (New version) - IBM (PS/2, Activa, Thinkpad) - Packard Bell - Phoenix 1.00.09.AC0 (1994), a486 1.03, 1.04, 1.10 A03 - Phoenix 4 release 6 (User) - Gateway Solo - Phoenix 4.0 release 6 - Toshiba - Zenith AMI.
er staat ook een vrouw die een mailtje gestuurd heeft
hier: http://www.bioscentral.com/misc/comments.htmDear Eric: As soon as my 3 year old son goes to sleep, I stay up until all hours of the night desperately trying to crack the BIOS password on my HP OmniBook 4150. My husband returned the laptop to me ... (bla bla bla)
da's zijn laptop toch ?
suc6 dacht ik maar
De code die je Omnibook genereert is iedere keer anders, het wachtwoord van mij zal dus niet werken bij jouw (of je vriend's) omnibook.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Gewoon een diskette aanmaken met in de boot-sector het woord KEYDISK en daarmee booten (zelfs met een diskette die niet opstartbaar is). Bios vraagt dan netjes om een nieuw password
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
HP heeft er in de handleiding een stuk over geschreven (IIg in die van de 5500) De enige manier is contact opnemen met HP en de orginele aankoopbon te laten zien. Voor je gaat solderen: bel ze even
de exacte code is wel te vinden op GoT..
Op dinsdag 23 april 2002 09:38 schreef Q195 het volgende:
[..]
gevonden met google op http://www.bioscentral.com/misc/downloads.htm
er staat ook een vrouw die een mailtje gestuurd heeft
[..]
hier: http://www.bioscentral.com/misc/comments.htm
Merci!
Hier kunnen we wel wat mee denk ik!
Ik laat wel horen hoe het afloopt.
da's zijn laptop toch ?
suc6 dacht ik maar
Haal die maar ff weg voor de zekerheidOp dinsdag 23 april 2002 10:12 schreef duncanvdlinden het volgende:
[url="http://whehehehe_jammur:P"]xxxxx.box.sk[/url] wil misschien wel helpen
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Hij kan niet in dos komen start op met vraag om bios wachtwoord, tja dan houden je dos mogelijkheden al snel op.Op dinsdag 23 april 2002 09:54 schreef BrEeZeR het volgende:
kan je niet in dos iets met debug doen
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Was dat niet:Op dinsdag 23 april 2002 09:54 schreef BrEeZeR het volgende:
kan je niet in dos iets met debug doen
debug
o70 16
o71 16
q
Hmmm, ik ging net ff checken of het me nog goed herinnerde, en kwam ook een:
debug
o70 2E
o71 0
q
tegen. Zou je anders ook even kunnen proberen mocht de eerste niet werken.
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)
Welk nummer heb je gebeld, ga ik het ook even doen.Op dinsdag 23 april 2002 09:34 schreef PhaTeriC het volgende:
Ik had iets soortgelijks met mn Dell Laptop. Ik heb gewoon ff Dell gebeld, het verhaal uitgelegd, erbij gevraagd of ie gelijk even met het serienummer kon checken of de laptop gestolen was... Als het goed is kunnen ze dat wel. Als dat allemaal goed zit (vast wel) zullen ze je ook wel ff willen helpen met het password eraf krijgensucces!
(Ohja: mijn vader dacht dus ook dat de mijne gestolen was, maar bleek ook niet zo te zijn... En als je toch de helpdesk aan de lijn hebt zou ik em ook ff laten overzetten op je eigen naam.. althans, die van je collega die em gekocht heeft...)
* Gutteguttegut heeft ook een 2e hands laptop gekocht (alweer 1,5 jaar geleden).
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Of misschien hier:
[topic=160533/1/25]
http://www.11a.nu/toc.html
Mocht je nu wel met een floppy aan de gang kunnen komen dan inderdaad debug:
To clear the CMOS: (This can be used when you have to clear an unknown password.)
Enter debug and type the following:
-A <Enter>
-MOV AX,0 <Enter>
-MOV AX,CX <Enter>
-OUT 70,AL <Enter>
-MOV AX,0 <Enter>
-OUT 71,AL <Enter>
-INC CX <Enter>
-CMP CX,100 <Enter>
-JB 103 <Enter>
-INT 20 <Enter>
-<Enter>
-G <Enter>
-Q <Enter>
Here is another debug routine to clear the CMOS:
-070 16
-071 16
-Q
In both occassions, it will be necessary to reboot the computer to enter the BIOS and make any changes.
Gevonden op:
http://www.bioscentral.com/misc/debug.htm
en anders toch met Hp contact opnemen.
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!