Geboortekaartjes maken? en fotos bewerken?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53593

Topicstarter
Hallo luitjes , ik wil geboortekaartjes gaan maken, maar met welk programma zou dat het beste of makkelijkste gaan?
of heb ik dr meerdere programmas voor nodig?

ik wil van 3 fotos, gezichten uitknippen en die op 1 foto plaatsen met een mooie donkere achtergrond..welk programma kan ik daarvoor het beste gebruiken? uiteraard moet het geheel een geboortekaartje worden..
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49495

ADOBE PHOTOSHOP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Fotoshop en Quarkexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Paintshop Pro van Jasc Software is ook een goede foto editor.
Lang niet zo duur als Adobe, maar wel erg uitgebreid. Voor makkelijke dingen vind ik de interface veel makkelijker!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn dank heren,ik ga eens kijken wat ik er allemaal mee kan doen...Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hallo daar luitjes, ik heb geprobeerd om geboorte kaartjes te maken met wat jullie me hebben aanbevolen, maar het lukt gewoon niet, ik heb programmas als adobe photoshop en jasc paint shop pro, maar ik kom niet verder dan fotos te bewerken
wat ik wil doen is dus een layout maken..waar ik dus de foto aan de voorkant van van het kaartje wil zetten, en de tekst binnen in het kaartje..maar hoe krijg ik zoiets gedaan..
wat ik van layouts weet is dat je links een foto kan zetten...(dat word dus de voorkant) en rechts..(de achterkant) maar hoe moet ik dan binnen in de layout iets zetten?
kan iemand mij hiermee helpen..alvast mijne dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-01 14:01

SillyJW

der Gemutlichkeit

Photoshop en PSP zijn geweldig voor foto's, maar zoals je al gemerkt hebt moet je nu de losse componenten (de foto's in dit geval) gaan samenvoegen tot een geheel. Hiervoor heb je iets nodig als QuarkXPress of Publisher.

QuarkXPress is voor de profs, maar niet zo heel ingewikkeld om onder de knie tekrijgen. Als je er aan kunt komen (niet echt goeiekoop nl). Maar Publisher of zelfs Word zijn ook prima te gebruiken. Zolang je er niet mee naar een drukkerij hoeft tenminste :)

Anyways... waar je over spreekt is een inslagschema...en rechts wordt de voorkant en links de achterkant :)
Wat gewoon het makkelijkst is om te doen, is om een gevouwen modelletje te maken, je ziet dan gelijk wat waar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dit word moeilijker dan ik dacht..en hoe kan ik met word een papier indeling maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-01 14:01

SillyJW

der Gemutlichkeit

als je je papieren gevouwen modelletje pakt (die je nu inmiddels gemaakt hebt natuurlijk ;)) en deze uitvouwt kun je met een meetlatje kijken hoe groot het document formaat in Word (bv) moet worden.

kies: file -> page setup
Daar kun je het pagina(papier)-formaat instellen.(zie je model)

vervolgends:
insert -> picture -> from file..
kies uw fotootjes en positioneer naar wens :)

helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoi sorry voor het laat reageren ,maar op dit moment ben ik bezig mn kaartjes te printen, ik heb het gedaan met behulp van photoshop en powerpoint .
ik ben hier gelukkig vanaf..dank :7
Pagina: 1