Toon posts:

GeForce4 mx440 geen AGP texture accelaration

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week heb ik een nieuw systeem, alles werkt goed onder XP. Maar via Dxdiag krijg ik de agp texture niet aan de praat! Ook in 3DMark 2001 SE loopt mijn systeem vast.

Ik heb geen conflicten en nagenoeg alle drivers al gechecked. En weer grondig verwijderd. Nu draait DX 8.1 en nv4_disp.dll versie 2832. Mijn bios versie is 1005

Verder zit er het volgende in mijn kassie:
mobo: asus a7v333
proc: AMD XP 1700 at 1466Mhz
ram: 128 DDR (Samsung)
hdd: maxtor 5t030h3 30,7 GB

In de troubleshooter staat een topic over een gedeelde IRQ waardoor e.e.a. niet meer soepel zou verlopen. Omdat mijn kennis op dit gebied te wensen over laat ben ik hier nog niet diep op ingegaan. Kan iemand me svp helpen???

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Er was ook iemand die een topic starte met een Geforce4 4400 Ti of een 4600 Ti Die had ook probs met zijn DirectX8.1

Hij had DirectX opnieuw geprobeerd te installeren op zijn WinXP, omdat hij bij het DirectX versienummer versie 0.0 zag staan.

Hij heeft zijn pc opnieuw geinstalleerd met de nieuwe kaart er in en daarna werkt het. Kan aan WinXP liggen dus. Niet aan DirectX en zeker niet aan je kaartje.

Probeer dat topicje met de search te zoeken, misschien zijn er nog meer overeenkomsten en misschien ook weer niet.

Suc6

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb winxp 2x schoon geherinstalleerd en tot zover geen resultaat. Mijn dx versie is: 8.1 (4.08.01.0810) dit is volgens mij de laatste versie...

Ook kaart fysiek verwijderen en via software was geen suc6.

Ik ga wel ff dat topicje bekijken. Thnx alvast.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
versteek een je pci-kaarten van poort, en zeker nooit een PCI kaart in het slot net onder je AGP poort :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat heb ik dus wel gedaan...

ga t ff proberen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10

BCC

TJa, dan vraag je om IRQ conflicten :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Gewoon een VIA probleem. 4in1 Drivers van Via installeren en je problemen zijn opgelost!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Topicstarter
voor mij is dit een nieuw verschijnsel. dus dat van die pci onder een agp slot.

ik heb overigens wel al die 4 in 1 driver van via op mijn pc draaien, daarmee was het niet opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
er zit geen pci kaart meer onder mijn agp en mijn probleem is nog steeds hetzelfde. weet iemand iets meer over die shared irq's? misschien dat ik het meer in die hoek moet zoeken? volgens mij komt dit doordat er een agp conflict is tussen usb en mijn graf. kaart. hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit!!

Het is een VIA conflict met windows. In service pack 2 voor win2k zit de hotfix. Te weten q261606, hierin beschrijven ze exact hetzelfde probleem als dat ik heb. Mijn oplossing is nu dat de AGP texture uitgeschakeld is....

Niet echt relaxed dus, maar ja! In ieder geval weer mogelijkheden om te gamen. Iedereen bedankt voor de suggesties. Ik heb er nu niet zoveel aangehad maar het is fijn te weten dat men met je meedenkt.

TOPIC CLOSED
------------------------------------------------------------

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:48

SkyStreaker

Move on up!

FF een beet OT:

Wat is dat voor iets raar??? Dan kan je dus gewoon niet een plankje in je mobo pleuren omdat je een AGPeertje er in hebt. Dat is toch van de zotte? :? Straks heb je alles vol, maar ohw wee, geen kaartje naast het AGP slot als die in gebruik is... Belachelijk eigenlijk...

Niet bedoeld als flamebait, mocht het zo overkomen...

Shit, sorry... Ik zal inderdaad ff letten op het feit dat er ook hele oude topics zijn. Maar je staat toch vrij om te reageren, toch? :?

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

Pagina: 1