Internet wel, msn deels..

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik ben recent eindelijk 2de pctje erbij, die dus 24/7 gaat draaien (cs Server, webserver, etc). Nu heb ik dus via ethernetkaartjes mn 2 pc's met elkaar veronden, 1tje met Win2k en ander met WinXp Home, win2k=servertje. Internet sharen gaat perfect, games hosten op de server ook..

Nu et probleem, ik werk dus altijd op de andere pc (client?), aangezien die vele male krachtiger is. Deze hangt nu dus achter de server. MSN, Direct Connect, alles werkt, maar.. Mensen kunnen dus nie rechtstreeks op mijn "client" pc komen, daar ik fifa2002 ook veel op et net speel, en de server daar vet te traag voor is.

Ik heb dus al gehoord dat je dit met een proxy server kon oplossen, ik geinstalleerd (WinProxy). Internet en msn lopen nu via proxy, maar ik kan nog steeds geen enkele bestand ontvangen/vesturen via msn, of direct een game hosten op mn client pc.. Bestaat hier een duidelijk uitleg/tutorial voor? hoe je dus je client pc ook volledig "op et net" laat gaat, met alle toeters en bellen erop?

M.v.g.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Lees de Networking FAQ eens door. Dat zal verhelderend werken. De client zit niet rechtstreeks op het internet, dus deze zal niet vanaf het internet zichtbaar zijn. Je kunt enkele "server" applicaties (zoals een game hosten) wel laten doorsturen van je server naar je client (dit heet port forwarding). In de Networking FAQ staat wel hoe.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[topic=437046/1/25]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.