Toon posts:

Hoe krijg ik Postscript werkend op HP laserjet 4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een HP laserjet 4, ben er heel erg tevreden over vooral gezien de prijs van € 50,- >:)
Hij doet het perfect met PCL, maar nog niet in PS. Ik heb echt heel weinig kaas gegeten van printers en ik kom er gewoon niet uit. In de search kom ik ook op niets uit. Uit de handleiding kan ik opmaken dat ik na het instaleren van de driver een nieuw menut-je zou moeten vinden: PS Menu. Dit is me helaas nog niet gelukt.
Ik draai windows XP en gebruik de nieuwste driver van HP voor de HP laserjet 4/4M PS.
Als ik na het instaleren van deze driver een testje wil draaien krijg ik op de display de volgende mededeling: "W2 INVALID PERS". De betekenis hiervan is volgens de handleiding: "De job is niet geprint omdat de door u gevraagde personality, zoals bijvoorbeeld postscript, niet is geinstaleerd. Instaleer de taal waarin de bestanden zijn gestuurd evenals voldoende geheugen om die taal te ondersteunen."
Ik kan hier eigenlijk niets mee, zou iemand me kunnen helpen?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij moet er in een laserjet 4 dan een postscript module. Lijkt gewoon op een simm, maar is toch anders :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk. Had dus toch beter in de handleiding moeten lezen.
Wel jammer dat ik die module er niet bij heb. Weet iemand of deze modules nog te koop zijn, zo ja: waar en voor hoeveel?

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
GhostScript. Gratis.
Eventueel uit te breiden met RedMon (redirection monitor). Ook gratis.