Toon posts:

XboX ¤299 +2 spellen +1 controller, plan van m$?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zat nu erover te denken om een xbox te kopen en dacht: "beter die aanbieding met die spellen en controller :) ".

Maar nu kwam ik iets typisch m$ tegen. Op de Xbox site staan een aantal winkels waar je de xbox kunt krijgen en in de tweakers.net pricewatch staan ook bijna alle winkels die daar staan die em nu al voor €299,- verkopen.

Xbox site met winkels
pricewatch

Bij alle winkels waar ik dit zo snel na kon gaan is dit het geval...

Is dit een sneaky marketing stunt of puur toeval? Ik denk het eerste (niet dat ik er moeite mee heb maar de kleinere winkels zijn toch weer de lul :( )!

p.s. als jullie denken dat dit onzinnig gelul is, gooi em maar dicht.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 09:41

MRic3

Of praat ik weer poep?

Even niet op de FP gekeken?

http://www.tweakers.net/nieuws/21475?highlight=xbox

GOOI MAAR DICHT!!!!!

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dus... ik heb het heel ergens anders over

GA MAAR LEZEN

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Ronnie_T

Shangri-La

Hier wordt dus al gesproken in het topic: [topic=471160]

Zou je ook de FAQ kunnen doorlezen, mocht je dat nog niet gedaan hebben?http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/308786/1?limit=50

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01 09:41

MRic3

Of praat ik weer poep?

Na, dan mis ik het gelijk of jij kan ook niet lezen...
In plaats van 479 euro moet er nog maar 299 euro voor neergeteld worden voor de gameconsole. De ongelukkigen die nu nog een nieuwe Xbox kopen zullen tegemoet worden gekomen; bij het tonen van een geldig aankoopsbewijs zal Microsoft gratis twee spellen naar keuze en een controller opsturen.
dus je koopt een xbox (of hebt gekocht) voor €479 en je laat een bonnetje zien en je krijgt je 2spelen en controller OF je koopt hem voor €299, toont geen bonnetje maar krijgt meteen 2 spelen en een controller erbij...

Vertel mij nou eens wat de "sneaky marketing stunt" is :?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 april 2002 01:44 schreef MRic3 het volgende:
Vertel mij nou eens wat de "sneaky marketing stunt" is :?
ok dat zal ik doen:

Op de site van microsoft staan een aantal winkels waar ie te koop is, dat zijn natuurlijk niet zomaar winkels, nee daar heeft microsoft een deal mee gesloten (denk ik). Als volgt:

die winkels die daar staan verkopen de xbox voor zover ik weet NU al voor 299€ terwijl de meeste winkels em nog voor veel meer geld verkopen. Wat ik dus denk is dat die winkels gewoon van microsoft geld krijgen (of iets anders leuks ;) ) om die xbox zogenaamd als stuntprijs vóór 26 april te verkopen.

dus het gevolg:

iedereen is mega blij dat ie erachter is gekomen dat ie een xbox voor €299,- kan kopen met die spellen en controller, maar eigenlijk is dit plan gewoon al van te voren opgezet. En dan verkopen ze er dus nog meer!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

NightHawk4

Lotte is Liev :>

tis dus geen sneaky stunt...het is gewoon een dure grap voor MS. Ze verkochten te weinig Xboxen dus hebben ze de prijsverlaging die gepland stond voor sept/okt vervroegd (even terzijde gelaten of het ook zoveel zou zijn geweest). Dit hebben ze dus puur en alleen gedaan om marktaandeel te "kopen". De actie van de 2 games+controller is ter compensatie voor de gamers die de volle mep hebben betaald, zeer netjes BTW. Degene die ze nu dus al verkopen voor 299 pleuro verkopen die dingen met zwaar verlies, of ze hebben een deal gesloten met MS. Het laatste lijkt me errug sterk aangezien MS die Xboxen dan bijna voor nop de deur uit doet; "+/- 100 euro compensatie op de inkoopprijs van een Xbox voor de dealer en dan 2 games+controller nasturen".

Weinig sneaky aan dus, oftewel gaan een aantal grote ketens zwaar op hun muil als ze geen compensatie krijgen of MS gaat ff zwaar de min in >:) ...al met al leuke deals voor de consument :+

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Je hoeft geloof ik geen bon te laten zien, maar je serienummer van je Xbox te vermelden in dit formulier:

http://virtualbox.nl/crew/moon/Xbox.doc

Verwijderd

en dicht :)
zie andere topic in SP
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.