Config tweakin'

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Na een tijdje volledig origineel gespeeld te hebben ben ik een maandje geleden maar eens begonnen aan het tweaken van mijn RTCW config.

Je kent het wel. alle graphics vern**ken om die tegenstander net een fractie van een seconde eerder te zien en zo :P

Helaas ben ik vandaag een aantal keer van shrimpwars gekicked omdat mijn cg_bobroll (de beweging die je maakt als je loopt) op 0 stond (geen beweging meer dus). Vorige keer was PunkBuster ook al aan het miepen dat ik bepaalde instellingen te licht heb staan.

Hierdoor heb ik besloten om niet meer op shrimp te spelen aangezien ik er op andere servers geen last van heb. Config tweaken wordt door veel clans gedaan maar wat vindt de Tweaker er nou van?

cheaten of juist gebruik van de mogelijkheden?

Verwijderd

dat ej geen beweging maakt is misschien geen cheaten, maar t ziet er echt neit uit voor je mede mens..

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-01 12:06
Er zijn gewoon grenzen bij het tweaken van je config :)

Verwijderd

kijk, dingen aanpassen en je eigen compje zo goed mogelijk laten draaien is natuurlijk wat elke tweaker wil :)

maar als je er andere mensen net iets te erg mee dupeert, dan kan ik geloven dat de admins @ een server je kicken.
er zijn grenzen he :)

• RedTop
Op dinsdag 23 april 2002 01:18 schreef Tw^st3D het volgende:
dat ej geen beweging maakt is misschien geen cheaten, maar t ziet er echt neit uit voor je mede mens..
Mijn medemens merkt er niks aan... voor hem ziet het allemaal er precies hetzelfde uit. Alleen mijn beeld wordt veel duidelijker qua contrast en zo....
Op dinsdag 23 april 2002 01:51 schreef NOxie het volgende:
Er zijn gewoon grenzen bij het tweaken van je config :)
Die van mij is maximaal getweaked, dus als er grenzen zijn ben ik daar wel overheen. :P Het enige wat ik te ver vind gaan is bijvoorbeeld de skins en zo tweaken (knalrode skins gebruiken of zo)
Op dinsdag 23 april 2002 01:53 schreef Type het volgende:
kijk, dingen aanpassen en je eigen compje zo goed mogelijk laten draaien is natuurlijk wat elke tweaker wil :)

maar als je er andere mensen net iets te erg mee dupeert, dan kan ik geloven dat de admins @ een server je kicken.
er zijn grenzen he :)
Het tweaken doe je idd ook om de ideale framerate van 125 fps te krijgen. Bij deze stand kan je namelijk op bepaalde kratten springen waar je eerst niet op kon komen...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:21
tweaken zodat je iemand eerder aan ziet komen lopen is imo cheaten, bugs exploiten
waarom zou je een game spelen als je de graphics totaal vern**kt :?
zo lijkt mij de lol er echt snel af

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-01 07:35

AMD

Life is short. Play more

Ik tweak altijd de bob (-roll, -pitch, etc) er uit. Het mikken maakt dat een stuk makkelijker.
:)
Verder voor CS heb ik buy, duck-jump, stay-ducked scripts
Voor Q3 heb ik taunt scripts

Moet kunnen vind ik

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:34
Als iets het mikken makkelijker maakt is dat in mijn ogen toch wel cheaten. Het is dan makkelijker voor jou dan voor de rest, wat jou dus een hogere score oplevert, niet helemaal eerlijk als je het mij vraagt.

Verder begrijp ik echt niet dat mensen willen spelen in een omgeving die er NIET uitziet door alle tweaks, zodat ze net een hogere framerate krijgen, of iemand net iets eerder zien aankomen. Dan is er toch geen reet aan :?

There is no magic.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:28

Vos

AFCA

zolang er geen regels aan gebonden zijn mag je imo tweaken

voor bijv. cups of ladders zouden ze regels op kunnen stellen waar je je aan moet houden en wat gecontroleerd kan worden dmv proggies (bijv. pb)

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-01 07:35

AMD

Life is short. Play more

Ik ben het niet met je eens.....op beide fronten. :)
Op dinsdag 23 april 2002 16:33 schreef The Will het volgende:
Als iets het mikken makkelijker maakt is dat in mijn ogen toch wel cheaten. Het is dan makkelijker voor jou dan voor de rest, wat jou dus een hogere score oplevert, niet helemaal eerlijk als je het mij vraagt.
1. Ik verander alleen de standaard waarden een beetje naar mijn smaak en maak daarbij alleen maar gebruik van de commando's die je ook kan opvragen in het console ('~' indrukken dus). Helemaal legaal dus, want iedereen heeft daar de beschikking over, alleen wil niet iedereen die moeite nemen om een config in elkaar te draaien.
Op dinsdag 23 april 2002 16:33 schreef The Will het volgende:
Verder begrijp ik echt niet dat mensen willen spelen in een omgeving die er NIET uitziet door alle tweaks, zodat ze net een hogere framerate krijgen, of iemand net iets eerder zien aankomen. Dan is er toch geen reet aan :?
2. Al die tierlantijtjes leiden me af van het doel (lees: enemy verrot schieten). Als ik flink Quake 3 aan het spelen ben kijk ik niet rustig naar mijn omgeving. Je moet super snel kunnen reageren dus kop er bij houden.

Verwijderd

Ik vind dat in je config alles mag aanpassen wat je wilt zonder dat het in eens cheating wordt. Want het zit gewoon in het spel zelf en iedreen kan er gebruik van maken. Wat je tegenwoordig wel zit is dat bij verschielde ladders regels worden gestelt aan wat je mag veranderen in config en daar heb je gewoon aan te houden.

Sorry mischien een beetje offtopic

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik blijf nog steeds bij m'n standpunt over cheaten, en dat is dit:

Zodra je bevoordeeld wordt tegenover andere spelers, en je doet dat op een manier op hoe het spel NIET is bedoeld, of NIET op de officiële site staat, DAN is het CHEATEN.
Dus wat jij doet, is IMO ook een cheat.

Simpel.. Het klinkt streng misschien, maar op die manier kunnen er iig geen onduidelijkheden over ontstaan.

🌞🍃

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Als je instellingen veranderd, hetzij graphics zo verne*ken dat je iemand eerder ziet aankomen of iets anders wat in jou voordeel ten goede komt te staan dan is dat zonder twijvel cheaten... als jij er geen voordeel aan hebt dan is het geen cheaten... en om te zeggen dat iedereen in het config kan gaan tweaken om het zo goed te praten is natuurlijk stieren poep, iedereen kan ook aan cheat progjes komen...
In de sport wordt iemand geband van de bepaalde sport als deze aan verboden middelen doet (kan iedereen ook aankomen)...dat het met spellen niet kan is jammer maar dan moet je maar andere maatregelen nemen...

• Crash
  • Laatst online: 14:21
Op dinsdag 23 april 2002 16:48 schreef DataBeest het volgende:
Ik blijf nog steeds bij m'n standpunt over cheaten, en dat is dit:

Zodra je bevoordeeld wordt tegenover andere spelers, en je doet dat op een manier op hoe het spel NIET is bedoeld, of NIET op de officiële site staat, DAN is het CHEATEN.
Dus wat jij doet, is IMO ook een cheat.

Simpel.. Het klinkt streng misschien, maar op die manier kunnen er iig geen onduidelijkheden over ontstaan.
dan ben ik het compleet mee eens :Y)
en daar komt nog es bij dat ik het lame en laf vind dat iemand zich zou willen bevoordelen tegenover een andere tegenstander,
om zo makkelijker te kunnen winnen

• Virgil
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Op dinsdag 23 april 2002 17:57 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

dan ben ik het compleet mee eens :Y)
en daar komt nog es bij dat ik het lame en laf vind dat iemand zich zou willen bevoordelen tegenover een andere tegenstander,
om zo makkelijker te kunnen winnen
Kijk. Daarom ben ik dus ook bezig met een pk3 bestand voor alle op de q3 engines gebaseerde games.
Net als vroeger voor q2 er pak7.pak was om je framerate te verhogen ben ik nu bezig met allemaal nieuwe textures en skins.
Dit is niet bevorderend want ik probeer zoveel mogelijk de opvallendheid van de mannetjes tegenover de textures evenveel te houden.

Je moet dus denken hele simpele textures. Vaak gewoon egaal.
Maar dan met dezelfde naam/grootte als het origineel.
Dit vind ik niet cheaten.
Maar bijvoorbeeld de bijbehorende config van de q2 pak7.pak was wel een cheat.
Je kon met 1 knop inzoemen.
Met een andere knop kon je 'om het hoekje' kijken.
En er waren zelfs versies van pak7.pak dat de granaten felrood waren. Dus heel erg opvielen tegenover de andere egale textures.

Alleen ik ben hiermee bezig en ik hoop dat als het af is er mensen blij mee zullen zijn.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• RedTop
Ik ben pas met tweaken begonnen nadat ik begreep dat andere clans het ook deden. Gewoon het evenwicht weer opzoeken.

En ik ben het eens met degene die zei dat graphics alleen maar afleiden. Daar heb je single player voor :P

Maar nee, dit config tweaken is één groot grijs gebied IMHO. We hebben er binnen de clan ook discussies over gehad en uiteindelijk het toch maar te doen aangezien het (nog) niet verboden is.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
misschien leuk om een pagina te maken met de settings regels kwa tweaken...

vreemd dat het er nog niet bestaat, een lijst met regels enzo...

Verwijderd

Waarom moeten overal regels voor zijn :?
je kan zelf toch bepalen wat redelijk is >:)
Ik vind dit dus cheaten ,omdat je het spel niet speelt zoals het bedoelt is.
Verander wat skins (tenminste als je ze in oorlogskleuren maakt :P )
moraal van mijn gezeik :

gewoon de normale standaard modjes gebruiken en niet al die shit :r

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 23 april 2002 19:22 schreef warmonger het volgende:
Omdat er genoeg spelers (vaak nwbs, ze denkend van ik kan niet gewoon winnen, laat me dan de regels een beetje buigen) die wel extreem ver gaan met wat is redelijk... ;)

• kamerplant
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 19:22 schreef warmonger het volgende:
Helaas zijn er mensen en zelfs clans die zichtzelf gewoon niet kunnen inhouden, die vinden een aimbot bijvoorbeeld ook kunnen. Nou lijkt het me duidelijk dat dat ECHT lame is, maar die personen zelf vinden dat wel redelijk.

Voor de rest ben ik het compleet met je eens. :)

Wat ik alleen pas echt jammer vind, dat clans er zelf ook aan meedoen. Die horen IMO gewoon 100% cheat-vrij te zijn en ook niet van die 'hulpmiddelen' gebruiken.. Maar helaas gebeurt het toch.. :{

🌞🍃

• MaFFia
  • Laatst online: 28-01 22:12
wat ik niet begrijp is het volgende .

je kan door bv je beeldscherm instellingen te veranderen een betere ping krijgen .
je kan sneller reageren enz enz.

ik snap niet waarom dat onder cheaten valt .
stel je voor dat je gewoon een brakke videokaart heb en niet hoger kan .
dus die persoon is dan maar een cheater .

beetje raar al zeg ik het zelf .

ik vind gewoon de grens leggen bij het toevoegen van files enzo dan ga je net te ver .
zolang je het bij je config houd lijkt mij het ok,maar dan moet ik erbij zeggen dat je misschien wqel dingen in je config kan doen waar ik het toch ook niet mee eens bent ,want je kan onmogelijk alles weten wat je met die config kan

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• kamerplant
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 19:41 schreef rhermans het volgende:

je kan door bv je beeldscherm instellingen te veranderen een betere ping krijgen .
Nou, dat is simpel.
Dit is dus gewoon een feature van een game, of een optie, die er standaard in zit.
Iedereen kan dat dus weten en iedereen kan dat dus veranderen. Vandaar dat dat geen cheat is. :)

Je bedoeld als je hardware beter is dan die van een andere en daardoor beter speelt? :?
Ja, dat is wel waar zo, maar je kunt moeilijk krachtige PC's allemaal op 640x480@16bit laten lopen, dat zal wel heel sneu zijn.. Dat is jammer natuurlijk dat mensen met betere hardware dus eigenlijk bevoordeeld worden, maar dat is gewoon zo, helaas pindakaas.
De mensen met tragere pc's moeten maar blij zijn dat ze nog mee kunnen spelen. :)

🌞🍃

• MaFFia
  • Laatst online: 28-01 22:12
wij van tweakers weten dat idd allemaal wel .
van je instellingen bedoel ik ,maar hoeveel mensen weten dat niet .

maar als voorbeeld ik speel altijd sof en heb daar ook mijn config aangepast.
mijn max fps was 25 en door 1 zin in je config is hij gewoon 60 .

dat zie ik nou niet als tweaken .
ga je er files bij gooien bij je spel dan is het cheaten i think.

natuurlijk heb je ook je god modes enz enz die je in console kan intoetsen en dat valt ook natuurlijk onder tweaken .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Verwijderd

het tweaken om zo'n hoog mogelijke fps te halen vind ik geen cheaten.

Maar alles waardoor de vijand beter opvalt is cheaten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:09
Ik tweak alleen maar omdat ik niet zo'n snel systeem heb en me framerate altijd rond de 30/40 zit (niet hoog dus)
Als ik een sneller systeem zou hebben zou ik denk ik veel minder tweaken. Bij mij gaat het alleen maar om de speelbaarheid en niet om het beter-zijn-dan-anderen-tweaken :)

The devil is in the details.

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 23 april 2002 19:41 schreef rhermans het volgende:

ik vind gewoon de grens leggen bij het toevoegen van files enzo dan ga je net te ver .
zolang je het bij je config houd lijkt mij het ok,maar dan moet ik erbij zeggen dat je misschien wqel dingen in je config kan doen waar ik het toch ook niet mee eens bent ,want je kan onmogelijk alles weten wat je met die config kan
kijk, daar gaat het niet om... ik geloof dat je bij MoH: AA het systeem zo kon tweaken dat je geen textures meer had, waardoor de vijand beter opviel... hierdoor heb je natuurlijk meer fps (goed iets) maar je hebt ook een voordeel op je vijanden dat de vijanden beter te zien zijn (slecht iets)...

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Ronnie_T

Shangri-La

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Pagina: 1